Alternativ för Microsoft Surface

Permalänk
Medlem

Alternativ för Microsoft Surface

Det mesta gillar jag det som Microsoft Surface har förutom priset.
Visst kvalite och det får kosta men finns det några bra alternativ.

Det jag gillar med Microsoft surface är att den har en i3/i5/i7 processor så den är precis lika stark som en bärbar dator.

Tanken är att jag är ute efter en surfplatta men även kan ha den som en bärbara dator och är kraftfull att köra en del spel.
Inte sådana där supertunga grafikspel men typ CSGO och kanske BF2.

Kollar man på Prisjakt så finns det några av HP, Lenovo och Asus men man vet inte riktigt hur bra dom igentligen är

Permalänk
Medlem

Jag köpte Surface PRO 2 med 256GB disk och 8GB ram för 7500kr på webhallen. Finns fortfarande 7st kvar.

Konkurrenter är ultrabooks, apples tunna laptop (kommer inte ihåg vad den heter) och Asus T100 och liknande.

se här för några: http://www.inet.se/kampanj/1724/microsoft-2-i-1

Dock tycker jag den surfacen jag köpte var mer prisvärd. Förhoppningsvis ett andrahandsvärde som håller sig också! Jag kan tänka mig att nästa generations surface blir tilltalande med den nya CPUn från intel (som swec testade ganska nyligen).

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Jag är precis inne på samma spår med en kraftfull surfplatta som man kan använda till enklare spel och andra program, tex Office/Adobe, än att sitta med de taskiga apparna som finns i tex iOS. Älskar även hur man tar anteckningar med pennan och Note. För mig som ska läsa matematik och hatar skrivblock och lösa papper är ju detta guld. När jag kommer tillbaka till plugget nästa höst så kommer nog vara i behov av en sån här i och med att min acer timeline är lite på sista versen redan nu och jag är i behov av en surfplatta för närvarande. Frågan är då om man får bita i den sura äpplet med priset. Eller om man ska kolla på andra alternativ. Eller köpa en billigare platta nu för att vänta på att priset går ner till sommaren. Det är ju några tillbehör som man vill skaffa också till surface, och de är ju inte särskilt billiga.

Är väl Apple MacBook air och ultrabooks som konkurrerar i dagsläget med tanke på prestanda, precis som
Deluxe tidigare skrev, sen i andra delen med användning är det väl surfplattor med bluetooth tangentbord men det känns bökigt med två delar imo.

Skickades från m.sweclockers.com