Bästa editing program till GoPro

Permalänk
Medlem

Bästa editing program till GoPro

Hej!

Jag har nyligen skaffat mig en GoPro Hero 3+ Black Edition och jag undrar helt enkelt vilka program som är bäst när det gäller att klippa och lägga till effekter. För tillfället använder jag GoPro studio.

Ni får gärna länka till andra trådar och hemsidor med tips och tricks! Jag är nybörjare inom GoPro-området.

Mvh Tobbe

Permalänk
Skrivet av to0b:

Hej!

Jag har nyligen skaffat mig en GoPro Hero 3+ Black Edition och jag undrar helt enkelt vilka program som är bäst när det gäller att klippa och lägga till effekter. För tillfället använder jag GoPro studio.

Ni får gärna länka till andra trådar och hemsidor med tips och tricks! Jag är nybörjare inom GoPro-området.

Mvh Tobbe

Kör med Gopro's egna tills du kan det utan och innan. Det är relativt enkelt att lära sig och resultatet blir enkelt och bra. Sedan finns det en rad andra gratisprogram som är likvärdiga och skillnaderna är inte stora.

Vill du SE skillnad och kunna editera som ett proffs så måste du börja använda adobe premiere, sony vegas el liknande program. De är väldigt svåra att lära sig. Därför tar folk som är intresserade kurser. Sjävklart kan du lära dig själv med hjälp av google och youtube. Men räkna med många timmar

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Bästa editeringsprogrammet säger ingenting. Vissa saker är lätta att göra i den ena och svårare i den andra. Därför måste du först hitta dina begränsningar i nuvarande programvara för att sen se vad du gillar att göra och hitta vad som utför detta på bästa sätt för dig.

För min egna del så är Premiere bättre för vissa saker, Final Cut Pro X är bra på annat. Resolve har en NLE men jag använder mest motion tracking för grading.

Så, bästa program finns inte då det är individuellt. Slutprodukten kan bli densamma i samtliga program och ingen kan se vilken editor du använt.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för era svar! Jag är nöjd med den informationen jag fick. Det blir att börja lära sig GoPro Studio.