Mod/ Jailbreak/ chippa PS3!

Permalänk
Medlem

Mod/ Jailbreak/ chippa PS3!

Hej, som rubriken leder så vill jag chippa min ps3 4.55. Någon som kan ge en komplett guide på hur jag gör det? Jag har googlat och verkar som att 4.53 var den sista enkla chipbara versionen. Någon som lyckats göra detta utan att behöva köpa något konstigt?

Permalänk
Medlem

du kan bara chippa 3.55 utan att använda någon sort av hårdvara, men med E3 Flasher kan du chippa alla PS3 med NOR chip utan att löda ditt något. 4.55 till CFW jag använder den och rekommenderar den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malekg:

du kan bara chippa 3.55 utan att använda någon sort av hårdvara, men med E3 Flasher kan du chippa alla PS3 med NOR chip utan att löda ditt något. 4.55 till CFW jag använder den och rekommenderar den.

Förstod inte riktigt. Är NOR chip och E3 flasher något som båda behövs för att chipa eller är det två olika saker med förmågan att chipa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Essence:

Förstod inte riktigt. Är NOR chip och E3 flasher något som båda behövs för att chipa eller är det två olika saker med förmågan att chipa?

Skickades från m.sweclockers.com

Med en E3 flasher så nergraderar du. Men det är lättare sagt än gjort. Enklast är att leta ett ps3 med cfw begagnat och köpa.

Gör du fel (man löder 20+kablar) med en E3 flasher så har du brickat din enhet. Kolla med psxcare om dom kan göra det. Vet att inte ens dom nergraderade på det sättet på maskiner tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essence:

Hej, som rubriken leder så vill jag chippa min ps3 4.55. Någon som kan ge en komplett guide på hur jag gör det? Jag har googlat och verkar som att 4.53 var den sista enkla chipbara versionen. Någon som lyckats göra detta utan att behöva köpa något konstigt?

Följ denna guide http://psx-scene.com/forums/f263/ultimate-fool-proof-guide-ps...
Kolla först vilken PS3 variant du har. De nyare PS3n går inte att jailbreaka. Du är tvungen att göra en downgrade med hårdvara då du är över 3.55 firmware. E3 Flasher fungerar bara på NOR-chip som sitter på en PS3. De äldsta PS3-varianterna använde sig utav NAND-chip.
Checka om ditt PS3 går att nedgradera här http://www.ps3devwiki.com/ps3/SKU_Models.

Själv försökte man jailbreaka sitt PS3 med en E3 flasher men det gick åt helvete. Tar väldigt lång tid att göra första gången och kräver enormt mycket tålamod.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Med en E3 flasher så nergraderar du. Men det är lättare sagt än gjort. Enklast är att leta ett ps3 med cfw begagnat och köpa.

Gör du fel (man löder 20+kablar) med en E3 flasher så har du brickat din enhet. Kolla med psxcare om dom kan göra det. Vet att inte ens dom nergraderade på det sättet på maskiner tidigare.

emm du behöver inte nedgradera till 3.55 längre den biten e borta(bara för NOR-chip), nu kan du med e3flasher bara dumpa din NOR och sen patcha den och sen ladda upp igen dumpen till PS3 sen är det klart för installera vilken CFW du vill direkt från XMB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Gör du fel (man löder 20+kablar) med en E3 flasher så har du brickat din enhet.

Man behöver inte löda..

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1595&xSec=132

En sån använder PSX Care när de nergraderar också, finns en video på youtube om jag inte missminner mig när de nergraderar ett PS3.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Fråga går det att jailbreaka ps3 superslim nu?

Permalänk
Medlem

nej tyvärr men jag la märke att någon håller på att undersöka det