Diskutioner kring ios 8 för ipad

Permalänk
Medlem

Diskutioner kring ios 8 för ipad

Kan ju sparka igång en tråd angående ios 8 för ipads.

Började precis dra ner installationsfilen, var dock ett minimum krav på att man skulle ha 6.9gb ledigt på plattan. Resulterade i att jag var tvungen att tömma den på de flesta appar som jag hade installerat.(har en 16gb mini retina, och man har bara 10gb som användbart utrymme.)

Jag kan förstå att den kanske behöver lite plats för de nya systemfilerna, men herre jösses vad stort det nya OSet måste vara.

Snart är filerna nedladdade, verkar i alla fall gå snabbt att tanka ifrån deras servrar. Antar att de bara skickar ut notifikationer till "mindre" grupper åt gången. Även om uppdateringen går att ladda ner om man går in i settings även om man inte fått något meddelande om den.

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men när nu ios 8 installerat.
Utseende mässigt skiljer det sig inte mycket ifrån ios7 som jag körde tidigare. Upplever dock att det går lite segare. Speciellt i safari. Vid scrollning av hemsidor så hinner man oftast ifatt vad som är inladdat, tycker även att det tar längre tid att byta flikar.

Överlag så tycker jag även att det tar lite längre tid att väcla mellan öppna appar också, går man t.ex. ifrån appstore till safari och tillbaka till appstore så måste man vänta en liten stund innan appstore har laddat färdigt.

Permalänk
Medlem

Hade du istället uppdaterat genom Itunes så hade du inte behövt ta bort ngt alls.

Nya OS'et är inte stort men det behövs plats för att först ladda ner drygt 1GB, sen måste det finnas plats för att packa upp och installera datan+ det behövs plats för att ha kvar gamla IOS om ngt skulle gå fel så enheten kan återställa till det gamla.

Det blev snabbare än IOS 7 på min Iphone 5 iaf. Scrollningen i webläsaren är smidigare bland annat. Gillar ändringarna i email och messages.

Permalänk
Medlem

Har installerat iOS 8 på min iPad Air. Märker ingen skillnad. Har fått två nya appar som jag inte har användning av. Jag trodde App store skulle få ny design men nej. Nya tangentbordet funkar ej med Svenska. Alltså inget nytt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Lego Master

Då låter det som att min gamla trotjänare iPad 2 får stanna på iOS 7 då, segare än så vill jag inte ha det. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Har installerat iOS 8 på min iPad Air. Märker ingen skillnad. Har fått två nya appar som jag inte har användning av. Jag trodde App store skulle få ny design men nej. Nya tangentbordet funkar ej med Svenska. Alltså inget nytt.

Det är massor nytt https://www.apple.com/ios/ Du behöver inte använda apples keyboard längre heller