Finurligt problem med laggande ljud!

Permalänk
Medlem

Finurligt problem med laggande ljud!

Svejsan.

Jag stötte från igår kväll på problemet att ljud specifikt från video både från filer och nätet hade ett konstant tickande lagg. Nu när jag tittar runt i ljudinställningarna i Windows 7 så ser jag att boxen för "Inaktivera alla ljudeffekter" faktiskt tickas i och ur som en metronom automatiskt hela tiden.

Detta sker även om jag stänger av mitt trådlösa tangentbord, och sker alltså även med detta fönster stängt. Först tänkte jag "Virus", men jag har skannat som bara den och har Bitdefender igång hela tiden, och virus har datorn inte. Jag har även provat andra drivrutiner och installerat om ljudkortet via Enhetshanteraren. Jag har inte installerat något som ska påverka ljudet i datorn och har inte ändrat några inställningar.

Jag har sökt på nätet efter detta och kan inte hitta en enda sida där det snackas om detta problem. Kan hända att det är unikt! Så ni som gillar att lösa problem har kanske en nöt som heter duga att knäcka här. Hur ska jag göra för att lista ut vad som orsakar detta problem?

Permalänk
Medlem

Hej! Har du hittat en lösning på detta? Jag har exakt samma problem.. Jag har dock hittat en " snabblösning " som är ganska dryg.. Jag startar en låt på spotify och stänger av den direkt, då försvinner ljudet. Men det kan komma tillbaks närsomhelst! Finns det någon mer som har (eller har haft) detta problem och kanske vet en bättre lösning? :(?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB