Permalänk
Medlem

Ska köpa ny telefon tips

Igår dog min sgs2:a av allt regn. Gillar den luren som fan och vill ha en ny galaxy lur. Jag kollade och blev såklart mest sugen på s5:an, men vet inte riktigt om jag kan och vill lägga ut så mycket på en telefon. Den jag är mest sugen på prismässigt är s3:an men tänkte nu fråga er om råd. Vad har s4 och s5 som s3 inte har som ni tycker är värt? Finns det t.ex. något hos s5 som är jävligt värt kanske jag slår till ändå. Jag gillar att pilla mycket, flasha osv... tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ja du kan nog glömma att flasha etc med en S3a kan jag säga av egen och andras erfarenheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Ja du kan nog glömma att flasha etc med en S3a kan jag säga av egen och andras erfarenheter.

Utveckla gärna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hye:

Igår dog min sgs2:a av allt regn. Gillar den luren som fan och vill ha en ny galaxy lur. Jag kollade och blev såklart mest sugen på s5:an, men vet inte riktigt om jag kan och vill lägga ut så mycket på en telefon. Den jag är mest sugen på prismässigt är s3:an men tänkte nu fråga er om råd. Vad har s4 och s5 som s3 inte har som ni tycker är värt? Finns det t.ex. något hos s5 som är jävligt värt kanske jag slår till ändå. Jag gillar att pilla mycket, flasha osv... tack

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar du att flasha pilla m.m . lika mycket som jag gör. så ska du nog ta dig en titt på Nexus lurarna

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Instämmer med föregående talare. Tycker du om att flasha mycket och hålla på med sånt så är en Nexustelefon att föredra. Gott utvecklarstöd vilket gör att de modellerna håller sig aktuella länge. Inte en chans att jag skulle rekommendera en S3 till någon idag den har en äldre sämre Amoledskärm som inte är den skarpaste direkt och svärtan är väl inte heller total på den vad jag kan minnas. Sen tycker jag personligen att den har den fulaste designen utav de flesta telefoner som har släppts de senaste åren. Då tycker jag S2'an har åldrats bättre än S3.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av hye:

Utveckla gärna

Skickades från m.sweclockers.com

Då Samsung ej släppt källkoder till deras exonys (eller hur det stavas) soc, så enligt mig blir telefonernas stabilitet väldigt dålig. Tex både en S3a som jag prövade hur många roms som helst med och nuvarande S2 jag har så har ingen custom rom fungerat bra. Tex Stable version från Cm till S2an startar om och kameran blirvärdelös, inte kvalitén utan mjukvaran.

Hatar Touchwiz men använder det bara för stock romen är stabilast enligt egen erfarenhet.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Annars finns ju Nokia Lumia 1020 för 2000kr nu med Windows OS
Fullständigt underbar telefon enligt mig

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av hye:

Jag kollade och blev såklart mest sugen på s5:an, men vet inte riktigt om jag kan och vill lägga ut så mycket på en telefon. Den jag är mest sugen på prismässigt är s3:an men tänkte nu fråga er om råd. Vad har s4 och s5 som s3 inte har som ni tycker är värt? Finns det t.ex. något hos s5 som är jävligt värt kanske jag slår till ändå. Jag gillar att pilla mycket, flasha osv... tack

S3 och S4 inte så bra telefoner ärligt talat. Båda har riktigt usel batteritid och dåliga skärmar. S5 är betydligt bättre, men som sagt: dyr.
Vill du ha något bra till ett billigare pris borde du helt enkelt rikta ögonen mot Nexus 5, den fullkomligt krossar S3 och S4 i både hårdvara och mjukvara, till ett liknande pris.
Nexus enheter är populära utvecklar-telefoner, så utbudet av ROMs, kernels, recoveries och annat tror jag är så bra det kan bli.
Du får även Android L före alla andra telefoner.

Permalänk
Medlem

Kanon nöjd med min s4:a.
Bra batteri tid och bra skärm.
Kanon att man kan ha ett extra batteri med sig då man glömt ladda.
Skit snack att det är dålig batteritid på luren, de som upplever det har defekt batteri eller massa appar som drar massa ström genom att de hela tiden ligger på Internet.
Sedan är det ju tråkigt med plasten, luren ser tråkig ut efter 1 års användande.
Känns verkligen inte som att man behöver uppgradera till s5:an.

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt OnePlus One än?!

Jag är ruskigt nöjd över min, grym lur för pengarna!

http://oneplus.net/se/one

Permalänk
Medlem
Skrivet av dansk1:

Kanon nöjd med min s4:a.
Bra batteri tid och bra skärm.
Kanon att man kan ha ett extra batteri med sig då man glömt ladda.
Skit snack att det är dålig batteritid på luren, de som upplever det har defekt batteri eller massa appar som drar massa ström genom att de hela tiden ligger på Internet.

Ja med tanke på hur dålig batteritid den har så kommer man nästan att behöva ta med sig ett extra batteri för att den inte ska dö.

Sluta komma med kommentarer om hur bra saker är om du inte har något att jämföra med.

Permalänk
Skrivet av hye:

Igår dog min sgs2:a av allt regn. Gillar den luren som fan och vill ha en ny galaxy lur. Jag kollade och blev såklart mest sugen på s5:an, men vet inte riktigt om jag kan och vill lägga ut så mycket på en telefon. Den jag är mest sugen på prismässigt är s3:an men tänkte nu fråga er om råd. Vad har s4 och s5 som s3 inte har som ni tycker är värt? Finns det t.ex. något hos s5 som är jävligt värt kanske jag slår till ändå. Jag gillar att pilla mycket, flasha osv... tack

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en S3:a, och jag kan säga att den har för lite RAM, inte ovanligt att den börjar hacka ibland pga att Samsungs touchwiz använder nästan allt RAM som finns. Därför rekommenderar jag att du tar en telefon med minst 2GB RAM om du ska ha en samsung, annars får du väldigt lite resurser över till appar. Personligen kommer min nästa telefon iallafall inte bli en samsung, utan lär bli Sony's Z3 compact. Angående batteritid så är den helt ok, räcker en dag för mig. Skärmen är inte lika bra som på nyare mobiler, men är en av de bästa för den generationen av mobiler, och duger gott åt mig. Och som har nämnts tidigare, om du gillar att pilla så ska du inte ha en samsung utan snarare en Nexus eller en telefon som inte har allt för många modifieringar i Android.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

One Plus One?

Permalänk

Beror väl på vad man jämför med, men det finns rätt många tester angående Samsungs AMOLED skärmar.

Screen Comparison: Galaxy S4 vs iPhone 5 vs Xperia Z vs One vs Galaxy S III vs Lumia 920
http://www.phonearena.com/reviews/Screen-Comparison-Galaxy-S4...

LG G3 (True HD-IPS LCD) vs Samsung Galaxy S5 (Super AMOLED) screen
http://www.gsmarena.com/lg_g3_vs_samsung_galaxy_s5-review-109...

Samsung S3 vs Samsung S4 vs iPhone 5 screen
http://www.displaymate.com/Galaxy_S4_ShootOut_1.htm

Samsung S3 vs iPhone 4 vs iPhone 5 screen
http://www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_2.htm

Närbild på de olika skärmarna:

La till bild från en av länkarna
Visa signatur

i5-4690K@3.5GHz - Be-Quiet Dark Rock 3 - R9 290X 4GB - EVGA G2 750W - Intel 480GB - Intel 240GB - Mac OSX 10.10 & Win 8.1

Permalänk
Medlem

Nu var det väl aldrig på tal om att köpa en iPhone med 6 och 6+ fick väl precis bästa betyg på LCD display från displaymate. För övrigt så är väl typ alla telefoner som kostar över 3000kr bra telefoner i dagens läge. Så det enda som skiljer är ju personliga preferenser på vilket operativ man gillar bäst.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

satt och surfade runt och stötte på nåt jag aldrig hört, oneplus one. fick precis efter en timmes krigande tag i en invite den verkar rätt bra, och tror den kan bli mycket bättre. men tack för alla tips. kanske blir en nexus om jag blir onöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av hye:

satt och surfade runt och stötte på nåt jag aldrig hört, oneplus one. fick precis efter en timmes krigande tag i en invite den verkar rätt bra, och tror den kan bli mycket bättre. men tack för alla tips. kanske blir en nexus om jag blir onöjd

Nej för fasen, en Oneplus One är skitbra. Bättre än Nexus 5 på de flesta punkter. Jag trodde bara att den kanske var lite stor, sedan kräver den ju som sagt en invite för att inköpa.
Har du inget emot att telefonen din är gigantisk så är det ett jättebra köp.

Här kan du se storleken. Tryck på kalibrera så kan du se hur stor den kommer att vara i verkligheten.

Permalänk
Skrivet av hye:

satt och surfade runt och stötte på nåt jag aldrig hört, oneplus one. fick precis efter en timmes krigande tag i en invite den verkar rätt bra, och tror den kan bli mycket bättre. men tack för alla tips. kanske blir en nexus om jag blir onöjd

Du tänker inte alls kolla på iPhone? Nu vet jag inte vad du har för budget, eller vad du har tänkt. Men berätta gärna valet

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

OnePlus One LÄTT! Svin fin display på full HD (1080p) LTPS IPS Panel samt 2.5Ghz Quadcore snapdragon 801 samt 3GB ram samt en quadcore Qualcom Adreno 330 på 578 Mhz för att kunna köra alla spel fint på den stora skärmen! Har en själv och kan säga att skärmen är väldigt bra och du börjar uppskatta den väldigt snabbt o storleken blir snabbt inget problem alls Kamera kvalitén både fram och bak är outstanding och bygg kvalitén är prima! Boxarna elr dom små fina lådorna du får luren i får det verkligen att känna premium! Högtalarna är riktig stereo och sitter på undersidan som på Iphone 4.
Cyanogen mod är ett jävligt härligt OS som kör den nyaste Android KitKat 4.4.0 med smooth prestanda och väldigt få buggar just nu då Cyanogen mod är nu ett företag och jobbar hårt på att hålla det uppdaterat! Tips är att ladda ner Apex Launcher när du får den då med den kan du få din Lur att se sjukt unik ut! Du kommer behöva Invite för att köpa fram tills i Oktober då dom tar bort Invite systemet och Pre-Order Systemet tar över! Hoppas du starkt överväger OnePlus One då det är en sjukt härlig mobil med skön känsla och byggkvalité. Kan rekommendera att du titta på allt gott MKBHD har sagt om denna lur!
https://www.youtube.com/user/marquesbrownlee

EDIT: Batteriet ligger på hela 3100mAh för att mactha dessa saftiga komponeneter, Om du skippar uppdateringen 33R så räcker mobilens batteri i läger energisparläge till att göra allt på social media samt sms:a ringa osv i förmodligen upp till två dagar! Då jag råder dig att skippa 33R tills det kommer en ny uppdatering är för att den drar lite mer ström än den förra Kommer givetvis åtgärdas av Cyanogenmod teamet i framtiden

Permalänk

Äger en Nexus 5 och kan inte säga annat än att det är en sjukt prisvärd lur. Fantastisk på alla vis, men batteriet är lite dåligt. Dock har ju ingen mobil bra batteri idag :-/

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Äger en Nexus 5 och kan inte säga annat än att det är en sjukt prisvärd lur. Fantastisk på alla vis, men batteriet är lite dåligt. Dock har ju ingen mobil bra batteri idag :-/

håller med där ingen mobil är värd namnet i dagsläget när de kommer till batteritid...

när vi börjar snacka uppåt en vecka batteritid som på de gammla knappisarna då kan vi börja diskutera bra tider.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Nexus 5 är en riktigt bra lur, speciellt för priset. Dock ska jag införskaffa mig en oneplusone pga batteriet och kameran.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quvantum HD:

OnePlus One LÄTT! Svin fin display på full HD (1080p) LTPS IPS Panel samt 2.5Ghz Quadcore snapdragon 801 samt 3GB ram samt en quadcore Qualcom Adreno 330 på 578 Mhz för att kunna köra alla spel fint på den stora skärmen! Har en själv och kan säga att skärmen är väldigt bra och du börjar uppskatta den väldigt snabbt o storleken blir snabbt inget problem alls Kamera kvalitén både fram och bak är outstanding och bygg kvalitén är prima! Boxarna elr dom små fina lådorna du får luren i får det verkligen att känna premium! Högtalarna är riktig stereo och sitter på undersidan som på Iphone 4.
Cyanogen mod är ett jävligt härligt OS som kör den nyaste Android KitKat 4.4.0 med smooth prestanda och väldigt få buggar just nu då Cyanogen mod är nu ett företag och jobbar hårt på att hålla det uppdaterat! Tips är att ladda ner Apex Launcher när du får den då med den kan du få din Lur att se sjukt unik ut! Du kommer behöva Invite för att köpa fram tills i Oktober då dom tar bort Invite systemet och Pre-Order Systemet tar över! Hoppas du starkt överväger OnePlus One då det är en sjukt härlig mobil med skön känsla och byggkvalité. Kan rekommendera att du titta på allt gott MKBHD har sagt om denna lur!
https://www.youtube.com/user/marquesbrownlee

EDIT: Batteriet ligger på hela 3100mAh för att mactha dessa saftiga komponeneter, Om du skippar uppdateringen 33R så räcker mobilens batteri i läger energisparläge till att göra allt på social media samt sms:a ringa osv i förmodligen upp till två dagar! Då jag råder dig att skippa 33R tills det kommer en ny uppdatering är för att den drar lite mer ström än den förra Kommer givetvis åtgärdas av Cyanogenmod teamet i framtiden

Hur är det med LTE i Sverige på den? Klarar den det?

Permalänk
Skrivet av Gaist:

Hur är det med LTE i Sverige på den? Klarar den det?

Nu har jag bara unlimited 3g i mitt abonnemang men känner folk som har den i 4G/LTE och det funkar perfekt! Den har alla "bands" som behövs i sverige! Samt råder jag 64GB versionen då den bara kostar ynka 400 spänn mer än 16GB Och då den inte kan bli utökad med SD kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quvantum HD:

OnePlus One LÄTT! Svin fin display på full HD (1080p) LTPS IPS Panel samt 2.5Ghz Quadcore snapdragon 801 samt 3GB ram samt en quadcore Qualcom Adreno 330 på 578 Mhz för att kunna köra alla spel fint på den stora skärmen! Har en själv och kan säga att skärmen är väldigt bra och du börjar uppskatta den väldigt snabbt o storleken blir snabbt inget problem alls Kamera kvalitén både fram och bak är outstanding och bygg kvalitén är prima! Boxarna elr dom små fina lådorna du får luren i får det verkligen att känna premium! Högtalarna är riktig stereo och sitter på undersidan som på Iphone 4.
Cyanogen mod är ett jävligt härligt OS som kör den nyaste Android KitKat 4.4.0 med smooth prestanda och väldigt få buggar just nu då Cyanogen mod är nu ett företag och jobbar hårt på att hålla det uppdaterat! Tips är att ladda ner Apex Launcher när du får den då med den kan du få din Lur att se sjukt unik ut! Du kommer behöva Invite för att köpa fram tills i Oktober då dom tar bort Invite systemet och Pre-Order Systemet tar över! Hoppas du starkt överväger OnePlus One då det är en sjukt härlig mobil med skön känsla och byggkvalité. Kan rekommendera att du titta på allt gott MKBHD har sagt om denna lur!
https://www.youtube.com/user/marquesbrownlee

EDIT: Batteriet ligger på hela 3100mAh för att mactha dessa saftiga komponeneter, Om du skippar uppdateringen 33R så räcker mobilens batteri i läger energisparläge till att göra allt på social media samt sms:a ringa osv i förmodligen upp till två dagar! Då jag råder dig att skippa 33R tills det kommer en ny uppdatering är för att den drar lite mer ström än den förra Kommer givetvis åtgärdas av Cyanogenmod teamet i framtiden

låter jävligt bra... enda nackdelen jag kan se just nu är att den är lite väl stor (gillar sgs2's storlek), samt att jag egentligen vill köra neatrom med lucid launcher (som enligt mig är lätt den bästa launchern), men cyanogen verkar rätt nice också... nu är det bara vänta tills den kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av hye:

låter jävligt bra... enda nackdelen jag kan se just nu är att den är lite väl stor (gillar sgs2's storlek), samt att jag egentligen vill köra neatrom med lucid launcher (som enligt mig är lätt den bästa launchern), men cyanogen verkar rätt nice också... nu är det bara vänta tills den kommer

Vänta... Tänkte du inte på storleken innan du gjorde köpet? >.>

Permalänk
Skrivet av Sears:

Vänta... Tänkte du inte på storleken innan du gjorde köpet? >.>

Storleken är inget problem det kan jag lova! Samt vem fan gör det efter man sett alla reviews samt specsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Hur är det med LTE i Sverige på den? Klarar den det?

Den klarar bara av storstads 4G/LTE, 2600 MHz bandet. 4G som används för bra täckning utanför städer fungerar inte. Här kan du läsa mer om OnePlus Ones 4G stöd och information

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quvantum HD:

Storleken är inget problem det kan jag lova! Samt vem fan gör det efter man sett alla reviews samt specsen

Bara för att den inte är ett problem för dig betyder inte att den inte är ett problem för andra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Vänta... Tänkte du inte på storleken innan du gjorde köpet? >.>

jag insåg inte hur stor den var förrän precis innan jag köpte den, men tror att jag kan vänja mig vid det. jag gillar inte ens smartphones egentligen...