Permalänk

SmartWatches ?

Tjena!
Jag har under ett litet tag nu funderat på att köpa mig en SmartWatch. Men jag ställer mig frågan, Ska man vänta ett tag på att klockorna blir bättre rent allmänt. Eller kanske köpa sig en Moto 360? vad är era förslag?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vänta, vi kan nog förvänta oss rejäla förbättringar de närmaste åren. Köp en Pebble om du vill prova på en smart watch, den gör mindre saker än Android Wear men vad den gör gör den riktigt bra. Du borde nog kunna få tag på en begagnad nu när folk byter upp sig till Wear.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Vänta, vi kan nog förvänta oss rejäla förbättringar de närmaste åren. Köp en Pebble om du vill prova på en smart watch, den gör mindre saker än Android Wear men vad den gör gör den riktigt bra. Du borde nog kunna få tag på en begagnad nu när folk byter upp sig till Wear.

Förbättringar kommer alltid på alla möjliga produkter. Om TS är sugen på en smart klocka är det bara att köpa. Jag personligen hade valt Moto 360.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Tja, att vänta tills de kanske tål väta och inte behöver laddas i princip varje dag kanske är en start.

Permalänk
Medlem

Vänta. Det finns för många barnproblem med nuvarande klockor. De är ännu i sin linda, men nästa generation kan vara värd att ge sig in på om du känner suget och faktiskt tror att du har någon användning för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Vänta. Det finns för många barnproblem med nuvarande klockor. De är ännu i sin linda, men nästa generation kan vara värd att ge sig in på om du känner suget och faktiskt tror att du har någon användning för den.

Varför inte testa nu och köpa nästa generation också om man gillar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Varför inte testa nu och köpa nästa generation också om man gillar det?

Har man pengar att slänga runt sig så varför inte? Men de flesta har inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Tja, att vänta tills de kanske tål väta och inte behöver laddas i princip varje dag kanske är en start.

Då får du vänta länge. Det kommer dröja mycket länge innan det finns så strömsnåla komponenter och så effektiva batterier så du kan köra en så avancerad liten enhet längre än ett par dagar.

Permalänk

Känner mig gammal, men vad är syftet med en smartwatch? Tillför det något eller är det bara en rolig pryl?
Har försökt förstå mig på dom, men...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Jag äger sedan ett år tillbaka en Pebble, är sjukt nöjd och den erbjuder de funktionerna som jag vill ha; dvs meddelande push, musikkontroll (sjukt smidigt när man kör bil), GPS navigering samt se och avbryta inkommande samtal. Sedan är batteritiden på 4-7 dagar ett stort plus samt att den är vattentålig.

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk

Är LG G watch en kandidat ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdisboii:

Är LG G watch en kandidat ?

Definitivt, snygg som fan är den.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag hade nog personligen väntat en generation för att se hur trenden rör sig. 'LG G Watch R' verkar ju bli något att kolla närmare på. Men idag hade jag slagit på Moto 360.

Visa signatur
Permalänk

Hur ser det ut på smartwatch fronten för Windows Phone?
Har inte hittat något vettigt alternativ till just WP så om någon har tips om en sådan så skulle jag upskatta det.
Vill inte byta tillbaks till Android eftersom jag är otroligt nöjd med WP

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdisboii:

Tjena!
Jag har under ett litet tag nu funderat på att köpa mig en SmartWatch. Men jag ställer mig frågan, Ska man vänta ett tag på att klockorna blir bättre rent allmänt. Eller kanske köpa sig en Moto 360? vad är era förslag?

Tack på förhand!

Jag har beställt en Pebble Steel, verkar vara utan tvekan bästa klockan overall som finns i dagsläget. Snygg och har riktigt bra betyg, inklusive vattentät och batteritid.

Priset är även helt ok, inte dyrare än en snygg "vanlig" klocka.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2631797

Den är väldigt lika vanliga pebble, en aningen uppgraderad bara.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Hur ser det ut på smartwatch fronten för Windows Phone?
Har inte hittat något vettigt alternativ till just WP så om någon har tips om en sådan så skulle jag upskatta det.
Vill inte byta tillbaks till Android eftersom jag är otroligt nöjd med WP

Det tisslas och tasslas om det på nätet, men finns inga bekräftelser om det. Kanske det kommer något om det nu den 30 September när Microsoft ska ha presskonferens om Windows 9.

Visa signatur