Permalänk
Medlem

Köpråd - Platt tangentbord

Har ett tag nu letat efter ett bra platt tangentbord som fungerar till gaming. Jag har haft Logitech Ultra Flat bara för att jag inte hittade något bättre och sitter just nu med ett billigt XTrust GXT 18 som jag köpte pga att Logitech tangentbordet var så slitet. Nu har jag slitit ner WASD(gummi) knapparna, så jag skulle snart behöva ett nytt.

Hur som haver. Jag har kommit fram till att Razer Arctosa troligtvis är rätt tangentbord för mig. Men då det inte längre tillverkas så får jag helt enkelt bita i det sura äpplet och leta ett tag till. Deathstalker tror jag inte är något för mig då knapparna är helt flata.

Hoppas någon har det perfekta tangentbordet på tungan för mig

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Steelseries Apex kanske?

Det är nog det enda platta "gaming"-tangentbordet jag kan komma på.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Steelseries Apex kanske?

Det är nog det enda platta "gaming"-tangentbordet jag kan komma på.

Det ser intressant ut.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Det ser intressant ut.

Och just nu är den billigare på Komplett. 649:-

Permalänk
Skrivet av ELF:

Det ser intressant ut.

Kan sälja mitt Apex inte RAW, för att det är för stort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jomakr:

Och just nu är den billigare på Komplett. 649:-

Skrivet av ChrilleWJ:

Kan sälja mitt Apex inte RAW, för att det är för stort.

Köpte ett på Webhallen i förrgår. Om ändå rean på Komplett hade varit två dagar tidigare. ;'(

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Har också en liknande fråga. Vill hitta ett tangentbord med platta tangenter, tänk Apples tangentbord. Anledningen till att jag inte vill ha Apple är p.g.a. att man antingen får trådat eller så får man utan numerisk del.

Jag letar alltså efter ett tangentbord med:
•platta tangenter (laptoptangenter)
•ingen numerisk del -desto smalare tangentbord desto bättre
•USB-anslutningen, inget trådlöst skräp
•gärna extraknappar för att höja och sänka ljudnivån på datorn

Hoppas ni har något tips och tack på förhand!

Mvh

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jomakr:

Man tackar! Har du någon personlig erfarenhet av tangentbordet?
USB-portarna är ju en trevlig bonus.

Edit: jag ursäktar för om denna frågan är väldigt dum (känns som att den är det). Men tangenten som sitter till höger om Fn-tangenten, vad är det för en tangent?

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Nej, har tyvärr aldrig testat det. Angående tangenten skulle jag kanske gissa på win-knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jomakr:

Nej, har tyvärr aldrig testat det. Angående tangenten skulle jag kanske gissa på win-knappen.

Okej, jag hoppas också på att det är en Windowstangent. Någon annan som har koll och/eller testat tangentbordet? Alla svar uppskattas!

Tack så mycket för hjälpen!

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt Steelseries Apex igår. Ja, det tog så lång tid. Frågade aldrig varför det tog sådan tid, men det måste ha varit Steelseries som inte han producera tillräckligt många eller något åt det hållet.

Så.... Tycker det är skönt att knappa på. Tror dock jag behöver en till två veckor på mig att lära mig layouten på tangentbordet. Är inte van vid mediakontroller och makroknappar på sidorna :D. Dessutom så trycker jag fel när jag skriver. Är van vid att titta på skärmen meden jag skriver. Men får då och då titta ned.

Har dock en önskan jag kommer berätta för Tomten i Jul
Jag önskar att det fanns ett tangentbord likt Apex fast med mekaniska brytare. Hoppas Tomten kan uppfinna lite mindre mekaniska brytare.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.