Råd om CloudyG3 (LG G2 Rom)

Permalänk
Medlem

Råd om CloudyG3 (LG G2 Rom)

Hej. Är lite trött på mitt gamla G2 utseende och sett G3an ser riktigt grym ut! Så sökte up lite och hittade CloudyG3 hört massa positiva saker om just denna rom. Men vill verkligen inte bricka min telefon som jag har desvärre gjort innan. Så skulle någon kunna linka en tutorial och berätta vad för filer jag ska ladda ner och vad jag ska göra. Problem jag har haft innan med tex Cyanogenmod är att jag förlorar alltid anslutning till telenor. Men hört att det ska inte vara några problem med denna. Måste säga att jag är fotfarande väldigt nöjd med min LG G2 då den aldrig laggar eller hackar up sig. Är det värt att installera denna rom?

Permalänk
Medlem

Efter inga svar beslutade jag mig för att försöka installera den. Min mobil är nu brickad och kan inte starta får felet- Fastboot mode started udc_start

Permalänk
Medlem

Låter inte kul, kika gärna på Swedroid.se och deras forum om du kan hitta någon hjälp där.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så får jag inga svar från swedroid

Permalänk
Medlem

du kanske kan hitta lite tips på xda forumet? det var där jag hittade en guide för min mobil iaf.

http://forum.xda-developers.com/lg-g2

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Brickad blir den sällan helt och hållet. Det är ganska svårt att bricka en telefon bortom räddning. Startar telefonen på något sätt så går det i stort sett alltid att rädda på diverse olika sätt. Men det är lite svårt att veta vad du har gjort och vart som det gick fel någonstans. Försökte du lägga in custom recovery och det gick snett där eller? Har du ADB access till telefonen fortfarande?

Om man inte är så haj på sånt här så är det rekommenderat att läsa olika källor först för att få reda på så mycket som möjligt.

Problemet idag är att det är så lätt och roota och ha sig. Förut fick man hålla på lite mer med kommandon och dylikt och få fick man även lite mer insyn i vad som pågår när man rootar och har sig. Idag är det typ one-click stuff och går något fel står folk där och vet inte vad de ska göra.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Du kan ju inte göra ett inlägg klockan 2 på natten och tro att du ska få svar på en vardag...

Permalänk
Medlem

@deeyay Tyvärr så är jag inte så kunnig när det gäller just detta. När jag ploppar in mobilen i datorn kommer inget up den säger bara android men kan inte komma åt filer. Använde programmet autorec och där slutade den fungera och har bara en svart bild med texten

Fastboot mode started udc_start

Och kan inte komma åt download mode.

Jo det ser så lätt ut men ack gör jag fel och så blir min mobil oanvändbar

Permalänk
Medlem

@crewsom Jo jag borde har förstått det! Menade inget illa med det.

Permalänk
Medlem

@pjuppi Har testat det, Problemet är bara att jag kan inte komma åt Download mode och det säger alla att jag måste kunna komma åt för fixa