Permalänk

iPhone 5

Har en iPhone 5 som jag skulle uppdatera till senaste versionen, uppdateringen gick igenom sen kom det upp en bild på min skärm att jag ska koppla den till iTunes, jag kopplar till iTunes där det står att jag måste återställa iphonen, den genomgår en återställning i cirka 2-3 timmar, sen kommer en ruta upp att iphonen ej går att hittas och det avslutas, någon som har en lösning på detta problem? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Mac os eller windows?

Permalänk

Har en iPhone 5 skulle uppdatera till senAste iOS versionen

Permalänk
Medlem

Låter ju som någon drivrutin som ballar ur under installationen, eftesom du inte svarar på om du har PC eller MAC så utgår jag från att du har PC. Jag hade installerat om iTunes (som innehåller de drivrutiner som behövs) och sedan återställt telefonen med enhetshanteraren öppen för att se om det är någon drivrutin som strular under återställningen. Det är ett par olika lägen iPhonen går igenom under processen som kräver olika drivrutiner.

EDIT: Lättast är kanske att återställa på en annan dator men det är ju fusk

Permalänk
Medlem

2-3 timmar låter helt orimligt. Ladda ner uppdateringen här och installera den manuellt. Återställ i iTunes med Shift för Windows och Alt/Option för OS X nedtryckt.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Om allt failar, testa lägg telefonen i DFU-läge och återställ därifrån:

- Koppla in telefonen i en dator med iTunes igång
- Stäng av telefonen (är telefonen i gång, så håll i Hem och Lås knappen tills skärmen blir svart)
- Håll i Lås knappen 3 sekunder
- Medan du håller in Lås knappen, börja håll in Hem knappen
- Efter 10 sek släpper du Lås knappen, medan du fortfarande håller in Hem knappen
- Telefonen bör vara svart, men iTunes bör säga att den har hittat en iPhone i återställnings läge, där du har möjlighet att återställa den.

Hoppas du tog en backup innan du började uppdatera

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P