Permalänk

Lurad av Google

Hej!

Jag är 15 år och jag har en del appar i Google Play Store. Jag använder AdMob för att visa reklam i mina appar och nu när "den nya AdMob" har kommit ut så låser de ut alla som är under 18 år. Känner mig rejält lurad då jag hade en del pengar på mitt konto som nu bara gått upp i rök. Har skrivit till Google ett flertal gånger men har aldrig fått ett svar. Har någon tips på hur man kan komma i kontakt med Google eller på något sätt lösa problemet.

Tack på förhand

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Vem vet du kanske får 3års ränta småningom?

Vad stod det i avtalet angående ålder?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
99:e percentilen

Har du accepterat något användaravtal där det framgår att man måste vara 18 år?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av xfade:

Vem vet du kanske får 3års ränta småningom?

Vad stod det i avtalet angående ålder?

Skrivet av Alling:

Har du accepterat något användaravtal där det framgår att man måste vara 18 år?

I själva AdMob-avtalet finns inget skrivet om ålder, men i den nya AdMob så kopplas AdMob och AdSense ihop och på AdSense finns det en 18-årsgräns i avtalet. Alltså är det egentligen AdSense som är problemet, men det är AdMob som är ansvariga för att problemet har uppstått från början.

Jag har alltså inget AdSense-konto sedan innan och är då tvungen att skapa ett för att komma in i AdMob.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Så här ser dagens användaravtal ut angående detta. Tyvärr har jag inte sett det gamla.

Citat:

User certifies to Company that if User is an individual (i.e., not a corporation) User is at least 18 years of age. User also certifies that it is legally permitted to use the Services and access the Site, and takes full responsibility for the selection and use of the Services. This Agreement is void where prohibited by law, and the right to access the Site is revoked in such jurisdictions.

http://www.admob.com/home/terms

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Så här ser dagens användaravtal ut angående detta. Tyvärr har jag inte sett det gamla.

Ja, men det är ju inte det avtalet jag har godkänt. Om de ändrar avtalet på ett sätt som gör att jag inte längre får använda tjänsten så måste de väl åtminstone ge mig pengarna som jag har tjänat eller ge mig möjligheten att flytta över konton på mina föräldrar. Jag har skrivit allt detta till Google flertal gånger men de bara ignorerar mig.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kevinkingeen:

I själva AdMob-avtalet finns inget skrivet om ålder, men i den nya AdMob så kopplas AdMob och AdSense ihop och på AdSense finns det en 18-årsgräns i avtalet.

Skrivet av Kevinkingeen:

Ja, men det är ju inte det avtalet jag har godkänt. Om de ändrar avtalet på ett sätt som gör att jag inte längre får använda tjänsten så måste de väl åtminstone ge mig pengarna som jag har tjänat eller ge mig möjligheten att flytta över konton på mina föräldrar. Jag har skrivit allt detta till Google flertal gånger men de bara ignorerar mig.

Här är AdMobs avtal från april 2009, första punkten:

Citat:

User certifies to Company that if User is an individual (i.e., not a corporation) User is at least 18 years of age.

Tror inte du har mycket att hämta, om du nu inte har på pränt att du skrivit på ett alternativt avtal. Notera också att om du någon gång meddelats ett nytt avtal via exempelvis e-post och fortsatt använda tjänsten så har du implicit godkänt de ändrade villkoren.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Ja, men det är ju inte det avtalet jag har godkänt. Om de ändrar avtalet på ett sätt som gör att jag inte längre får använda tjänsten så måste de väl åtminstone ge mig pengarna som jag har tjänat eller ge mig möjligheten att flytta över konton på mina föräldrar. Jag har skrivit allt detta till Google flertal gånger men de bara ignorerar mig.

Gör konto på AdSense med dina föräldrars uppgifter? Borde väl funka

Permalänk
Medlem

Det kallar jag att sätta krokben för framtida generationens programmerare.

De har helt enkelt skapat en situation där unga användare trillat mellan stolarna och måste då ta ansvar för det de har ställt till. Att skylla på att personen i fråga är för ung och ignorera denne är oansvarigt och rättfärdigar inte att de tar dina pengar.

Något som kan tilläggas är att det inte är förbjudet enligt svensk lag att låta en omyndig person hantera sina pengar med målsmans tillstånd.

Har själv varit med om att avtal ändrats och programvaran bakom avtalet har låst mig ute från både pengar och filer, detta till följd av antingen okompetenta programmerare som ser sin programvara som ofelbar eller p.g.a. avsiktliga fulknep för att lura av dig pengarna. Tjata på, kontakta dem på fler fronter än bara mail. Notera alla kontaktförsök. Prata med dina föräldrar. Gör de fel ska de stå för det och du skall inte acceptera en komplicerad juridisk förklaring på att du missförstått allt och att det är ditt fel.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av phz:

Här är AdMobs avtal från april 2009, första punkten:

Tror inte du har mycket att hämta, om du nu inte har på pränt att du skrivit på ett alternativt avtal. Notera också att om du någon gång meddelats ett nytt avtal via exempelvis e-post och fortsatt använda tjänsten så har du implicit godkänt de ändrade villkoren.

Konstigt i så fall att de låter mig registrera ett AdMob-konto från början då det tydligt står i mitt Google-konto att jag är född 1998.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Gör konto på AdSense med dina föräldrars uppgifter? Borde väl funka

Det är en sista utväg, men jag förlorar alla pengar sedan tidigare, och blir beroende av att folk uppdaterar apparna för att få reklamen.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Konstigt i så fall att de låter mig registrera ett AdMob-konto från början då det tydligt står i mitt Google-konto att jag är född 1998.

När registrerade du dig? Hur gammal var du vid den tidpunkten?

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevinkingeen:

Ja, men det är ju inte det avtalet jag har godkänt. Om de ändrar avtalet på ett sätt som gör att jag inte längre får använda tjänsten så måste de väl åtminstone ge mig pengarna som jag har tjänat eller ge mig möjligheten att flytta över konton på mina föräldrar. Jag har skrivit allt detta till Google flertal gånger men de bara ignorerar mig.

Du får inte ens ingå avtal när du bara är 15, så det spelar ingen roll.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Det kallar jag att sätta krokben för framtida generationens programmerare.

De har helt enkelt skapat en situation där unga användare trillat mellan stolarna och måste då ta ansvar för det de har ställt till. Att skylla på att personen i fråga är för ung och ignorera denne är oansvarigt och rättfärdigar inte att de tar dina pengar.

Något som kan tilläggas är att det inte är förbjudet enligt svensk lag att låta en omyndig person hantera sina pengar med målsmans tillstånd.

Har själv varit med om att avtal ändrats och programvaran bakom avtalet har låst mig ute från både pengar och filer, detta till följd av antingen okompetenta programmerare som ser sin programvara som ofelbar eller p.g.a. avsiktliga fulknep för att lura av dig pengarna. Tjata på, kontakta dem på fler fronter än bara mail. Notera alla kontaktförsök. Prata med dina föräldrar. Gör de fel ska de stå för det och du skall inte acceptera en komplicerad juridisk förklaring på att du missförstått allt och att det är ditt fel.

Ja, jag funderade på att ringa upp Google-kontoret i Stockholm, och ifall de inte vill hjälpa mig så får jag ringa till USA. Tycker att det är rejält fult att bara låsa ute någon så, men Google är ju så stora att de kan göra vad dom vill. Jag har pratat med mina föräldrar och de ville skriva över kontot på dem så att jag kunde fortsätta använda AdMob fast Google vill ju inte svara på mina melj så det är svårt att komma någotvart.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Skrivet av Erwya:

När registrerade du dig? Hur gammal var du vid den tidpunkten?

Jag var 14 år gammal, tror det var början av 2013.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Du får inte ens ingå avtal när du bara är 15, så det spelar ingen roll.

Det är Google som skall se till att de inte binder något avtal till en person som är omyndig. Med andra ord så har Google lurat TS att allt var OK, väntat tills denne stoppat in pengar och sedan låst kontot. Inte acceptabelt.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Jag var 14 år gammal, tror det var början av 2013.

Då var du inte ens straffmyndig och då kan de inte lasta dig för något "fel" i din registrering.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Ja, jag funderade på att ringa upp Google-kontoret i Stockholm, och ifall de inte vill hjälpa mig så får jag ringa till USA. Tycker att det är rejält fult att bara låsa ute någon så, men Google är ju så stora att de kan göra vad dom vill. Jag har pratat med mina föräldrar och de ville skriva över kontot på dem så att jag kunde fortsätta använda AdMob fast Google vill ju inte svara på mina melj så det är svårt att komma någotvart.

Det är det som är problemet. Företag som blivit för stora agerar ibland som att de kan göra vad de vill. Det är precis därför jag tycker att du skall stå på dig. För att det är inte ditt fel, du har blivit överkörd och de måste hjälpa dig att få tillbaka pengarna, alternativt att de för över kontot till dina föräldrar.

Extremt fult när de inte ens ger varsel före att du kommer bli avstängd utan bara bryter.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erwya:

Det är Google som skall se till att de inte binder något avtal till en person som är omyndig. Med andra ord så har Google lurat TS att allt var OK, väntat tills denne stoppat in pengar och sedan låst kontot. Inte acceptabelt.

De är inte skyldiga att betala ut nånting, eftersom det inte finns ett giltigt avtal. Det är inga pengar som stoppats in, utan det är pengar google betalar ut, baserat på reklamvisningar.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Det är det som är problemet. Företag som blivit för stora agerar ibland som att de kan göra vad de vill. Det är precis därför jag tycker att du skall stå på dig. För att det är inte ditt fel, du har blivit överkörd och de måste hjälpa dig att få tillbaka pengarna, alternativt att de för över kontot till dina föräldrar.

Extremt fult när de inte ens ger varsel före att du kommer bli avstängd utan bara bryter.

Jo, de har gett info om att de bytar till det nya systemet, och jag har mejlat flertal gånger innan övergången skedde men fick fortfarande inget svar. Man kan inte själv betala ut pengarna utan Google gör det automatiskt för annars hade jag såklart gjort det.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Konstigt i så fall att de låter mig registrera ett AdMob-konto från början då det tydligt står i mitt Google-konto att jag är född 1998.

Samtidigt så kanske systemen inte direkt kommunicerade personuppgifter med varandra då, i och med att det verkar vara en tredjepartstjänst som Google köpt in och inte implementerat själva förrän nu. Avtalet säger inte "vi ser till att du är över 18" utan snarare "användaren att intygar att denne är över 18 år". Med "intyga" så skulle man kunna tycka att de faktiskt skulle kräva en sådan verifiering, men i praktiken var nog verifieringen bara att du accepterade användarvillkoren. Praxis är väl att det inte krävs mycket mer än så på nätet, på gott och ont.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Sedan har vi ju åldersdiskrimineringslagen. De kan inte neka en person bara för att den inte fyllt 18. Däremot kan de neka en omyndig att registrera sig. Det finns fall där personer blivit myndigförklarade före 18 års ålder.

Du har, antar jag, fått målsmans tillstånd och därmed rätt att hantera dina pengar. Men då är det dina föräldrar som har ansvaret för dig och det betyder att ytterst hamnar ansvaret på dem, vilka jag förutsätter över 18 år. Därför betyder det att Google nekar dina föräldrar, som är över 18, åtkomst till kontot vilket inte går ihop med deras åldersregel.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erwya:

Det är det som är problemet. Företag som blivit för stora agerar ibland som att de kan göra vad de vill. Det är precis därför jag tycker att du skall stå på dig. För att det är inte ditt fel, du har blivit överkörd och de måste hjälpa dig att få tillbaka pengarna, alternativt att de för över kontot till dina föräldrar.

Extremt fult när de inte ens ger varsel före att du kommer bli avstängd utan bara bryter.

Jag skulle nog ändå säga att det är TS fel (som uppenbart brutit mot avtalet för tjänsten ända från början och nu inte längre tillåts bryta mot det). Däremot tycker jag absolut att Google på TS begäran och med den andra personens medgivande bör ordna att kontot skrivs över på någon annan person som uppfyller avtalsvillkoren.

Problemet är inte ens nödvändigtvis att "Google vägrar" eller "spelar fult", det är mycket möjligt att ingen på Google öht tagit ställning i frågan. Det är alltför ofta svårt att alls få kontakt med någon som kan hjälpa en med något som inte är en ren rutinåtgärd vad gäller den här typen av tjänster (gäller inte enbart Googles tjänster) vilket förstås är ett problem i sig när man väl behöver hjälp med något där det inte finns en knapp på sajten att klicka på.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

De är inte skyldiga att betala ut nånting, eftersom det inte finns ett giltigt avtal. Det är inga pengar som stoppats in, utan det är pengar google betalar ut, baserat på reklamvisningar.

Låter ungefär lika dumt som att man övertalar ett barn på en lekplats att utföra ex. ett grävarbete mot betalning. Barnet skriver på ett avtal och hjälper till med arbetet under kanske flera månaders tid. En dag när barnet kommer till arbetsplatsen så är det grindar runt och barnet blir ombedd av en vakt att ge sig av. Denne frågar då, "men jag skulle ju få betalt", och får till svar att det är för ungt och vi drar in betalningen eftersom det inte finns något avtal. Punkt slut, du får gå härifrån tomhänt. När barnet ser "arbetsgivaren" på stan senare och försöker prata med denne så ignorerar han barnet.

Håller fortfarande argumentet att Google inte är skyldiga TS något?

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erwya:

Låter ungefär lika dumt som att man övertalar ett barn på en lekplats att utföra ex. ett grävarbete mot betalning. Barnet skriver på ett avtal och hjälper till med arbetet under kanske flera månaders tid. En dag när barnet kommer till arbetsplatsen så är det grindar runt och barnet blir ombedd av en vakt att ge sig av. Denne frågar då, "men jag skulle ju få betalt", och får till svar att det är för ungt och vi drar in betalningen eftersom det inte finns något avtal. Punkt slut, du får gå härifrån tomhänt. När barnet ser "arbetsgivaren" på stan senare och försöker prata med denne så ignorerar han barnet.

Håller fortfarande argumentet att Google inte är skyldiga TS något?

Ja, det håller. Om ett barn skriver på ett avtal så är det samma sak som att det inte är påskrivet överhuvudtaget.

Men man kan som apputvecklande barn publicera sina appar hos google från en förälders konto, så betalas pengarna ut i dennes namn.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Ja, det håller. Om ett barn skriver på ett avtal så är det samma sak som att det inte är påskrivet överhuvudtaget.

Det låter ju väldigt dumt. Så det är helt OK att utnyttja barn och sedan neka dem ersättning efter utfört arbete?

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av hoski:

Ja, det håller. Om ett barn skriver på ett avtal så är det samma sak som att det inte är påskrivet överhuvudtaget.

Men man kan som apputvecklande barn publicera sina appar hos google från en förälders konto, så betalas pengarna ut i dennes namn.

Saken här är att Google Play har en åldersgräns på 13 år och då anser jag att man bör kunna publicera sina appar med sitt egna Google-konto om man nu är 15 år gammal. Tänk sedan på 16-åringar som är gamla nog att de kan ha egna företag, men såklart får de inte skriva under avtal, det låter rätt så dumt.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erwya:

Det låter ju väldigt dumt. Så det är helt OK att utnyttja barn och sedan neka dem ersättning efter utfört arbete?

TS har aldrig varit anställd av google, så att utföra arbete för deras räkning utan att få betalt är det inte tal om.

Det TS gjort är att ha använt AdMob helt i onödan, eftersom han inte har rätt till att få några utbetalningar från det systemet.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevinkingeen:

Saken här är att Google Play har en åldersgräns på 13 år och då anser jag att man bör kunna publicera sina appar med sitt egna Google-konto om man nu är 15 år gammal.

Det får man ju också göra, men några reklamintäkter kan man inte få förräns man är 18 om man inte publicerar apparna med hjälp av en förälder/förmyndare.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

TS har aldrig varit anställd av google, så att utföra arbete för deras räkning utan att få betalt är det inte tal om.

Det TS gjort är att ha använt AdMob helt i onödan, eftersom han inte har rätt till att få några utbetalningar från det systemet.

Det har ju barnet i praktiken heller inte varit. Om barnet står bredvid arbetsgivaren och jobbar eller om denne sitter framför en dator och lägger in reklamkod i sitt program har barnet varit lika lite anställt. Google har sagt "Gör så här så får du pengar" vilket kan tolkas som bedrägeri när de stänger av kontot och låser in pengarna.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2