Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Köpte nyligen en x55:an som används bl.a. i E:D och det fungerar bra. Det finns en färdig profil i spelet. Tycker dock att det fungerade bra med min gamla joystick (Logitech 3d Pro) och tangentbord, men det är nog mest en vanesak, ruskigt mycket knappar att komma ihåg - inte bra när man blandar ihop "dump cargo" och "deploy landing gear" när man ska docka... Skulle rekommendera x55:an över x52:an som är rätt gammal och inte värd pengarna enligt mig. Sen kan du ju allitid lyxa till det med en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=762960 +pedaler om du känner dig rik.

Jag har tagit bort bindingen för "dump cargo" just för att inte göra det misstaget. Jag har ändrat några fler av bindingarna för min x55 bl.a. så jag kan navigera galaxkartan lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Köpte nyligen en x55:an som används bl.a. i E:D och det fungerar bra. Det finns en färdig profil i spelet. Tycker dock att det fungerade bra med min gamla joystick (Logitech 3d Pro) och tangentbord, men det är nog mest en vanesak, ruskigt mycket knappar att komma ihåg - inte bra när man blandar ihop "dump cargo" och "deploy landing gear" när man ska docka... Skulle rekommendera x55:an över x52:an som är rätt gammal och inte värd pengarna enligt mig. Sen kan du ju allitid lyxa till det med en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=762960 +pedaler om du känner dig rik.

Beställde en X55 från MaxFPS igår. Förhoppningsvis dyker den upp innan helgen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Har rapporterats mycket problem med X55, så var beredd på det och kontrollera noggrannt att den fungerar som den ska. Saitek verkar ha problem med sin kvalitetskontroll. Själv spelar jag med en Thrustmaster Warthog HOTAS, efter att min HOTAS X började flippa ur.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Har rapporterats mycket problem med X55, så var beredd på det och kontrollera noggrannt att den fungerar som den ska. Saitek verkar ha problem med sin kvalitetskontroll. Själv spelar jag med en Thrustmaster Warthog HOTAS, efter att min HOTAS X började flippa ur.

Jo, jag har läst lite om brister i kvalitetskontrollen men har inte själv drabbats, tror att första omgången hade en del brister men att det har blivit bättre.

Warthogen är inte heller utan fel utan vissa har haft problem med ex. kärvande spak. Det kan helt enkelt vara så att x55:an sålts i betydligt högre volymer och därmed så finns det betydligt fler som har problem. Warthogen är även dubbelt så dyr och saknar twistfunktion så den måste kompletteras med roderpedaler (för minst 1000:- till) så det finns kanske en anledning till att den är mycket dyrare.

Jag hade nog valt Warthogen om jag hade haft budget, men är rätt nöjd med x55:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Har rapporterats mycket problem med X55, så var beredd på det och kontrollera noggrannt att den fungerar som den ska. Saitek verkar ha problem med sin kvalitetskontroll. Själv spelar jag med en Thrustmaster Warthog HOTAS, efter att min HOTAS X började flippa ur.

Har nördat ner mig i drösvis med recensioner och endast ett fåtal nämner kvalitetsproblem. Däremot finns det en hel del användaromdömen och forumtrådar som berör detta.

Med det sagt är det bäst att vara på den säkra sidan så jag gör en grundlig kontroll när joysticken dyker upp. Warthog HOTAS ser ut att vara en mycket bra produkt men den är alldeles för dyr för mina behov, åtminstone i nuläget

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Om man tänker fixa virtual reality glasögon i framtiden är det fortfarande x55 som gäller ifall man är i budget? Har inte köpt betan utan planerar att vänta till release och därför är joysticks som inte har kommit ut än även intressanta.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Har nördat ner mig i drösvis med recensioner och endast ett fåtal nämner kvalitetsproblem. Däremot finns det en hel del användaromdömen och forumtrådar som berör detta.

Med det sagt är det bäst att vara på den säkra sidan så jag gör en grundlig kontroll när joysticken dyker upp. Warthog HOTAS ser ut att vara en mycket bra produkt men den är alldeles för dyr för mina behov, åtminstone i nuläget

Undvik att ansluta den till USB3-portar och separata hubbar. Det har skapat en hel del lustiga problem för många användare.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Undvik att ansluta den till USB3-portar och separata hubbar. Det har skapat en hel del lustiga problem för många användare.

När jag kopplade in min x55 direkt i moderkortet på två USB3 portar så fick jag så kallad "ghostbuttons", dvs vissa knappar kan triggas när man drar throttlen fram och tillbaka. När jag kopplade in dom i en extern USB 2.0-hub så försvann problemet och den har fungerat klockrent.

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

När jag kopplade in min x55 direkt i moderkortet på två USB3 portar så fick jag så kallad "ghostbuttons", dvs vissa knappar kan triggas när man drar throttlen fram och tillbaka. När jag kopplade in dom i en extern USB 2.0-hub så försvann problemet och den har fungerat klockrent.

Ah, alla usb-hubbar strular nog inte, men vissa ger tydligen inte tillräckligt med ström för att driva x55'an korrekt. Det gäller väl då framförallt mindre hubbar och splittar som inte har en separat strömkälla antar jag. Har läst ett gäng trådar om det här förr så det kan vara bra att veta iaf

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Beta 2

I senaste Elite:Dangerous newsletter (http://us2.campaign-archive1.com/?u=dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e&id=e676783725) som kom idag så meddelar dom att Beta 2 kommer släppas tisdagen den 30:e september, dvs om ca 1.5 vecka. Denna patch verkar innehålla en massa mer content också.
Några av sakerna som är bekräftade i beta 2 enligt ovanstående newsletter:

  • Bubblan som man kan åka i har ökats med ca 100 ljusår vilket ger ca 500 solsystem att besöka i jämförelse med dagens 55 solsystem.

  • Rankingsystem har lagts till så man kan gå från Harmless ända upp till Elite.

  • Reputation är tillagt för de tre stora faktionerna: Federation, Empire och independent Alliance

  • Vissa system kommer vara outforskade som spelarna själv kan utforska och sälja info, kartor osv för dessa solsystem.

  • Detaljerade systemkartor blir tillgängliga. Gäller endast kända system eller dom system som utforskas av spelarna.

  • Nytt skepp, Asp Explorer. Detta skepp verkar vara för dom som gillar att utforska, jag gissar att jump-rangen är stor på detta skepp.

  • Mer utrustning, vapen osv som man kan utrusta sitt skepp med.

  • Nya starports som man kan docka på.

  • Man kan se AI-skepp i supercruise nu och även spåra och följa efter andra skepp (både AI och spelare) i både supercruise och hyperjumps.

  • På stationer ska det nu finnas "newsfeeds" som ska meddela lite då och då om vad som händer i galaxen.

  • Nya tutorial missions för att lära nykomlingar att docka och liknande.

  • SLI/Crossfire stöd är tillagt. Så dom med monsterdatorer kan spela i 4K-upplösning.

Imorgon börjar firandet av 30-års jubileumet av gamla original Elite som släpptes på BBC Micro för 30 år sedan. Mellan den 20 september till 30 september (då Beta 2 släpps) så kommer Frontier Development släppa ny info varje dag om jag fattat det rätt. Så Beta 2 kan ju innehålla mer av vad som jag skrivit ovan eller vad som står i newsletteret.

Permalänk
Medlem

ASP hype train, chuuchuu!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Har nördat ner mig i drösvis med recensioner och endast ett fåtal nämner kvalitetsproblem. Däremot finns det en hel del användaromdömen och forumtrådar som berör detta.

Med det sagt är det bäst att vara på den säkra sidan så jag gör en grundlig kontroll när joysticken dyker upp. Warthog HOTAS ser ut att vara en mycket bra produkt men den är alldeles för dyr för mina behov, åtminstone i nuläget

X55:an är en njutning att använda i Elite: Dangerous. Mycket exakta kontroller och det finns knappar för alla viktiga funktioner. Alla låtsas-switchar på gasreglaget underlättar en hel del vid landning, supercruise och cargoscoop.

Jag har inte märkt av några som helst brister i kvaliteten. Allt känns och fungerar som det ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Senaste nytt: C4 plasmaacceleratorer har dykt upp i LHS3262 -> http://s17.photobucket.com/user/darkwulf-swe-/media/HighResSc...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Fel tråd..

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Imorgon ska ju patch Beta 2 släppas som kommer innehålla en massa nya saker (se mitt inlägg ovan). Ser verkligen fram emot det. Jag gissar dock att det inte kommer gå helt smärtfritt då servrarna kommer säkert bli överbelastade av alla som vill logga in på samma gång.

Det ska bli intressant att se hur utforskning av okända system går till i praktiken. Jag har samlat på mig 40+ miljoner credits så jag tänkte köpa en Asp och börja färdas mot det okända.

Permalänk
Medlem

Jag försökte kasta mig in i spelet, men jävlar vad mycket kontroller man måste kunna innan det är körbart. man satt ju 70% av tiden i kontroll och keybindningsmenyn för att ens lära sig headsup displayerna. (Vet forfarande inte hur man går ut ur supercruise läget )

Några tips? Finns det någon sida som har alla kontrollerna kompilerade, så att man kan lägga dessa på en annan skärm?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Jag försökte kasta mig in i spelet, men jävlar vad mycket kontroller man måste kunna innan det är körbart. man satt ju 70% av tiden i kontroll och keybindningsmenyn för att ens lära sig headsup displayerna. (Vet forfarande inte hur man går ut ur supercruise läget )

Några tips? Finns det någon sida som har alla kontrollerna kompilerade, så att man kan lägga dessa på en annan skärm?

Haha, o vad jag känner igen mig. har 2 a4 framför mig med kontroller och kontrollbeskrivningar till min X-55 hotas; måste ÄNDÅ nyttja tangentbordet för att jag inte kommer på någon bra lösning på 1-2-3-4 menyerna... får inte headlook att funka lika bra som de gör. skulle iofs kunna binda om headlook hat-switchen till 1-2-3-4 menyerna. fast. nä.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Haha, o vad jag känner igen mig. har 2 a4 framför mig med kontroller och kontrollbeskrivningar till min X-55 hotas; måste ÄNDÅ nyttja tangentbordet för att jag inte kommer på någon bra lösning på 1-2-3-4 menyerna... får inte headlook att funka lika bra som de gör. skulle iofs kunna binda om headlook hat-switchen till 1-2-3-4 menyerna. fast. nä.

jag kör men en oculus rift DK2, så headsup och allt fungerar utmärkt, men som sagt, massor av knappar

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

jag kör men en oculus rift DK2, så headsup och allt fungerar utmärkt, men som sagt, massor av knappar

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Jag försökte kasta mig in i spelet, men jävlar vad mycket kontroller man måste kunna innan det är körbart. man satt ju 70% av tiden i kontroll och keybindningsmenyn för att ens lära sig headsup displayerna. (Vet forfarande inte hur man går ut ur supercruise läget )

Några tips? Finns det någon sida som har alla kontrollerna kompilerade, så att man kan lägga dessa på en annan skärm?

För att gå ut ur supercruise så är det samma knapp som du använder för att aktivera hyperdrive. I keybinding-menyn så heter valet "Enable Frame Shift Drive". Tänk på att den funktionen fungerar lite annorlunda beroende på vad du har valt som target. Om du har valt en stjärna i ett annat solsystem som target så aktiverar du ju hyperdrive och hoppar till andra solsystemet. Men dom du inte har något som target eller om du har en planet eller rymdstation i samma solsystem som target så går du ut ur supercruise.

Beroende på vad du har för kontroller så kan du få ut en bild över vad som är keybindat till vilken funktion. Det är någon användare på officiella forumet som har gjort en hemsida för spelare med Saitek X55 där man kan ladda upp sin fil med keybindings och få ut en bild. http://www.mcdee.net/elite/
Men just nu verkar det vara något problem med sidan, man verkar få felmeddelande "405 Not Allowed" när den ska skapa bilden.

Jag vet däremot inte om andra kontroller har liknande funktion. Det finns kanske någon som har gjort en egen handgjord bild över andra styrenheter så som mouse & keyboard och eventuellt andra HOTAS och joysticks.

Permalänk
Medlem

Det verkar som om all data kommer raderas ikväll så alla börjar med Sidewinder och 1000 credits igen pga släppet av Beta 2. Michael Brooks på Frontier Development skriver följande:

Citat:

Hi,

changes in some of the data mean that there will be a partial reset for Beta 2. At the moment ship loadout and save location are the items needing to be reset.

However there's an opinion here that we'd like to do a full reset as a lot of earning mechanisms have been changed or added and it would be useful to us to track progression from the start point.

As I have mentioned previously that we're not planning a full wipe for beta 2 I thought I would post here to gauge reaction.

We're still planning a full reset for Gamma.

Michael

Källa: http://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=43518

De flesta som svarat i tråden säger att dom inte har något emot en full wipe så jag antar att det kommer ske en wipe även om det inte är helt säkert. Själv har jag grindat upp till 50 mille senaste veckan för att kunna köpa en Asp och börja explora med en gång...

Permalänk
Medlem

patchen går live vilken minut som helst nu, sk Soon™

-> Eta on beta 2 is evening Uk timeslot, 30th of sept.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Aaand its a bugfest. hotfix att vänta!

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Jag försökte kasta mig in i spelet, men jävlar vad mycket kontroller man måste kunna innan det är körbart. man satt ju 70% av tiden i kontroll och keybindningsmenyn för att ens lära sig headsup displayerna. (Vet forfarande inte hur man går ut ur supercruise läget )

Några tips? Finns det någon sida som har alla kontrollerna kompilerade, så att man kan lägga dessa på en annan skärm?

Det där känns igen. Man hamnar ju i Supercruise efter ett hopp. Eftersom jag inte hade lärt mig knappen så hoppade jag genom navigatormenyn. Sen blåste jag förbi rymdstationen med typ 170Km/s utan att fatta hur jag skulle göra

Standardknappen är "j", men du har säkert kommit på det nu

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vad mycket fräsigare spelet blev med den senaste patchen.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av iBigs:

Det där känns igen. Man hamnar ju i Supercruise efter ett hopp. Eftersom jag inte hade lärt mig knappen så hoppade jag genom navigatormenyn. Sen blåste jag förbi rymdstationen med typ 170Km/s utan att fatta hur jag skulle göra

Standardknappen är "j", men du har säkert kommit på det nu

Hehe exakt samma här

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Ingen annan som börjar vissna på att alla screenshots är BMP filer?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Ingen annan som börjar vissna på att alla screenshots är BMP filer?

BMP är bättre än Jpg iaf... ALDRIG använda Jpg om det inte är slutprodukt, vilket ett screenshot inte alltid är.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Ingen annan som börjar vissna på att alla screenshots är BMP filer?

Ja, speciellt då bilderna blir stora och går över gränsen på 5MB som Frontier Developments själva har på attachments till deras bugtracker. Det är ju enkelt att konvertera till ett annat format med t.ex. http://sourceforge.net/projects/bulkimageconver/ men lite onödigt då Elite borde kunna spara bilder som JPG eller PNG.

Permalänk
Medlem

hm kollat lite funderar

slutat lira eve så nån som spelar nu som kan rekommendera elite d ?

måste man köpa en joystick för 3k ?

tips etc mottages tacksamt

Visa signatur

Vid hantering av esd känsligt utr skall esd skydd användas som är monterad i själva hårdvaran. med handledsrem monterad i hårdvara /esd matta. De räcker inte att ta i ett element då har man inte fattat nåt !