FPS-drop trots bra rigg är det serverns fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

För att kunna svara på detta så behöver vi veta lite mer info, vad är det som händer när det "lagar"?

Jag har aldrig sällan över 50 så då kan vi väl utesluta den delen. Det är bara så underligt att jag kan ha 140 fps tills jag kommer fram till all pang pang och då dippar den ner till 50 och så håller den på så(upp-ner-upp-ner). Kanske inte kan förvänta mig så mycket mer, jag körde SLI 670 innan sommaren och då tyckte jag det flöt på mycket bättre.

Hittade en person på youtube med nästan identisk rigg men han hävdade bestämt att jag behöver minst 1000w(jag vet det gör ingen skillnad).

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av drulovic:

Jag har aldrig sällan över 50 så då kan vi väl utesluta den delen. Det är bara så underligt att jag kan ha 140 fps tills jag kommer fram till all pang pang och då dippar den ner till 50 och så håller den på så(upp-ner-upp-ner). Kanske inte kan förvänta mig så mycket mer, jag körde SLI 670 innan sommaren och då tyckte jag det flöt på mycket bättre.

Hittade en person på youtube med nästan identisk rigg men han hävdade bestämt att jag behöver minst 1000w(jag vet det gör ingen skillnad).

Har du testat att bara köra med ett graffikkort, bara för att testa?
Har du senaste drivrutinerna?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Har du testat att bara köra med ett graffikkort, bara för att testa?
Har du senaste drivrutinerna?

Yes det blir ungefär samma resultat med 1 kort som med båda. Har provat flera drivrutiner och bytt plats på dom. En sak som gjorde allt LITE bättre var att klistra in detta i en user.cfg:

PerfOverlay.DrawGraph 0
PerfOverlay.DrawFps 1
PostProcess.DofMethod 0
PostProcess.BlurMethod 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
PostProcess.DynamicAOMethod 0
GameTime.MaxVariableFps 100
Render.VSyncFlashTestEnable 0
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionForceOn 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.SpotlightShadowmapResolution 256
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
RenderDevice.Dx11Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 0
RenderDevice.VSyncEnable 0
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0

Alltid något

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör du 1080p? För i så fall så flaskar 4690k defenitivt två 290.

Som du ser behövs oklockat så är det bara 4960x av de CPUerna som kan pressa allt ur ETT 290x.

Här ser man att alla grafikkort i den övre halvan flaskas av en 4960x @4.4. Bf4 är helt enkelt väldigt CPU-tungt. Lösningen för dig är nog Mantle och en liten överklock på CPUn.

http://www.sweclockers.com/artikel/18260-snabbtest-battlefield-4-med-amd-mantle

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MakeCoke:

Kör du 1080p? För i så fall så flaskar 4690k defenitivt två 290.

http://m.sweclockers.com/image/diagram/4972?k=e8aa42172467cb2...

Som du ser behövs oklockat så är det bara 4960x av de CPUerna som kan pressa allt ur ETT 290x.

http://m.sweclockers.com/image/diagram/4964?k=b8abf35afd9de9e...

Här ser man att alla grafikkort i den övre halvan flaskas av en 4960x @4.4. Bf4 är helt enkelt väldigt CPU-tungt. Lösningen för dig är nog Mantle och en liten överklock på CPUn.

http://www.sweclockers.com/artikel/18260-snabbtest-battlefield-4-med-amd-mantle

Mantel är riktigt bra, om det funkar för dig så kommer du tjäna på det, sedan så är väll frågan om man måste ha det på ultra, jag skulle nog säga att spela på high är ett bättre alternativ om man inte uppnår konstant 60 fps på ultra

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Nja, 4790K har ju 4 fler trådar och är den billigaste uppgraderingen han kan göra innan 2011-system. 4 trådar ger ju bevisligen mer prestanda i BF4.
http://i.imgur.com/QOnN8g6.png

Oj, blandade ihop det helt, tänkte att 4670k --> 4790k & att 4770k av någon anledning skulle heta 4990k, ber om ursäkt för det.

Iallafall så borde en 4670k klara av bf4 på iallafall 60fps på ultra kan man väl tycka?

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem

1: körde med en liknade rigg som din förr, 3570k klockad till 4,2 och dubbla 7970 som var klockade rätt bra och det drev ja utan problem med ett 750w agg, så ja tror till 100% att du klara dig bra med ett 850w ag

2: Jag kunde fast ja klockat min prolle uppleva "spikes" lagg osv, så en sak ja provade och det funkade för mig var att ( unpark cpu cores)

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

2: Jag kunde fast ja klockat min prolle uppleva "spikes" lagg osv, så en sak ja provade och det funkade för mig var att ( unpark cpu cores)

Det är väl enbart i Windows 7 man kan unpark för det sker väl automatiskt i 8.1?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av drulovic:

Det är väl enbart i Windows 7 man kan unpark för det sker väl automatiskt i 8.1?

Nej men här är en länk
http://www.eightforums.com/performance-maintenance/43620-how-...

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T