Få svt play att tro att min android enhet är en PC?

Permalänk
Medlem

Få svt play att tro att min android enhet är en PC?

Är det möjligt? Stör mig enormt på att jag kan se ett program på datorn och sen när jag vill fortsätta kolla på Tvn via min android sticka så går det inte. Barnen kan bara kolla på vissa program på min dator och inte på tvn. Nu när jag betalar tv avgift för allt i hemmet med skärm tycker jag att detta är löjligt.

Finns det någon app eller inställning som får svts servrar att tro att android stickan är en PC?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Orisons:

Är det möjligt? Stör mig enormt på att jag kan se ett program på datorn och sen när jag vill fortsätta kolla på Tvn via min android sticka så går det inte. Barnen kan bara kolla på vissa program på min dator och inte på tvn. Nu när jag betalar tv avgift för allt i hemmet med skärm tycker jag att detta är löjligt.

Finns det någon app eller inställning som får svts servrar att tro att android stickan är en PC?

Varför skulle du betala för allt med en skärm? Den lagen drogs tillbaka. Du kan väl kanske ställa in i webbläsaren i stickan att be om fulla webbsidan och inte m. varianten (mobil).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Varför skulle du betala för allt med en skärm? Den lagen drogs tillbaka. Du kan väl kanske ställa in i webbläsaren i stickan att be om fulla webbsidan och inte m. varianten (mobil).

Jag överdrev och försökta vara lite ironisk. Förövrigt hade jag ingen aning om att de ändrat den lagen. Så man måste bara betala för gammaldags tv nu då? Hursomhelst så hittar jag inte någon sådan inställning i chrome till android. Men det kanske finns någon annan webbläsare som har det alternativet eller så kanske någon vet hur man gör det i chrome?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Orisons:

Jag överdrev och försökta vara lite ironisk. Förövrigt hade jag ingen aning om att de ändrat den lagen. Så man måste bara betala för gammaldags tv nu då? Hursomhelst så hittar jag inte någon sådan inställning i chrome till android. Men det kanske finns någon annan webbläsare som har det alternativet eller så kanske någon vet hur man gör det i chrome?

Mozilla ska ha "request desktop site" på Android. Min har iaf.

Endast TV-mottagare och utrustning som kan använda till detta är det fortfarande som gäller
I praktiken endast TV + TV-kort.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Vet inte om det fungerar i chrome, dock använder jag själv https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.mgeek.Tunn... tillsammans med detta add-on http://dolphin.com/add-ons/tools/desktop-toggles/ för att tvinga fram desktop-varianten av hemsidor.

Fungerar utmärkt!

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Rekordmedlem

Varför fungerar inte svtplay appen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Går köra med Dolphin som webbläsare, där kan man välja tex den känns igen som vanlig desktop (PC)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen ska testa ikväll när jag har tid.

Skrivet av mrqaffe:

Varför fungerar inte svtplay appen ?

Den fungerar, men svt har olika rättigheter beroende om man befinner sig på en PC eller Mobiltelefon eller Pad. Så om min dotter vill se ett barnprogram så visar det sig att det bara går att se på en PC och inte på paden. Min erfarenhet är att PC har tillgång till allt medans övriga enheter är delvis begränsade. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Orisons:

Tackar för tipsen ska testa ikväll när jag har tid.

Den fungerar, men svt har olika rättigheter beroende om man befinner sig på en PC eller Mobiltelefon eller Pad. Så om min dotter vill se ett barnprogram så visar det sig att det bara går att se på en PC och inte på paden. Min erfarenhet är att PC har tillgång till allt medans övriga enheter är delvis begränsade. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Låter underligt men är du säker på att det inte har att göra med om det är Flash eller html 5 snarare än att de spärrar innehåll?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

När jag skulle lösa samma problem åt morsan förra året löste jag det med flashfox webbläsaren, då den var den enda som kunde spela upp flashmaterial på hemsidor har jag för mig. Kanske är ändrat nu i och för sig.

Permalänk
Medlem

Testade Dolphin och nu fungerar det smärtfritt.

För att ge ett exempel på vad jag menar med att svt inte har samma rättigheter för all hårdvara.

http://www.svtplay.se/masha-och-bjornen

Det är ett barnprogram som inte får ses i mobiltelefon. Dvs inte på min android sticka eller tab heller.

Man kan läsa nere till höger under "Mer om programmet" att det "kan ej ses i mobilen"

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Orisons:

Testade Dolphin och nu fungerar det smärtfritt.

För att ge ett exempel på vad jag menar med att svt inte har samma rättigheter för all hårdvara.

http://www.svtplay.se/masha-och-bjornen

Det är ett barnprogram som inte får ses i mobiltelefon. Dvs inte på min android sticka eller tab heller.

Man kan läsa nere till höger under "Mer om programmet" att det "kan ej ses i mobilen"

Det stod i kommentarerna där att det kräver Flash för att fungera, appen innehåller inte Flash men har du det i webbläsaren så fungerar det så det är egentligen inte Android som är spärrat utan det är bara ett krav på Flash.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

i Chrome på telefonen är det väl bara att kryssa i "Begär skrivbordsversion"? Så ska den identifieras som en desktop! Borde vara lika på din sticka?

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/