Playstation TV till Sverige i november

Permalänk
Melding Plague

Playstation TV till Sverige i november

Ett år efter Japan-lanseringen är den strömningsvänliga mikrokonsolen Playstation TV på väg att släppas på global front, där svenska konsumenter kan plocka upp enheten senare i höst.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Väldigt intressant, jag sålde min Vita för några veckor sedan men denna kan man ju bara koppla in i dator skärmen via hdmi å lira på istället. Finns mycket bra spel till den konsollen om man gillar japanska spel. Skönare å lira dem på lite större skärm och med en Dual Shock!

Billig var den också.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Skulle varit roligt om man någon gång kunde få en enhet för alla det stora streaming tjänsterna så som Netflix, Viaplay, HBO Nordic samt Youtube.
Kan inte förstå att det skall vara så svårt för vissa bolag att göra appar till sina egna tjänster.

Permalänk
Medlem

Köptes inte minecraft av Microsoft precis?

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tbax:

Köptes inte minecraft av Microsoft precis?

De "lovade" ju att fortsätta utveckla för alla plattformar, men vi vet ju å andra sidan hur det gått tidigare... :/

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur stödet för VoD tjänster(netflix osv) är? Ett par hundralappar extra mot en Apple TV för nåt man också kan spela på känns riktigt nice.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawler:

Skulle varit roligt om man någon gång kunde få en enhet för alla det stora streaming tjänsterna så som Netflix, Viaplay, HBO Nordic samt Youtube.
Kan inte förstå att det skall vara så svårt för vissa bolag att göra appar till sina egna tjänster.

Finns ju redan, kallas PC
Skämt å sido, alla dessa dedikerade mediaspelare kommer ju alltid ligga steget efter när det gäller stöd för nya tjänster. Med en HTPC behöver man inte förlita sig på att leverantörerna bygger separate appar. Inte behöver det vara så dyrt heller, går ju att köpa en duglig laptop begagnat för en tusenlapp.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Då den heter PS TV så förväntade jag mig ett fokus på streaming av såväl Netflix, hbo, m.m. och från pc och ps3/4. Fattar inte grejen riktigt. Om man mu har en ps4 så spelar man väl ändå på den och inte nån annan liten skitpryl Ps one-titlar kanske kan ge något slags underhållningsvärde men..

Förklara gärna för mig vad som är grejen.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Finns ju redan, kallas PC
Skämt å sido, alla dessa dedikerade mediaspelare kommer ju alltid ligga steget efter när det gäller stöd för nya tjänster. Med en HTPC behöver man inte förlita sig på att leverantörerna bygger separate appar. Inte behöver det vara så dyrt heller, går ju att köpa en duglig laptop begagnat för en tusenlapp.

Hur är det med VoD streaming i full HD med PC i allmänhet? Vet att man exempelvis inte kan streama Netflix i full HD genom en browser, utan bara genom separata appar till PS3/4, Apple TV osv, osv.. trist!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Hur är det med VoD streaming i full HD med PC i allmänhet? Vet att man exempelvis inte kan streama Netflix i full HD genom en browser, utan bara genom separata appar till PS3/4, Apple TV osv, osv.. trist!

Vet faktiskt inte, när jag testat Netflix på datorn har jag bara ställt in "hög upplösning" eller liknande och tycker det ser bra ut, men vet inte vad det är för kvalité "egentligen". Finns en app till Windows 8.1, går även att integrera med t.ex. XBMC. Verkar också finnas lite olika sätt att lösa det på när man googlar runt, men jag använder inte Netflix själv så jag har inte testat.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Lite meningslöst inlägg nu, men Playstation One är slim-versionen av "PSX", som klarar exakt samma spel som PSX då det i grund och botten är samma konsol.

Permalänk

Remote Play från PS4 verkar jäkligt intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Då den heter PS TV så förväntade jag mig ett fokus på streaming av såväl Netflix, hbo, m.m. och från pc och ps3/4. Fattar inte grejen riktigt. Om man mu har en ps4 så spelar man väl ändå på den och inte nån annan liten skitpryl Ps one-titlar kanske kan ge något slags underhållningsvärde men..

Förklara gärna för mig vad som är grejen.

Well, vi har tre ställen att spela på; "biorummet" med projektor där consol'en står, plus TV i vardagsrummet och i sovrummet. Är ju klockrent om det billigt går att streama/spela utan att behöva ställa en PS4'a på varje ställe... Klart värt några småpengar.

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corran:

Well, vi har tre ställen att spela på; "biorummet" med projektor där consol'en står, plus TV i vardagsrummet och i sovrummet. Är ju klockrent om det billigt går att streama/spela utan att behöva ställa en PS4'a på varje ställe... Klart värt några småpengar.

Sant iofs. Bra poäng. Jag får skaffa det där biorummet först då!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Entusiast
Skrivet av holmberg:

Sant iofs. Bra poäng. Jag får skaffa det där biorummet först då!

För att inte nämna PlayStation Vita och PSP spelen som denna spelar upp, det finns bra spel till den. Sen tror jag även den har stöd för Playstation Now streaming tjänsten som de betatestar i USA atm där man får tillgång till en Netflix liknande tjänst fast för PS1/2/3 spel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om den också har den där grejen som stänger av ljudet och håller när man streamar vissa filer från datorn?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Äntligen får jag anledning att spela FF crisis core! Big like!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Är det någon som vet om den också har den där grejen som stänger av ljudet och håller när man streamar vissa filer från datorn?

Du menar skyddet mot piratkopierade filmer?

Permalänk

haha jag kan bara tänka på detta

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Compability listan är riktigt tragist än så länge när det gäller Vita spel, bara runt 10% Av alla spel jag äger stöds, inte nog med det nästan alla spel jag äger använder inte kamera eller toutch så de borde funka.

Blir ändå att jag skaffar, hoppas dock att fler spel stöds en vad som finns listade.

Skrivet av beejac:

Äntligen får jag anledning att spela FF crisis core! Big like!

Och hur har du tänkt att spela Crisis Core på denna? Square-Enix har aldrig släppt spelet Digitalt så om du vill spela spelet måste du köpa det på UMD till PSP eller emulera dock PSP emulatorer är inte i top än.

Värt att nämna att Crisis core är också det enda spelet de inte släppt digitalt, och ingen vet varför, men utöver detta så kan du spela alla FF spel mellan 1 och 10 på maskinen + massa spinoffs + bästa versionen av FF4.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Compability listan är riktigt tragist än så länge när det gäller Vita spel, bara runt 10% Av alla spel jag äger stöds, inte nog med det nästan alla spel jag äger använder inte kamera eller toutch så de borde funka.

Blir ändå att jag skaffar, hoppas dock att fler spel stöds en vad som finns listade.

Och hur har du tänkt att spela Crisis Core på denna? Square-Enix har aldrig släppt spelet Digitalt så om du vill spela spelet måste du köpa det på UMD till PSP eller emulera dock PSP emulatorer är inte i top än.

Värt att nämna att Crisis core är också det enda spelet de inte släppt digitalt, och ingen vet varför, men utöver detta så kan du spela alla FF spel mellan 1 och 10 på maskinen + massa spinoffs + bästa versionen av FF4.

Hoppas på att squares moln tjänst shinra technologies råder bot på det. Nästa gång läs gärna igenom vad du har skrivit, för det lät inte så trevligt om än informationen var riktig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad denna är till för, kan någon förklara? Jag har ett PS4.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Förstår inte riktigt vad denna är till för, kan någon förklara? Jag har ett PS4.

Läste du artikeln? Den kan spela Playstation Vita spel, du kan använda den som en extender för ditt playstation i vardagsrummet, så att det även fungerar på din TV i sovrummet om TV'n där ute är upptagen exempelvis. Finns garanterat mer funktioner.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Och jag som precis fick en PS VITA av frugan till födelsedagen...
Om det är samma hårdvara kanske det går att modda eller nåt?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Värt att nämna att Crisis core är också det enda spelet de inte släppt digitalt, och ingen vet varför, men utöver detta så kan du spela alla FF spel mellan 1 och 10 på maskinen + massa spinoffs + bästa versionen av FF4.

KH BbS släpptes inte heller digitalt. Det kommer dock ut som en del av HD reMIX 2 i höst. Det ryktades om problem med IP rättigheter till några av låtarna i dessa titlar. Tror Crisis Core hade nån låt med ett japanskt band som SquareEnix inte hade förhandlat fram ett allomfattande avtal med så det kunde inte släppas digitalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa den just för att kunna spela PS4-spel i sovrummet samt att kunna kolla netflix i sovrummet. Måste bara dra några extra nätverkssladdar då min lägenhet består utav betångväggar, Wifi är därför inget alternativ.

Problemet är priset, runt 1000kr för en extender kan låta förmånligt, men samtidigt så kan jag bara gå till vardagsrummet och spela istället där jag har större TV och bättre ljud. Får hoppas att den går ner i pris under nästa år. Runt 600kr hade varit mer lönsamt.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Jag funderar på att köpa den just för att kunna spela PS4-spel i sovrummet samt att kunna kolla netflix i sovrummet. Måste bara dra några extra nätverkssladdar då min lägenhet består utav betångväggar, Wifi är därför inget alternativ.

Problemet är priset, runt 1000kr för en extender kan låta förmånligt, men samtidigt så kan jag bara gå till vardagsrummet och spela istället där jag har större TV och bättre ljud. Får hoppas att den går ner i pris under nästa år. Runt 600kr hade varit mer lönsamt.

Notera att den inte kan outputa fullHD så den är någorlunda gimpad för att använda som netflixbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

gutt. tror jag ska skaffa en främst för PS-titlar. knappbristen gör dem lite jobbiga på vanliga Vita.

Skrivet av xpanterx:

Och jag som precis fick en PS VITA av frugan till födelsedagen...
Om det är samma hårdvara kanske det går att modda eller nåt?

för videoutgång antar jag du menar?

om så, det finns moddgrejer för det. men med priset och krånglet på dem så kan du likaväl köpa 3 st PS TV istället.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tbax:

Köptes inte minecraft av Microsoft precis?

jo men microsoft tjänar pengar om spelet finns tillgängligt på fler plattformar samt att minecraft behöver verkligen mer närvaro i japan där det fortfarande inte är särskilt populärt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Undrar hur bra det kommer gå att streama från sin PS4 till denna, om man har satt upp den hemma hos tjejen.
Vi båda sitter på 100/100 och har 2 ms till varandra.

Hade inte alls vart fel att kunna spela lite större spel hemma hos henne utan köpa en till konsol.

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst