Apple släpper IOS 8 under kvällskvisten

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Tror jag väntar tills minst 8.0.3 har släppts. Då har förhoppningsvis de värsta buggarna, samt de flesta appar vara anpassade för ios8.

Jag har kört iOS 8 sen första betan då jag har utvecklar licens. Redan i iOS beta 3 fungerade de flesta appar fel fritt. Så som swedbank, Facebook, swish, många spel, spotify, synologys appar m.m

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanillaskyes:

Är jag dum eller hur fan får man quicktype och fungera? kanske inte funkar med svenska dock. och står även att man kan ändra style och färg på tangentbordet, men hur?

Uppdaterar mig själv: quicktype fungerade bara med engelska än så länge, samma gäller med byta tema på tangentbordet.

Som du säger så finns den bara till engelska. Däremot kan jag tipsa om Fleksy istället kostar 7 kr på app store och är riktigt smidig. Där kan du ändra färg och storlek med på tangentbordet.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Prova inte en samsung om du vill ha flyt med Android jag vet för jag kör s3 (4,3 gjorde även mobilen bättre som brevpress). Med stock rom inlagt i den med art och 4,4, så är det inte samma mobil längre det mesta flyter kanon. bara appar och ram som strular (andriod gillar inte minnetsmängden på 1GB, det sänker prestandan i bland), gillar multitaska och köra 10/20 appar i bakgrunden

Där sammanfattade du upplevelsen man får med Android. Det är alltid nått man måste pilla på själv. Tänka på att inte ha för mång aprogram öppna, appar som inte utvecklas för att fungera på alla enheter pga av att det är sån stigmatisering i olika prestandasegment osv. Det är helt enkelt bökigare. Jag har kört allt från Symbian, till windows mobile, till windows phone och android. Och IOS är det som ger minst huvudvärk och minst pill, även om ja tycker det blivit sämre på den fronten sista tiden med många funktioner som kan va svåra att greppa ibland (imessage typ). Man kan inte låta bli att tänka att man kör linux när man håller på med Android ibland. Sen visst, tillverkare lägger på snygga UI osv, men efter ett tag så lyser det ändå fram saker här och där.

Det bästa just nu är imo Windows Phone och IOS. Ur synpunkten användarvänlighet. Sen visst, vill man pilla med saker och ha mer frihet så ska man köra Android. Men då får man vara beredd på att behöva återställa telefonen när telefonen börjar strula. Jag tror jag har startat om min iphone 4 max 2-3 gånger under de 3-4åren jag hade den. Nu har jag 5an, och måste tyvärr säga att IOS7 fortfarande är lite buggigare än ios 6 var. Hoppas de skärper till sig.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanillaskyes:

Är jag dum eller hur fan får man quicktype och fungera? kanske inte funkar med svenska dock. och står även att man kan ändra style och färg på tangentbordet, men hur?

Uppdaterar mig själv: quicktype fungerade bara med engelska än så länge, samma gäller med byta tema på tangentbordet.

Skrivet av Don_W:

Jag har kört iOS 8 sen första betan då jag har utvecklar licens. Redan i iOS beta 3 fungerade de flesta appar fel fritt. Så som swedbank, Facebook, swish, många spel, spotify, synologys appar m.m

Skrivet av Don_W:

Som du säger så finns den bara till engelska. Däremot kan jag tipsa om Fleksy istället kostar 7 kr på app store och är riktigt smidig. Där kan du ändra färg och storlek med på tangentbordet.

Någgra nyheter på när det kommer stöd för svenska? Vilka tredjepartstangentbord finns för svenska? Tänker inte uppdatera innan det finns tillgängligt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Lär ta mer än några timmar innan det dyker upp massa grejjer till IOS 8. Ni får nog ge er till tåls ett tag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Någgra nyheter på när det kommer stöd för svenska? Vilka tredjepartstangentbord finns för svenska? Tänker inte uppdatera innan det finns tillgängligt.

Fleksy har svensk layout och över förväntan bra autokorrigering det är dessutom fått utmärkelsen för snabbaste tangentbordet att skriva på. Quicktype är ju risken stor att det blir som med Siri , mycket snack ingen verkstad.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Ska testa Fleksy. Det verkar rätt schysst iaf.

EDIT: det fungerar asbra. Mycket nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Fleksy har svensk layout och över förväntan bra autokorrigering det är dessutom fått utmärkelsen för snabbaste tangentbordet att skriva på. Quicktype är ju risken stor att det blir som med Siri , mycket snack ingen verkstad.

Skrivet av ozo64:

Ska testa Fleksy. Det verkar rätt schysst iaf.

EDIT: det fungerar asbra. Mycket nöjd.

Kul. Ska testa på min jobbtelefon först innan jag vågar uppdatera på min privata

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Haha, stöd för 4S trodde jag inte. iOS 7 våldtog ju den mobilen stenhårt. Rejält försämrad prestanda. Kommer inte uppgradera. Väntar på sexan istället.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Haha, stöd för 4S trodde jag inte. iOS 7 våldtog ju den mobilen stenhårt. Rejält försämrad prestanda. Kommer inte uppgradera. Väntar på sexan istället.

Kan ju vänta några dagar eller så, lär ju finnas någon som jämför prestanda på en 4S med iOS 7 vs. iOS 8. Men ja, kan nog vara sunt att vänta

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Där sammanfattade du upplevelsen man får med Android. Det är alltid nått man måste pilla på själv. Tänka på att inte ha för mång aprogram öppna, appar som inte utvecklas för att fungera på alla enheter pga av att det är sån stigmatisering i olika prestandasegment osv. Det är helt enkelt bökigare. Jag har kört allt från Symbian, till windows mobile, till windows phone och android. Och IOS är det som ger minst huvudvärk och minst pill, även om ja tycker det blivit sämre på den fronten sista tiden med många funktioner som kan va svåra att greppa ibland (imessage typ). Man kan inte låta bli att tänka att man kör linux när man håller på med Android ibland. Sen visst, tillverkare lägger på snygga UI osv, men efter ett tag så lyser det ändå fram saker här och där.

Det bästa just nu är imo Windows Phone och IOS. Ur synpunkten användarvänlighet. Sen visst, vill man pilla med saker och ha mer frihet så ska man köra Android. Men då får man vara beredd på att behöva återställa telefonen när telefonen börjar strula. Jag tror jag har startat om min iphone 4 max 2-3 gånger under de 3-4åren jag hade den. Nu har jag 5an, och måste tyvärr säga att IOS7 fortfarande är lite buggigare än ios 6 var. Hoppas de skärper till sig.

Stock rom, alltså det nexus kommer med behövs inte mycket pillande och är betydligt snabbare än samsungs touchwiz (som är dåligt gjort och pressat dit appar som bara äter prestanda). Jag kör det på min s3 och funkar riktigt bra.

Vad för pillande menar du som behövs? installera appar funkar ju i butiken och inte haft det problemet med vissa appar inte fungerar (skulle dom inte göra det så är det ingen katastrof för mig om ett spel inte skulle funka t.ex), sen är det upp till app tillverkaren att fixa stöd inte google. Iphone hade inte möjlighet till flera appar igång samtidigt. tror det var med 6/7 som det kom ett riktigt stöd och även IOs fick problem med prestandan då (som fixades efter ett tag).

Har inga stora problem med ram, men ibland kan den bli seg. Men kan bero på vissa appar inte ska vara igång 24/7 (dom buggar ur helt enkelt). Men har runt 100/200Mb oftast ledigt (antagligen för Android inte tillåter mer ram används):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Har nu uppdaterat vår iPad och frugans iPhone.

Största sedan AppStore lanserades? Jo tjena... ser inte några revolutionerande förändringar sedan sist? Största förändringen verkade vara att det försvann lite mer av utrymmet. xD

Det är kanske inte så mycket synliga ändringar men under skalet är det massor.
En lista här på det som är nytt. Sen får man inte allt heller beroende på vilken telefon/platta man har.

https://www.apple.com/se/ios/ios8/

Permalänk

VARNING!
==========================================================

Fil-uppladdning via webbläsaren är totalt trasigt i IOS8.
Detta drabbar alla sajter som har tex bilduppladdning edyl, och det finns ingen fix att ta till.

Tydligen var detta ett problem redan i betaversionerna, och folk har varnat Apple om det, men dom släppte skiten som den är ändå.

Det har verkligen gått utför med det företaget, när dom rullar ut något så totalt trasigt skarpt.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort lite barnsliga/omogna kommentarer gällande det eviga "x är bättre än y" kriget.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Min installation gick supersmidigt denna gång, till skillnad från tidigare år. Helt klart värt att vänta en dag och slippa frustrerade felmeddelanden och långa väntetider.

Det är inte mycket till synliga skillnader mellan 7:an och 8:an men mycket trevligt att den känns klart rappare i flera fall (på min 5:a). Tummen upp på det!

Och det roliga med iOS8 ligger ju de nya API:er som utvecklare har fått tillgång till så ser fram emot många trevliga förbättrade appar i en snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det kan va den dummaste kommentaren jag hört på länge. Du jämför på allvar android 1.6 med ios? Android 1.6 ser ut som windows mobile gjorde ungefär, och är ungefär lika användarvänligt.

Android har först nu börjat komma ikapp Ios i hur det känns när man faktiskt använder en telefon. Visst Apple har varit sena med vissa funktioner, men när de lägger till dessa, så funkar det. Jag testade senaste en galaxy S4, och de har fortfarande inte fått bort allt smålagg i android. hur svårt ska det vara? (sen ka vi inte ens tala om samsung överdrivna färger på skärmarna, de tar sjukt bra färgpaneler och slänger på den sämsta färgkalibreringen. prova att skicka en bild från en kalibrerad skärm till en iphone och sen till en samsung telefon. Det ser ut som man dragit upp saturation till +30)

Sen kan jag hålla med om att apple har gått från att vara ledare till följare när det gäller innovativitet. Men det har ingenting med kvaliteten på produkterna att göra.

Windows mobile hade mycket som var bra. Bland annat fungerande röstigenkänning, svenska...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Ingen idé att köra in det idag, för hög trafik då alla vill ha det samtidigt då det släppts globalt, under mina 5 år med iPhone så har det varit bäst att vänta 1 dag, helst 2

Skrivet av raxxor:

Tror jag väntar tills minst 8.0.3 har släppts. Då har förhoppningsvis de värsta buggarna, samt de flesta appar vara anpassade för ios8.

Skrivet av Resorb:

Hmm... Uppdatera eller inte är frågan.. iOS7 fungerar riktigt fint på min 5:a, men kommer iOS 8 att göra de? Återstår att se

Alltid smart att vänta några veckor tills de första rapporterna om problem och prestandaminskning på äldre enheter. Sedan väntar man in ett par 8.x.x-releaser tills Apple fixat problemen innan man installerar. Har alltid gjort så och kommer att fortsätta så. Spar mycket tid och huvudvärk (om man inte gillar att hålla på att pilla en massa med saker).

Skrivet av Bakgrund:

Många telefoner må köra äldre versioner av Android, men vi har åtminstone inte behövt vänta 5 år på funktioner som fanns i Android 1.6

Visst är det alltid lite olika nack/fördelar med olika operativ, men lite nyfiken på vad i Android 1.6 som du saknar i iOS7?

Skrivet av Bakgrund:

Där har du problemet, bloat galore som vanligt med Samsungs telefoner.

Håller med. Har själv gjort misstaget att köpa Samsung en gång. Aldrig mer. Min första Android var en "vanilla" version ifrån Google och var en mycket trevligare användarupplevelse. Köper jag någon gång en ny Android-telefon så får det bli en Nexus eller annan tillverkare som kör med "ren" Android.

Orkar inte hålla på med att "roota" telefoner och lägga in ROM som bryter garantin och inte supportas. För mycket tid och huvudvärk.

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Fattar inte varför man slänger på "skal" på android. Det är enligt min mening bakåtsträvning till hur vi hade det med Windows Mobile, sen orkar de aldrig uppdatera sina enheter pga att det blir för mkt jobb. Skulle jag köra Android skulle jag utan tvekan satsa på en ren android lur, typ Nexus.

Japp. En telefon, surfplatta och dator (eller vilken annan pryl som helst) skall fungera så bra som möjligt direkt när man packar upp och slår på den.

Skrivet av Србо:

Har Note 3 och den laggar ingenting. Prövat Samsung Galaxy S4 och den laggade inget heller. Saker du kan göra med pennan i Note 3 finns inte hos IPhone. Dacen är bättre hos Note 3 än hos IPhone, kameran är bättre etc. https://www.youtube.com/watch?v=0Y4OpaB8TDw

Nästan alla Androider som jag personligen antingen ägt eller testat, har varit mer "laggiga" och mindre rappa i UI:t än vad WP eller iOS är. Det sagt så har det blivit mycket bättre med tiden, och på allt kraftfullare hårdvara så blir skillnaderna allt mindre. Men för mig så finns de där fortfarande.

Vet inte om det har med att det är Android som är segt, eller om det bara är mindre optimerat emot hårdvaran än vad iOS och WP är.

Skrivet av vanillaskyes:

Är jag dum eller hur fan får man quicktype och fungera? kanske inte funkar med svenska dock. och står även att man kan ändra style och färg på tangentbordet, men hur?

Uppdaterar mig själv: quicktype fungerade bara med engelska än så länge, samma gäller med byta tema på tangentbordet.

Trist!

Riktigt dåligt att Apple inte supportar detta på internationella/svenska enheter (samma problem som Microsoft ofta har).

Var en av nyheterna jag ser fram emot.

Någon som vet när det kommer ifrån Apple (vill inte köpa och hålla på att ladda ner tredjepartsappar)?

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Där sammanfattade du upplevelsen man får med Android. Det är alltid nått man måste pilla på själv. Tänka på att inte ha för mång aprogram öppna, appar som inte utvecklas för att fungera på alla enheter pga av att det är sån stigmatisering i olika prestandasegment osv. Det är helt enkelt bökigare. Jag har kört allt från Symbian, till windows mobile, till windows phone och android. Och IOS är det som ger minst huvudvärk och minst pill, även om ja tycker det blivit sämre på den fronten sista tiden med många funktioner som kan va svåra att greppa ibland (imessage typ). Man kan inte låta bli att tänka att man kör linux när man håller på med Android ibland. Sen visst, tillverkare lägger på snygga UI osv, men efter ett tag så lyser det ändå fram saker här och där.

Det bästa just nu är imo Windows Phone och IOS. Ur synpunkten användarvänlighet. Sen visst, vill man pilla med saker och ha mer frihet så ska man köra Android. Men då får man vara beredd på att behöva återställa telefonen när telefonen börjar strula. Jag tror jag har startat om min iphone 4 max 2-3 gånger under de 3-4åren jag hade den. Nu har jag 5an, och måste tyvärr säga att IOS7 fortfarande är lite buggigare än ios 6 var. Hoppas de skärper till sig.

Kunde inte sagt det bättre själv. Har använt mobiler sedan 1990 (kostade 30 K på den tiden), handdatorer sedan 1992 (Psion S3 var min första) och smart phones sedan 2001. Detta i allsköns upptappningar och med en rad olika operativsystem.

Det du skriver ovan stämmer helt in på min egna erfarenhet så här långt, men kommer självklart fortsätta att testa olika prylar och försöka att hålla en öppen attityd.

Skrivet av Dunde:

Windows mobile hade mycket som var bra. Bland annat fungerande röstigenkänning, svenska...

Inte testat röstigekänning, men var väldigt nöjd med Windows Mobile standard (dvs icke-pen-versionen) och körde det på flera telefoner i många år innan jag bytte till Symbian (sedan blev det touchenheter med Android, iOS och WP).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av martinot:

Alltid smart att vänta några veckor tills de första rapporterna om problem och prestandaminskning på äldre enheter. Sedan väntar man in ett par 8.x.x-releaser tills Apple fixat problemen innan man installerar. Har alltid gjort så och kommer att fortsätta så. Spar mycket tid och huvudvärk (om man inte gillar att hålla på att pilla en massa med saker).

Visst är det alltid lite olika nack/fördelar med olika operativ, men lite nyfiken på vad i Android 1.6 som du saknar i iOS7?

Håller med. Har själv gjort misstaget att köpa Samsung en gång. Aldrig mer. Min första Android var en "vanilla" version ifrån Google och var en mycket trevligare användarupplevelse. Köper jag någon gång en ny Android-telefon så får det bli en Nexus eller annan tillverkare som kör med "ren" Android.

Orkar inte hålla på med att "roota" telefoner och lägga in ROM som bryter garantin och inte supportas. För mycket tid och huvudvärk.

Japp. En telefon, surfplatta och dator (eller vilken annan pryl som helst) skall fungera så bra som möjligt direkt när man packar upp och slår på den.

Nästan alla Androider som jag personligen antingen ägt eller testat, har varit mer "laggiga" och mindre rappa i UI:t än vad WP eller iOS är. Det sagt så har det blivit mycket bättre med tiden, och på allt kraftfullare hårdvara så blir skillnaderna allt mindre. Men för mig så finns de där fortfarande.

Vet inte om det har med att det är Android som är segt, eller om det bara är mindre optimerat emot hårdvaran än vad iOS och WP är.

Trist!

Riktigt dåligt att Apple inte supportar detta på internationella/svenska enheter (samma problem som Microsoft ofta har).

Var en av nyheterna jag ser fram emot.

Någon som vet när det kommer ifrån Apple (vill inte köpa och hålla på att ladda ner tredjepartsappar)?

Kunde inte sagt det bättre själv. Har använt mobiler sedan 1990 (kostade 30 K på den tiden), handdatorer sedan 1992 (Psion S3 var min första) och smart phones sedan 2001. Detta i allsköns upptappningar och med en rad olika operativsystem.

Det du skriver ovan stämmer helt in på min egna erfarenhet så här långt, men kommer självklart fortsätta att testa olika prylar och försöka att hålla en öppen attityd.

Inte testat röstigekänning, men var väldigt nöjd med Windows Mobile standard (dvs icke-pen-versionen) och körde det på flera telefoner i många år innan jag bytte till Symbian (sedan blev det touchenheter med Android, iOS och WP).

Kan uppdatera och säga att appen Fleksy har stöd för svenska på tangentbordet, och det kommer inom kort till dom andra sägs det

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanillaskyes:

Kan uppdatera och säga att appen Fleksy har stöd för svenska på tangentbordet, och det kommer inom kort till dom andra sägs det

Har svårt att vänja mig med flesky. Synd att man inte kan få samma knapplayout fast med de nya funktionerna. Trycker fel på allt hela tiden.

Förresten. Någon som vet om Cloud Drive fungerar med Family Sharing? tex om man köper 200GB kan flera enheter dela på detta?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har svårt att vänja mig med flesky. Synd att man inte kan få samma knapplayout fast med de nya funktionerna. Trycker fel på allt hela tiden.

Förresten. Någon som vet om Cloud Drive fungerar med Family Sharing? tex om man köper 200GB kan flera enheter dela på detta?

Har också väldigt svårt att vänja mig vid det, blir som att skriva på en helt ny telefon då inte knappen för symbolen ligger på samma ställe osv. man får tänka hela tiden och kan inte skriva fort, blir bara jobbigt

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanillaskyes:

Har också väldigt svårt att vänja mig vid det, blir som att skriva på en helt ny telefon då inte knappen för symbolen ligger på samma ställe osv. man får tänka hela tiden och kan inte skriva fort, blir bara jobbigt

Får vänta på att Swift släpper stöd för svenska. Det lär ju vara på G nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Får vänta på att Swift släpper stöd för svenska. Det lär ju vara på G nu.

Borde det ju vara! Samma med uppdatering så quick-type fungerar på svenska, värdelöst att dom släpper ett nytt iOS där en av dom stora nyheterna inte ens finns på svenska. Bedrövligt!

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanillaskyes:

Borde det ju vara! Samma med uppdatering så quick-type fungerar på svenska, värdelöst att dom släpper ett nytt iOS där en av dom stora nyheterna inte ens finns på svenska. Bedrövligt!

Håller med. Hoppas att de jobbar på det nu och att det inte dröjer i evigheter!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Drog in denna på Ipad mini men jag tycker wifi har blivit segare. Inte alls samma respons från sidorna när man surfar

Permalänk
Medlem

8.0.2 släppt. Känns lite bättre än 8.0.0 Lite mindre app crashar och lite snabbara på att växla till horisontellt läge är det jag märkt utöver det som finns på patchlistan. Upplever dock också ios 8 som lite segare än 7.0.2. Detta på Iphone 5 16GB. Framför allt animationer och scrollning som börjat hacka lite av någon outgrundlig anledning. Hoppas de fixar detta snarast.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

8.0.2 släppt. Känns lite bättre än 8.0.0 Lite mindre app crashar och lite snabbara på att växla till horisontellt läge är det jag märkt utöver det som finns på patchlistan. Upplever dock också ios 8 som lite segare än 7.0.2. Detta på Iphone 5 16GB. Framför allt animationer och scrollning som börjat hacka lite av någon outgrundlig anledning. Hoppas de fixar detta snarast.

Jag har bara iOS 8.0.0 installerat än och upplever inget av dessa "problem" du nämner, jag har i och för sig en 5S. Att appar crashar beror inte på iOS utan på att utvecklaren av appen inte gjort sitt.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Jag har bara iOS 8.0.0 installerat än och upplever inget av dessa "problem" du nämner, jag har i och för sig en 5S. Att appar crashar beror inte på iOS utan på att utvecklaren av appen inte gjort sitt.

Nja. Det är ju även inbyggda appar som crashar . Typ messages, mail, settings, appstore mfl.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Nja. Det är ju även inbyggda appar som crashar . Typ messages, mail, settings, appstore mfl.

Ok, du tänkte på dem, det har jag heller inte upplevt och nu kommer jag inte få reda på, uppdaterade nyss till 8.0.2

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

8.0.2 släppt. Känns lite bättre än 8.0.0 Lite mindre app crashar och lite snabbara på att växla till horisontellt läge är det jag märkt utöver det som finns på patchlistan. Upplever dock också ios 8 som lite segare än 7.0.2. Detta på Iphone 5 16GB. Framför allt animationer och scrollning som börjat hacka lite av någon outgrundlig anledning. Hoppas de fixar detta snarast.

Var väl samma sak med 3s och 4s, när dom bytte till nyare ios så blev dom extremt sega. Lite märkligt dom inte lyckas lösa det helt.

Jag t.ex kör Android 4,4 på s3 (som officiellt inte har stöd för högre än 4,3), men bonusen är en rappare mobil:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Var väl samma sak med 3s och 4s, när dom bytte till nyare ios så blev dom extremt sega. Lite märkligt dom inte lyckas lösa det helt.

Jag t.ex kör Android 4,4 på s3 (som officiellt inte har stöd för högre än 4,3), men bonusen är en rappare mobil:)

Jag orkar inte roota och flasha telefoner och hålla på. jag väljer att lägga min tid på att använda telefonen istället för att pilla med eländet. har redan hållt på massor med window smobile och symbian i mina dar, orkar inte med coustom grejer längre. Jag vill gå till affären köpa den, och så ska den bara funka.

(räcker med att jag suttit och konfat Cisco routers hela dan idag fast ja inte kan dessa speciellt bra, blir ju fan kallsvettig hehe)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm