Permalänk

Öppna upp Ducky Shine III

Har ett ducky shine 3 som jag spillde en halv öl över.. givetvis har en del knappar blivit klibbiga o sega men tänkte öppna upp det o kolla hur det ser ut inne i...

dock lyckas jag inte få upp det.. har lossat 3 skruvar som e på baksidan.. men verkar inte ge med sig..

nån som vet om det sitter skruvar under gummifötterna tex? vill inte ha bort dem i onödan för att sen se att de inte satt nån skruv under..

Permalänk

ingen som öppnat upp sitt? hittar ingen guide på nätet heller bara till duscky shine ii o de e inte samma

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Finns det ingen typ "Quality pass" rund liten lapp på baksidan? Brukar sitta en skruv under dem.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Det är ju ett mekaniskt tangentbord, är knapparna sega så har biran antagligen trängt in i switcharna. Men öppna du upp och kika. Tryck hårt med tummen över grepp-gummit så känner du snabbt vilka som döljer skruvarna.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag har tagit isär några ducky tangentbord.
Grejen är att du måste lossa det yttre chassit, som hakar i sig själv. Tag typ en bestickkniv eller nått annat smal och hårt föremål och lätta på höljet så känner du hur fästena släpper.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Jochman:

jag har tagit isär några ducky tangentbord.
Grejen är att du måste lossa det yttre chassit, som hakar i sig själv. Tag typ en bestickkniv eller nått annat smal och hårt föremål och lätta på höljet så känner du hur fästena släpper.

What he said.

Själv tycker jag det är lättast att börja uppe vid F-knapparna och sedan jobba sig ut mot sidorna och ta nederdelen (den närmast spacebaren) sist.