Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem

Finner det rätt så trist att allianspartierna är så "ännaklämda" (som man säger där jag kommer ifrån) om att de nu måste gå i opposition och vägrar ingå i en regering tillsammans med S & MP. Tror annars det hade varit mer gynnsamt för Sverige med en blandad regering för att (förhoppningsvis) nå det bästa av två världar, så att säga.
Trevligt dock av moderaterna att de eventuellt öppnar upp för samarbete längre fram(!), om man nu ska tro på morgonens rubriker.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Absolut. Almqvist och Ekeroth och grabbarna fick ju verkligen på nöten samma dag som det hela uppdagades :/
Nej. Den så kallade "nolltolleransen" gäller bara för icke-nyckelpersoner i partiet. Om "Nolltollerans" hade gällt hade dessutom Kasselstrand åkt ut med huvudet före då han uttalade stöd för Almqvist, men han fick lite "kritik" av Åkessons flickvän och sedan var det överspelat. Det är inte nolltollerans någonstans.

Vad gäller vänsterpartiet är det väl ingen där som yrkar på våldsyttringar för sin ideologis skull? Och ghorde de det är jag rätt övertygad om att de skulle åka ut rätt fort, även om VPK väl inte ens har en uttalad nolltollerans.

Skulle SD "yrkar på våldsyttringar för sin ideologis skull"?? Nej, det gör väl inget parti.
Sedan tycket jag att allt har blivit så överdrivet nu. Allt är HMF eller hat. Bara någon säger något negativt så är det brottsligt. Nej, så kan inte en demokrati i frihet fungera. De som är emot SD påstår att man inte ens ska få säga eller skriva något, allt någonsin som är kritiskt mot något. Nej, det är inte frihet. Det ger oss ingen möjlighet att debattera problem. Varför vill ni ha det som i DDR?

Citat:

Jag tycker att ett parti ska få mycket skit för sin historia. Det är oförståeligt för mig hur man kan vilja vara med i, eller rösta på ett parti som har haft den bakgrunden.

För att man får kolla på, var partiet är nu. Alla partier förändras, även S och M.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zicsoen:

Finner det rätt så trist att allianspartierna är så "ännaklämda" (som man säger där jag kommer ifrån) om att de nu måste gå i opposition och vägrar ingå i en regering tillsammans med S & MP. Tror annars det hade varit mer gynnsamt för Sverige med en blandad regering för att (förhoppningsvis) nå det bästa av två världar, så att säga.
Trevligt dock av moderaterna att de eventuellt öppnar upp för samarbete längre fram(!), om man nu ska tro på morgonens rubriker.

Nej, det vore döden för demokratin om det blev ett samarbete mellan M och S. Varför? Då har vi i praktiken inte längre någon opposition. Då är vi där Ryssland är nu. Dvs en stat med bara ett parti. Då slutar man med att kritisera varandra. Eller komma med påpekanden eller visa på brister. Då kommer korruptionen snabbt att växa sig ännu större. Det vore verkligen spiken i kistan för landet.

Det är illa redan nu, då industrin och kapitalet är de som har nästan allt inflytande på politiken. Politiker tänker mest på vad kapitalet vill. Och är en form av blobb av smet som är samma sak. Det skulle ge kapitalet en total makt över politiken. Så som vi ser i USA nu där pengarna styr politiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Finner det rätt så trist att allianspartierna är så "ännaklämda" (som man säger där jag kommer ifrån) om att de nu måste gå i opposition och vägrar ingå i en regering tillsammans med S & MP. Tror annars det hade varit mer gynnsamt för Sverige med en blandad regering för att (förhoppningsvis) nå det bästa av två världar, så att säga.
Trevligt dock av moderaterna att de eventuellt öppnar upp för samarbete längre fram(!), om man nu ska tro på morgonens rubriker.

Svenska folket har ju visat att de inte är intresserade av blockpolitikens fortlevnad, så ja, det är barnsligt av partierna att hålla fast vid den och att "alliansen" skall fortsätta som ett enda parti känns värdelöst.

Skrivet av lolight:

Skulle SD "yrkar på våldsyttringar för sin ideologis skull"?? Nej, det gör väl inget parti.
Sedan tycket jag att allt har blivit så överdrivet nu. Allt är HMF eller hat. Bara någon säger något negativt så är det brottsligt. Nej, så kan inte en demokrati i frihet fungera. De som är emot SD påstår att man inte ens ska få säga eller skriva något, allt någonsin som är kritiskt mot något. Nej, det är inte frihet. Det ger oss ingen möjlighet att debattera problem. Varför vill ni ha det som i DDR?

För att man får kolla på, var partiet är nu. Alla partier förändras, även S och M.

Snälla läs vad jag skriver. Jag skrev att om någon person inom partiet yrkar på våldsyttringar.. Och det har ju ett flertal personer gjort.

Sedan så kan flihet kvitta om man tycker att frihet innebär att få yttra att vissa människor baserat på ras religion eller hudfärg, eller annan indelning, borde avrättas, brinna inne och så vidare.

Sedan kvarstår frågeställningen, men jag kan dumma ner det lite så blir det kanske lättare att svara på. "Om SD nu är ett så snällt parti, och har en nolltolerans mot dumma människor, varför finns det då så många dumma människor i partiet?"

SD's partiprogram, även om det kanske strikt tekniskt inte är rasistiskt i sig, drar till sig rasister som vinäger drar till sig fruktflugor. Vill man inte ha rasister i partiet får man ändra politik, inte slänga ut rasisterna "när de blir påkommna.

Även de som SD har godkännt pratar ju fortfarande om "islamisering" och "massinvandring", vilket är både felaktigt, och lockar till sig folk med otrevliga åsikter, och detta är läget för partiet idag, och har inget med deras historia att göra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Nej, det vore döden för demokratin om det blev ett samarbete mellan M och S. Varför? Då har vi i praktiken inte längre någon opposition. Då är vi där Ryssland är nu. Dvs en stat med bara ett parti. Då slutar man med att kritisera varandra. Eller komma med påpekanden eller visa på brister. Då kommer korruptionen snabbt att växa sig ännu större. Det vore verkligen spiken i kistan för landet.

Det är illa redan nu, då industrin och kapitalet är de som har nästan allt inflytande på politiken. Politiker tänker mest på vad kapitalet vill. Och är en form av blobb av smet som är samma sak. Det skulle ge kapitalet en total makt över politiken. Så som vi ser i USA nu där pengarna styr politiken.

Nu är ju Sverige inte Ryssland och lär knappast bli det heller. S och M har ju faktiskt en del områden där de kan samarbeta och då är det ju bra om de kan göra det. Vad jag menade är att jag finner det larvigt hur de andra partierna är så fulla av sig själva att de måste på ett överdrivet sätt markera att de tillhör alliansen. De kommer alla överens om att de ska fortsätta frysa ute SD men sedan vägrar de samarbeta för att få till en fungerande regering. Jävla dagis rent ut sagt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Nej, nazistiska har de aldrig varit. Det fanns på den tiden rena nazistpartier. SD var redan från början en mycket snällare organisation. Bara för att någon kallar sig nazist och med i ett parti, så betyder det inte att det har inverkan på partiet. Tror du inte att det finns nazister som är medlemmar i Sossarna? Jo det finns det. Men inte påverkar det partiets faktiska politik.
Så de nazister som var med då. De jobbade inte för nazism. Nej, de var för något snällare. Man kan inte koppla samma personer med och ett parti. Det enda du ska och kan göra är att kolla på partiprogrammet. Där har du den faktiska politiken.
När det kommer till tidsperioder. Så ja, det är skillnad. Men SD har en mycket snabbare förändring nu. Då nya partier inte föds varje år. Så kommer alla dessa ha en olika utveckling. Så SD förändras fort i början och denna förändringstakt kommer att plana ut om några år.

SD kommer tex nu att förändras hårt nu, pga att partiet har växt. Så det breddas och därmed blir det ännu tamare, pga att de blir mer som medelsvensson just pga att det är fler människor som är med i partiet.

Ja men det finns inget som stoppar SD från att följa sitt partiprogram dessutom finns det alltid vägar runt det.
Jag köper inte det, väldigt många av SD har blivit avslöjade som rasister och där tappar jag förtroendet på det partiet, men jag tror du är övertygad om det också men väljer att köpa det för du är förmodligen i själva grunden rasist eller så är du för naiv att tro att medlemmarna av SD är toleranta personer som älskar invandrare.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Nu är ju Sverige inte Ryssland och lär knappast bli det heller. S och M har ju faktiskt en del områden där de kan samarbeta och då är det ju bra om de kan göra det. Vad jag menade är att jag finner det larvigt hur de andra partierna är så fulla av sig själva att de måste på ett överdrivet sätt markera att de tillhör alliansen. De kommer alla överens om att de ska fortsätta frysa ute SD men sedan vägrar de samarbeta för att få till en fungerande regering. Jävla dagis rent ut sagt.

Om det skulle bli omval kan du kalla det dagis men hittils är det ganska rimliga markeringar man gör.
De har markerat att de inte vill vara med i Sossarnas regering vilket är fullt rimligt, detta betyder inte att man vägrar sammarbeta...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Crippa90:

Det är rätt obekvämt att ha kvar medlemmar som uttryckt sig på detta vis när nolltoleransen gäller, eller vad menar du?

Nej. Det är en felaktig slutsats att dra; du kan inte förutsätta att partiet inte kan ha haft kännedom om det tidigare. Att de, gång på gång, skulle vara ovetande väcker dessutom nya frågor om hur stort förtroende de förtjänar.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Finner det rätt så trist att allianspartierna är så "ännaklämda" (som man säger där jag kommer ifrån) om att de nu måste gå i opposition och vägrar ingå i en regering tillsammans med S & MP. Tror annars det hade varit mer gynnsamt för Sverige med en blandad regering för att (förhoppningsvis) nå det bästa av två världar, så att säga.
Trevligt dock av moderaterna att de eventuellt öppnar upp för samarbete längre fram(!), om man nu ska tro på morgonens rubriker.

Gå ihop till ett gemensamt block menar du. Så blockpolitiken kommer bestå av SD mot 7-klövern. Tror du det kommer gynna 7-klövern? Det tror inte jag.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunnelsork:

Nej. Det är en felaktig slutsats att dra; du kan inte förutsätta att partiet inte kan ha haft kännedom om det tidigare. Att de, gång på gång, skulle vara ovetande väcker dessutom nya frågor om hur stort förtroende de förtjänar.

Man ska alltså utgå från att alla SDs kandidater skriver rasistiska kommentarer annoynymt på nätet?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Valiumballong:

Man ska alltså utgå från att alla SDs kandidater skriver rasistiska kommentarer annoynymt på nätet?

Läs igen.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Svenska folket har ju visat att de inte är intresserade av blockpolitikens fortlevnad, så ja, det är barnsligt av partierna att hålla fast vid den och att "alliansen" skall fortsätta som ett enda parti känns värdelöst.

Det tycker jag inte. Endast naiva människor tror att det är något positivt med att alla partier ska samarbeta. Det är det endast om alla hade haft allas bästa för sina ögon. Men så funkar nu inte tillvaron. Kolla på vad som alltid går fel med kommunism. Det är samma fenomen. Först samarbetar de. Men dag no 2 så börjar korruptionen och förmåner till den egna gruppen, kusiner, partiet, mm. Och då finns det ingen kvar som kan klaga. Då har alla munkavle.

Citat:

Snälla läs vad jag skriver. Jag skrev att om någon person inom partiet yrkar på våldsyttringar.. Och det har ju ett flertal personer gjort.
Sedan så kan flihet kvitta om man tycker att frihet innebär att få yttra att vissa människor baserat på ras religion eller hudfärg, eller annan indelning, borde avrättas, brinna inne och så vidare.

Men det stämmer dåligt och det vet du. De senaste "skandalerna" är ganska små. Det handlar inte längre om några breviks. Utan någon som skriver något negativt. Det är ganska långt från våld och det vet du.
Nu är det tex olagligt att skriva något negativt om böneutrop. Då är det HMF direkt.

Citat:

"Om SD nu är ett så snällt parti, och har en nolltolerans mot dumma människor, varför finns det då så många dumma människor i partiet?"

Tror du inte att det finns precis lika många människor i de andra partierna? Men dem jagar media inte.
Orsaken är att SD är ett mittenparti. Och sedan har alla andra partier dragit ut på extrem vänsterkanten.

Och för att det finns de som tror på att som de säger "nej sägare" är arga, korkade och dumma, och de som inte är för att riva ner eller göra om, de har automatiskt fel. Men se det stämmer dåligt. Om man inte inser att det kan vara positivt att bevara saker. Då har man tänkt fel. "låt oss bränna detta konstverk nu!". "Var inte en nej sägare" "tänk på att den kommer brännas förr eller senare" osv.

Citat:

SD's partiprogram, även om det kanske strikt tekniskt inte är rasistiskt i sig, drar till sig rasister som vinäger drar till sig fruktflugor. Vill man inte ha rasister i partiet får man ändra politik, inte slänga ut rasisterna "när de blir påkommna.

För att media påstår att SD är rasister. Är det då konstigt att de röstar på SD?
Även om det inte stämmer.

Citat:

Även de som SD har godkännt pratar ju fortfarande om "islamisering" och "massinvandring", vilket är både felaktigt, och lockar till sig folk med otrevliga åsikter, och detta är läget för partiet idag, och har inget med deras historia att göra.

Så du menar att vi inte har en massinvandring? Och att Islam inte växer fort? SD är konservativt, ja kulturkonservativt. Det pratas om folkhemmet. Kristendomen är viktig, det nationella, traditioner osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzor:

Ja men det finns inget som stoppar SD från att följa sitt partiprogram dessutom finns det alltid vägar runt det.
Jag köper inte det, väldigt många av SD har blivit avslöjade som rasister och där tappar jag förtroendet på det partiet, men jag tror du är övertygad om det också men väljer att köpa det för du är förmodligen i själva grunden rasist eller så är du för naiv att tro att medlemmarna av SD är toleranta personer som älskar invandrare.

Det verkar vara svårt för många att ser skillnaden. Mellan människorna som är här och politiken kring invandring.

SD älskar invandrare som _redan bor här_ lika mycket som alla andra partier. Ja, troligen mer. Det är _Mass_invandringen som SD inte gillar. Förstår du?!!?
Detta är något som många invandrare också se. Därför röstar de på SD. SD har 20% av sina väljare från invandrargrupper. De hade haft mer om det inte vore för det faktum att S lovar dem en massa stora bidrag. Så därför röstar de oftast på S. Dvs det är av rent ekonomiska orsaker. Inte ideologiska.

Sedan är det märkligt. För SD har en politik där de vill hjälpa mycket mer människor, fast i deras hemländer.
Så man kan säga att massinvandringen är rasistisk då den tar pengar som annars skulle kunna användas mycket mer effektivt för att hjälpa en mycket större mängd människor. Så jag kan undra om det inte är du som är rasisten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Det tycker jag inte. Endast naiva människor tror att det är något positivt med att alla partier ska samarbeta. Det är det endast om alla hade haft allas bästa för sina ögon. Men så funkar nu inte tillvaron. Kolla på vad som alltid går fel med kommunism. Det är samma fenomen. Först samarbetar de. Men dag no 2 så börjar korruptionen och förmåner till den egna gruppen, kusiner, partiet, mm. Och då finns det ingen kvar som kan klaga. Då har alla munkavle.
Men det stämmer dåligt och det vet du. De senaste "skandalerna" är ganska små. Det handlar inte längre om några breviks. Utan någon som skriver något negativt. Det är ganska långt från våld och det vet du.
Nu är det tex olagligt att skriva något negativt om böneutrop. Då är det HMF direkt.
Tror du inte att det finns precis lika många människor i de andra partierna? Men dem jagar media inte.
Orsaken är att SD är ett mittenparti. Och sedan har alla andra partier dragit ut på extrem vänsterkanten.

Och för att det finns de som tror på att som de säger "nej sägare" är arga, korkade och dumma, och de som inte är för att riva ner eller göra om, de har automatiskt fel. Men se det stämmer dåligt. Om man inte inser att det kan vara positivt att bevara saker. Då har man tänkt fel. "låt oss bränna detta konstverk nu!". "Var inte en nej sägare" "tänk på att den kommer brännas förr eller senare" osv.
För att media påstår att SD är rasister. Är det då konstigt att de röstar på SD?
Även om det inte stämmer.
Så du menar att vi inte har en massinvandring? Och att Islam inte växer fort? SD är konservativt, ja kulturkonservativt. Det pratas om folkhemmet. Kristendomen är viktig, det nationella, traditioner osv.

Jag tror inte vi kommer längre. Jag kan inte ställa upp på något av det du säger och vi är inte ens överens om grundläggande begrepp.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av lolight:

För att media påstår att SD är rasister. Är det då konstigt att de röstar på SD?

Det är partiets representanter som diskuteras. "Media" har inte utsett dessa.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Nej, det vore döden för demokratin om det blev ett samarbete mellan M och S. Varför? Då har vi i praktiken inte längre någon opposition. Då är vi där Ryssland är nu. Dvs en stat med bara ett parti. Då slutar man med att kritisera varandra. Eller komma med påpekanden eller visa på brister. Då kommer korruptionen snabbt att växa sig ännu större. Det vore verkligen spiken i kistan för landet.

Det är illa redan nu, då industrin och kapitalet är de som har nästan allt inflytande på politiken. Politiker tänker mest på vad kapitalet vill. Och är en form av blobb av smet som är samma sak. Det skulle ge kapitalet en total makt över politiken. Så som vi ser i USA nu där pengarna styr politiken.

USA har en stark opposition mellan två läger, Ryssland har det inte. Det är inte faktumet att du har opposition eller inte som avgör ifall du har korruption. Du behöver inte ha en opposition i alla frågor, som t.ex skolpolitiken. Båda blocken har liknande lösningar på de bristande PISA resultaten. Sedan kommer det alltid finnas små skillnader. Men att påstå att man måste ha opposition bara för att, är grundlöst. Det bygger på antagandet att så fort det inte finns opposition korrumperas landet men om det finns opposition så blir politiker hederliga. Sedan att du förenklar utan något avseende på komplexiteten, tar fall utan någon som helst tanke på om det är jämförbart, extrapolerar vilt utifrån lösa antaganden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Man ska alltså utgå från att alla SDs kandidater skriver rasistiska kommentarer annoynymt på nätet?

Nej, vad som har bekräftats är att Jimmie Åkessons nolltolerans gäller endast avslöjade medlemmar. D.v.s de har inte kunnat identifiera de som rasister vilket i mina ögon bara säger att de inte bryr sig ett dugg om att de har rasister som representerar partiet. Att 20 st medlemmar avgick på samma dag säger en hel del att SD inte är kompetenta nog att identifiera rasister och utesluta dom.

"alla sds kandidater skriver rasistiska kommentarer"
Det spelar ingen roll, en stor del av SD medlemmarna har representerat partiet som rasistiskt.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Ja men det finns inget som stoppar SD från att följa sitt partiprogram dessutom finns det alltid vägar runt det.
Jag köper inte det, väldigt många av SD har blivit avslöjade som rasister och där tappar jag förtroendet på det partiet, men jag tror du är övertygad om det också men väljer att köpa det för du är förmodligen i själva grunden rasist eller så är du för naiv att tro att medlemmarna av SD är toleranta personer som älskar invandrare.

Är löfven avslöjad som rasist nu när han diskuterade "zigenare" i en debatt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Absolut. Almqvist och Ekeroth och grabbarna fick ju verkligen på nöten samma dag som det hela uppdagades :/

Nej. Den så kallade "nolltolleransen" gäller bara för icke-nyckelpersoner i partiet. Om "Nolltollerans" hade gällt hade dessutom Kasselstrand åkt ut med huvudet före då han uttalade stöd för Almqvist, men han fick lite "kritik" av Åkessons flickvän och sedan var det överspelat. Det är inte nolltollerans någonstans.

Vad gäller vänsterpartiet är det väl ingen där som yrkar på våldsyttringar för sin ideologis skull? Och ghorde de det är jag rätt övertygad om att de skulle åka ut rätt fort, även om VPK väl inte ens har en uttalad nolltollerans.

Jag tycker att ett parti ska få mycket skit för sin historia. Det är oförståeligt för mig hur man kan vilja vara med i, eller rösta på ett parti som har haft den bakgrunden.

Dessutom "tvättar" partier sig då och då genom att byta namn. Vänsterpartiet kommunisterna tog ju t. ex bort just "kommunisterna" på grund av historian, och Sverigedemokraterna kanske också borde byta namn? Till och med det uttalat nazistiska "Svenskarnas parti" har bytt namn från "Nationalsocialistisk front" som de hette innan. Har man en rutten histiria kan det vara idé att städa. Fast jag tvivlar på att det hjälper i SD's fall. Nolltolerans har de ju bara på pappret, eller så är de kvarvarande rasisterna i partiet så obildade att de inte fattar att det parti de valt att bli medlemmar i inte vill ha med dem att göra.

Sedan vet jag att det råder delade meningar om det här. Men rasister brukar ju hävda att Avpixlat inte är en rasistisk tidning, och den sponsras och sköts ju av Ekeroth.. Men det är ju lugnt.. Det är bara en "alternativ" nyhetskälla eller?

Varför skulle Krasselstrand få kicken för? Han sa väl aldrig att Almqvist agerande var rätt om jag minns rätt. Ser inte hur det har något med nolltoleransen att göra.

Uppenbarligen kunde Ohly både vara kvar i partiet och vara partiledare när han sa att han var kommunist, så det tycks inte fungera något bra. I min värld är det som att Jimmie skulle säga att han var nazist.

Tycker du det är rätt eller fel?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uzor:

Nej, vad som har bekräftats är att Jimmie Åkessons nolltolerans gäller endast avslöjade medlemmar. D.v.s de har inte kunnat identifiera de som rasister vilket i mina ögon bara säger att de inte bryr sig ett dugg om att de har rasister som representerar partiet. Att 20 st medlemmar avgick på samma dag säger en hel del att SD inte är kompetenta nog att identifiera rasister och utesluta dom.

"alla sds kandidater skriver rasistiska kommentarer"
Det spelar ingen roll, en stor del av SD medlemmarna har representerat partiet som rasistiskt.

Konstigt att många som vill offra sig och riskera misshandel, trakasserier, förföljelse m.m för att vara kritik emot en viss "ideologi" ofta är personer med mer extrema åsikter. Det finns väldigt många lediga arbeten hos SD i olika kommuner nu när de har fått mer röster, även om det är skitbra betalt och gott om väljare så är det få som vill utsatta sig och sina nära för det hotet som de riskerar. Btw. Arbetsförmedlingen borde tvinga arbetslösa att söka dessa jobb om de vill ha kvar bidragen,

Problemet är dock att det enbart är SD som är för en sund flyktingpolitik som är normaliserad med övriga världens och då finns det inte så mycket annat val, visst kan man flytta vilket många säkerligen också kommer att göra om utvecklingen fortsätter som den gör..

Om någon undrar vad jag menar med ideologi så syftar jag på humanist med extrem fokus på att vi alla är skyldiga och måste offra oss, kosta vad det kosta vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Varför skulle Krasselstrand få kicken för? Han sa väl aldrig att Almqvist agerande var rätt om jag minns rätt. Ser inte hur det har något med nolltoleransen att göra.

Uppenbarligen kunde Ohly både vara kvar i partiet och vara partiledare när han sa att han var kommunist, så det tycks inte fungera något bra. I min värld är det som att Jimmie skulle säga att han var nazist.

Tycker du det är rätt eller fel?

Att säga att det är "helt fel" att låta Almkvist gå är väldigt magstarkt. http://www.exponerat.net/sdu-kritiserar-akesson-helt-fel-lata...

Sedan så har som sagt inte V en nolltollerans mot kommunister, så andra delen i frågan blir lite konstig, men visst. Kommunismen är väl extremen på samma sätt som nazismen, och Ohly fick också mycket skit för det även om han hävdade att det hade mer med ideologin som sådan att göra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Att säga att det är "helt fel" att låta Almkvist gå är väldigt magstarkt. http://www.exponerat.net/sdu-kritiserar-akesson-helt-fel-lata...

Sedan så har som sagt inte V en nolltollerans mot kommunister, så andra delen i frågan blir lite konstig, men visst. Kommunismen är väl extremen på samma sätt som nazismen, och Ohly fick också mycket skit för det även om han hävdade att det hade mer med ideologin som sådan att göra.

jag förstår inte problemet...

om dom nu är rasister, nazister eller påskkärringar, spelar ingen roll, sålänge dom motverkar att svenskar är minorietet i sitt eget land om några tiotal år..

speciellt när 7 partier är emot att ställa krav på folk som kommer hit, har du inget giltigt pass, där är dörren, det enda vi gör är förstör svenska pass värde i världen.. för vem fan som helst kan få tag i ett svenskt pass via migrationsverket och en snyfthistoria..

för min del spelar det ingen roll vafan expressen och research gruppen plockar fram på SD, sålänge som han är den trovärdigaste partiledaren så är han enda valet, om än ett halvdåligt val, bättre än pest, kolera, ebola som dom andra 7 partierna är..

FD. Moderat. hade inte reinfelt gjort dealen med Miljöpartiet i invandringspolitiken, så hade jag fortfarande varit moderat.. men han sålde ut det sista vettiga alterantivet till SD..

och nej jag är inte rasist men jag älskar mitt land, så jag är patriot, men jag anser att vi kan ta hit folk som vi kan intergrera i samhället, inte ta hit folk för att moderaterna vill ha städare, eller sossarna vill ha väljare som är bidragsberoende..

hur ska vi kunna ta hit 100k pers eller mer, om året när det inte byggs lägenheter för oss som redan bor i landet?

enda detta ger är bostadsbrist, och åter igen, ger en klick människor vinner i form av högre priser på bostadsmarknaden.. och svartkontrakt..

hur fan är det humanitärt att folk som kommer hit ska behöva tränga ihop sig i små lgh som är så små att dom skickar ut ungarna på stan och många av dom ungarna skapar kaos i området...

och det här jävla snacket om vi och dem.. all politik handlar om vi och dem.. frågan är bara hur dom olika partierna delar upp folket, rika/ fattiga, miljömedvetna/icke miljömedvetna etc..

och miljöpartiet.. fattar inte dom att alla invandrare som kommer hit, vad kostar inte det miljön att frakta folk runt halva världen, isf att hjälpa i närheten?! åter igen har miljöpartiet visat att dom skiter i miljön..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

jag förstår inte problemet...

om dom nu är rasister, nazister eller påskkärringar, spelar ingen roll, sålänge dom motverkar att svenskar är minorietet i sitt eget land om några tiotal år.

Foliehatten på. Stefan Löfven är egentligen en ödla.

"Om 10 år är svenskarna en minoritet" skrek nazistiska SD:are på 90-talet. Verkar som de hade fel.

Permalänk
Skrivet av FullMoon:

Foliehatten på. Stefan Löfven är egentligen en ödla.

"Om 10 år är svenskarna en minoritet" skrek nazistiska SD:are på 90-talet. Verkar som de hade fel.

om några tiotal år skrev jag, dvs fram mot 2050 är några tiotal år.. vad nassar sa på 90-talet skiter väl jag i.. jag tillhör inte dom, även om du nu försöker klumpa ihop mig med dom.

om vi tar in ca 100k pers om året, i 35år till så är det 3,5miljoner människor, sendan har vi redan ca 1,7 miljoner utlandsfödda i landet...

sluta va så jävla naiv och ta av dig din foliehatt!

"2005-2008 gavs Brottsspaningsgruppen vid gränspolisen i Göteborg i uppdrag att bedriva spaning mot människosmugglarna. Man använde sig bland annat av telefonavlyssning och det framkom klart och tydligt att lönsamheten var drivande bakom verksamheten. Det klargjordes dessutom att det rörde sig om grov organiserad brottslighet.

Gruppen hann bekämpa två stora smugglarligor innan den lades ned, med hänvisning till att den kostade för mycket. Enligt Larsson var dock kostnaden för det sista ärendet ungefär densamma som polisinsatserna för två högriskmatcher i fotboll på Ullevi. 15 personer dömdes till sammanlagt 20 års fängelse för grov människosmuggling och grov urkundsförfalskning – väl spenderade pengar med andra ord."

http://avpixlat.info/2014/09/19/manniskosmugglingen-har-i-pra...

Permalänk
Legendarisk

*** Tråd rensad / §1 ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FullMoon:

Har du kopierat och klistrat in detta från Breiviks Manifest? Detta är precis vad han sa. Konspirationsteorin om "Eurabia".

Det var Breivik som kopierade 40% rakt av från andra källor för att ge sitt manifest lite trovärdighet medan han svamlade om underjordiska tempelorden och annat trams. Menar du att bara för att massmördaren tog upp framtida demografer, så är det förbjudet för alla andra att göra detsamma? T.ex. att, precis som på avfolkade bruksorter från norr till söder, så har Malmö sedan 2013 en minoritet av svenskar och utvecklingen ser likadan ut överallt. Ingen ont om invandrare, men varför är ett folkutbyte okej i Sverige när godhetsprofeter protesterar högljutt om så sker på andra platser på jorden? Sverige är 2% av EU's befolkning och gav ut 22% av EU's beviljade uppehållstillstånd första halvåret 2014.

En fråga till folk som förespråkar samma eller tom höjd invandring mot idag. Redan idag sitter människor med färska medborgarskap kvar på svindyra asylboenden för att bostäder saknas överallt i landet. I storstäderna varnas det för att folk tvingas flytta in hos släktingar eller landsmän och boenden med tio personer i en tvårummare är vanligt. Ohyra och sjukdomar som tidigare varit utrotade har kommit tillbaka och sprids med rekordfart. Ungdomar utan möjlighet till privat plats i hemmet för läxarbeten och reflektion drar, som EvilCrackMonkey skriver, istället runt på stan och gör livet sämre för alla andra. Var ska dessa 127.000 som kommer bara i år ta vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Nej, vad som har bekräftats är att Jimmie Åkessons nolltolerans gäller endast avslöjade medlemmar. D.v.s de har inte kunnat identifiera de som rasister vilket i mina ögon bara säger att de inte bryr sig ett dugg om att de har rasister som representerar partiet. Att 20 st medlemmar avgick på samma dag säger en hel del att SD inte är kompetenta nog att identifiera rasister och utesluta dom.

"alla sds kandidater skriver rasistiska kommentarer"
Det spelar ingen roll, en stor del av SD medlemmarna har representerat partiet som rasistiskt.

20 st medlemmar av 2004 kandidater. Det är... under en procent. Helt klart borde SD, som politiskt parti med en uttalad nolltolerans, granska sina 2000 kandidater, lista ut vad deras pseudonym på nätet är, avgöra huruvida inlägg som skrivs anonymt är rasistiska och avsätta dem. Låter rimligt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

20 st medlemmar av 2004 kandidater. Det är... under en procent. Helt klart borde SD, som politiskt parti med en uttalad nolltolerans, granska sina 2000 kandidater, lista ut vad deras pseudonym på nätet är, avgöra huruvida inlägg som skrivs anonymt är rasistiska och avsätta dem. Låter rimligt.

10 år har gått utan att SD som parti kunnat göra sig av med dom, du är ju naiv att tro att de inte skulle kunna avslöja någon rasist i partiet under alla dessa år utan hjälp av media.

Only time will tell... du är förmodligen även medveten om detta men detta är något jag skulle kalla altruistisk damage control för SD för att stärka deras cover.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

jag förstår inte problemet...

om dom nu är rasister, nazister eller påskkärringar, spelar ingen roll, sålänge dom motverkar att svenskar är minorietet i sitt eget land om några tiotal år..

speciellt när 7 partier är emot att ställa krav på folk som kommer hit, har du inget giltigt pass, där är dörren, det enda vi gör är förstör svenska pass värde i världen.. för vem fan som helst kan få tag i ett svenskt pass via migrationsverket och en snyfthistoria..

för min del spelar det ingen roll vafan expressen och research gruppen plockar fram på SD, sålänge som han är den trovärdigaste partiledaren så är han enda valet, om än ett halvdåligt val, bättre än pest, kolera, ebola som dom andra 7 partierna är..

FD. Moderat. hade inte reinfelt gjort dealen med Miljöpartiet i invandringspolitiken, så hade jag fortfarande varit moderat.. men han sålde ut det sista vettiga alterantivet till SD..

och nej jag är inte rasist men jag älskar mitt land, så jag är patriot, men jag anser att vi kan ta hit folk som vi kan intergrera i samhället, inte ta hit folk för att moderaterna vill ha städare, eller sossarna vill ha väljare som är bidragsberoende..

hur ska vi kunna ta hit 100k pers eller mer, om året när det inte byggs lägenheter för oss som redan bor i landet?

enda detta ger är bostadsbrist, och åter igen, ger en klick människor vinner i form av högre priser på bostadsmarknaden.. och svartkontrakt..

hur fan är det humanitärt att folk som kommer hit ska behöva tränga ihop sig i små lgh som är så små att dom skickar ut ungarna på stan och många av dom ungarna skapar kaos i området...

och det här jävla snacket om vi och dem.. all politik handlar om vi och dem.. frågan är bara hur dom olika partierna delar upp folket, rika/ fattiga, miljömedvetna/icke miljömedvetna etc..

och miljöpartiet.. fattar inte dom att alla invandrare som kommer hit, vad kostar inte det miljön att frakta folk runt halva världen, isf att hjälpa i närheten?! åter igen har miljöpartiet visat att dom skiter i miljön..

"bostadsbrist"
Något sådant finns inte i landsbygden, kanske dags att flytta till landsbygden där man skriker efter arbetskraft, där det fattas kompetenta konstruktörer, ingenjörer och systemutvecklare. Det är sjukt hur många svenskar är för en fortsatt urbanisering när det i själva verket är bara skadligt för Sverige.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Är löfven avslöjad som rasist nu när han diskuterade "zigenare" i en debatt?

Fast, deras partiprogram är inte associerat med fascism vilket kompenserar över hans uttalanden
Men visst, han är rasist!

Jag kunde inte bry mig mer då jag inte är sosse.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]