Samsung s4 kopplar ej upp samtal

Permalänk
Medlem

Samsung s4 kopplar ej upp samtal

När jag försöker ringa ett samtal med min samsung s4 så kopplas inte samtal upp dert klickar ner direkt såfort man trycker på gröna luren.
Internet fungerar utmärkt samt har jag fabrikåterställt den men samma sak.

Permalänk
Hedersmedlem

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Vad kör du för abonnemang? Är täckningen god? Har detta hänt "bara så där" eller efter någon olycka med telefonen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

hänt bara sådär, ingen garanti kvar. täckningen fungerar eftersom jag kan surfa bara samtal som inte fungerar

Permalänk
Medlem

Kan du skicka SMS?
Vart är telefonen köpt?
Och varför har du ingen garanti kvar? Modellen har inte funnits i 2år ännu.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Kan du skicka SMS?
Vart är telefonen köpt?
Och varför har du ingen garanti kvar? Modellen har inte funnits i 2år ännu.

Nej men Samsung har lagt in ett skydd som heter KNOX, vilket gör att när man rootar/installerar custom kernel/installerar custom ROM så blir garantin ogiltig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laykith:

Nej men Samsung har lagt in ett skydd som heter KNOX, vilket gör att när man rootar/installerar custom kernel/installerar custom ROM så blir garantin ogiltig.
http://omegadroid.co/wp-content/uploads/2013/10/2rn7beq.jpg.p...

Okej,

Men du svarade bara på en fråga vad jag kan se.

Kan du skicka SMS?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Okej,

Men du svarade bara på en fråga vad jag kan se.

Kan du skicka SMS?

Har inte testat men det borde gå eftersom jag får sms att någon har försökt ringa upp mig ( när jag försökt ringa upp den för att kolla ifall den tar emot samtal)

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr inget av det hjälpte. Har kikat på nätverksläge och nätverlsoperatörer, testat men inget va det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Kan du skicka SMS?
Vart är telefonen köpt?
Och varför har du ingen garanti kvar? Modellen har inte funnits i 2år ännu.

Telefonen är egentlingen vit men så sprack skärmen och fick tag på en annan s4 billigt som är blå och satte kretskortet in i den. Detta var längesen och har inte påverkat telefonens funktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3mpa:

Har inte testat men det borde gå eftersom jag får sms att någon har försökt ringa upp mig ( när jag försökt ringa upp den för att kolla ifall den tar emot samtal)

Testat att sätta den på 3g bara? Kan hända att den fastnat på 4g vilket inte går nå vidare att ringa på.

Skrivet av D3mpa:

Telefonen är egentlingen vit men så sprack skärmen och fick tag på en annan s4 billigt som är blå och satte kretskortet in i den. Detta var längesen och har inte påverkat telefonens funktioner.

Har du inte flyttat över IMEI lappen från din vita till den blåa så skulle du nog fortfarande få den under garanti.(Så länge du inte säger något till verkstaden)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Testat att sätta den på 3g bara? Kan hända att den fastnat på 4g vilket inte går nå vidare att ringa på.

Har du inte flyttat över IMEI lappen från din vita till den blåa så skulle du nog fortfarande få den under garanti.(Så länge du inte säger något till verkstaden)

Har testat detta också men fungerar ej, imei numrena stämmer tyvärr inte:/

Har ådlig erfarenhet av root och sånt men tror du något sånt skulle hjälpa ifall jag installera något cyan.. vad de nu heter. Någon bra guide till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3mpa:

Har testat detta också men fungerar ej, imei numrena stämmer tyvärr inte:/

Har ådlig erfarenhet av root och sånt men tror du något sånt skulle hjälpa ifall jag installera något cyan.. vad de nu heter. Någon bra guide till det?

Nu fråga jag inte om de stämmer med vad som står inne i telefonen dock (Vilket jag gissar mig till att du menade)

Jag vet att jag själv jämför nästan aldrig det som står på lappen med det som står i telefonen om det nu inte är något konstigt.
Utan jag skriver in det som står på IMEI lappen i Samsungs system och jämför det där.

T.ex om detta var ditt IMEI nummer på lappen.
3587979797875 och den enligt Samsungs system ska vara blå och kommer från ett EU land så lagar jag den bara.
Däremot om det IMEI numret visar sig vara vitt enligt Samsungs system så tar jag en liten extra titt.

Ditt problem har däremot inget att göra med färgen på telefon.(Alltså inte ett displaybyte eller batterilucka) Så jag hade troligtvis lagat på garanti.
Sen är det ju alltid olika bedömningar från person till person.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Nu fråga jag inte om de stämmer med vad som står inne i telefonen dock (Vilket jag gissar mig till att du menade)

Jag vet att jag själv jämför nästan aldrig det som står på lappen med det som står i telefonen om det nu inte är något konstigt.
Utan jag skriver in det som står på IMEI lappen i Samsungs system och jämför det där.

T.ex om detta var ditt IMEI nummer på lappen.
3587979797875 och den enligt Samsungs system ska vara blå och kommer från ett EU land så lagar jag den bara.
Däremot om det IMEI numret visar sig vara vitt enligt Samsungs system så tar jag en liten extra titt.

Ditt problem har däremot inget att göra med färgen på telefon.(Alltså inte ett displaybyte eller batterilucka) Så jag hade troligtvis lagat på garanti.
Sen är det ju alltid olika bedömningar från person till person.

Ska ringa och höra med samsung imorrn