nytt headset, men vilket? (gillar inte skarpa ljud)

Permalänk
Inaktiv

Men testa dina polares headset eller hörlurar, gå till tex mediamarkt och prova lite, är det bara hörlurar som funkar kan du trots allt köpa en separat mic. Tror inte att det är så oerhört vanligt att ha detta problem så det blir nog knepigt att få något definitivt svar :/
Kanske kan finnas något knep för att dämpa diskanten utan att få helt galet ljud men den lösningen sitter jag inte på tyvärr.

Permalänk
Medlem

Det här kan var något för dig: Kingston HyperX Cloud gaming headset

Review: http://www.kitguru.net/site-news/highlights/jon-martindale/ki...

https://www.youtube.com/watch?v=jT8R736p2Oo

De ser ut som en uppgraderad version av Qpad QH-90 (vilket är företaget som tillverkar dem). Släpptes precis i marknaden.

Permalänk
Skrivet av Gameshen:

Det här kan var något för dig: Kingston HyperX Cloud gaming headset

Review: http://www.kitguru.net/site-news/highlights/jon-martindale/ki...

https://www.youtube.com/watch?v=jT8R736p2Oo

De ser ut som en uppgraderad version av Qpad QH-90 (vilket är företaget som tillverkar dem). Släpptes precis i marknaden.

Kan steelseries 7h vara nåt att ha annars?
Kanske ska till inet imorrn http://www.inet.se/gfx/ext/Inet-gamingevent-gbg-sisjon-lordag...

Permalänk
Medlem

Testa dem och se ifall det är något för dig. Själv hade jag förmodligen köpt Kingston HyperX Cloud gaming headset om jag inte redan hade Qpad QH-90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Skrev i OP att jag har provat qh-85 och att jag tyckte att dem sög:/ När jag skulle köpa nytt headset verkade det som att dem skulle vara bäst, men helvette (ursäkta språket) vad jobbigt ak47:an lät. Det var helt sjukt. Funderar på att kanske prova med ett Razer kraken pro men jag vet verkligen inte. Att det ska vara så fruktansvärt jobbigt... Funderar på om mina öron kanske är överkänsliga alternativt att jag har typ hyperacusis eller nåt liknande. Antar dock att det kommer hända lika mycket med det om man går till läkaren som när jag gick dit med tinnitus (hint: ingenting).

hahahaha

Sorry, missade det. Illa av mig. Men men, tycker det känns märkligt att lägga pengar på att köpa överprisade plastiga lurar som razer och steelseries, när du inte ens klarar ett (dugligt) neutralt ljud. Då kan du ju lika gärna köpa ett par delcato-lurar, och eq:a på valfritt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jH0Ni:

Sorry, missade det. Illa av mig. Men men, tycker det känns märkligt att lägga pengar på att köpa överprisade plastiga lurar som razer och steelseries, när du inte ens klarar ett (dugligt) neutralt ljud. Då kan du ju lika gärna köpa ett par delcato-lurar, och eq:a på valfritt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Inga problem;)
Hur menar du att jag inte klarar av ett dugligt neutralt ljud? Tycker du att ak47 ljudet i csgo är neutralt?
Jag bara undrar för jag vill gärna försöka lista ut vad som är fel på mig :s
EDIT: om jag hade vikt mig och köpt bordsmic + hörlurar har du någon idé på vad jag bör köpa då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Inga problem;)
Hur menar du att jag inte klarar av ett dugligt neutralt ljud? Tycker du att ak47 ljudet i csgo är neutralt?
Jag bara undrar för jag vill gärna försöka lista ut vad som är fel på mig :s
EDIT: om jag hade vikt mig och köpt bordsmic + hörlurar har du någon idé på vad jag bör köpa då?

Nej, jag menar alltså ljudet ifrån hörlurarna. Du sa att du inte gillade QH-lurarna. Qpads hörlurar är bättre på att återge alla frekvenser med någorlunda liknande ljudstyrka än tex steelseries. I ett par siberia är ljudet väldigt obalanserat, tex att basen låter mer än tex mellanregistret, osv osv. Nu får du ta detta med en liten nypa salt, jag generaliserar lite så du ska förstå.

Tja, det finns massor, vad är din budget? Känns ärligt talat mest som att du har något problem med öronen. Det är inte bara så att du har för hög volym? Dum fråga kanske, haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jH0Ni:

Nej, jag menar alltså ljudet ifrån hörlurarna. Du sa att du inte gillade QH-lurarna. Qpads hörlurar är bättre på att återge alla frekvenser med någorlunda liknande ljudstyrka än tex steelseries. I ett par siberia är ljudet väldigt obalanserat, tex att basen låter mer än tex mellanregistret, osv osv. Nu får du ta detta med en liten nypa salt, jag generaliserar lite så du ska förstå.

Tja, det finns massor, vad är din budget? Känns ärligt talat mest som att du har något problem med öronen. Det är inte bara så att du har för hög volym? Dum fråga kanske, haha.

Ca 800kr för ett par lurar tänkte jag, hade kunnat gå över om det är värt:)
Och nej, inte många frågor är dumma! Har så lågt ljud att man inte hör ur headsetet om det inte sitter på huvudet oftast; är detta för lågt?
Tack för hjälpen^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knightogus:

Har så lågt ljud att man inte hör ur headsetet om det inte sitter på huvudet oftast; är detta för lågt?
Tack för hjälpen^

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har nog lika "låg" volym, det är dock endast för att förebygga mot att man känner sig hörselskadad efteråt när man pratar med folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Ca 800kr för ett par lurar tänkte jag, hade kunnat gå över om det är värt:)
Och nej, inte många frågor är dumma! Har så lågt ljud att man inte hör ur headsetet om det inte sitter på huvudet oftast; är detta för lågt?
Tack för hjälpen^

Skickades från m.sweclockers.com

Dra ner de högsta frekvenserna med EQ, du har nog blivit lite ljudöverkänslig, är ju ganska vanligt förekommande vid tinnitus.
Skramlande porslin och liknande när man plockar ur diskmaskinen t.ex.

Själv har jag många lurar med Active noise cancelling, bakgrundsbruset i dom får mig att glömma min tinnitus
Kanske vore nåt att prova (asus Vulcan pro el. Vulcan anc)

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Skrivet av lenlye:

Dra ner de högsta frekvenserna med EQ, du har nog blivit lite ljudöverkänslig, är ju ganska vanligt förekommande vid tinnitus.
Skramlande porslin och liknande när man plockar ur diskmaskinen t.ex.

Själv har jag många lurar med Active noise cancelling, bakgrundsbruset i dom får mig att glömma min tinnitus
Kanske vore nåt att prova (asus Vulcan pro el. Vulcan anc)

Att bara dra ned dem högsta nivåerna hjälpte inte häromdan, ska prova bättre när jag kommer hem.
Ska även prova att höja de lägre frekvenserna.
Tack för tipset med noise-cancellation, men jag gillar att höra min omgivning när jag spelar:)
Finns det någon som har liknande problem som kan tipsa om eq-inställningar?Eller nån audiofil som vet det ungefärliga frekvensomfånget på just ak47:an i csgo?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Att bara dra ned dem högsta nivåerna hjälpte inte häromdan, ska prova bättre när jag kommer hem.
Ska även prova att höja de lägre frekvenserna.
Tack för tipset med noise-cancellation, men jag gillar att höra min omgivning när jag spelar:)
Finns det någon som har liknande problem som kan tipsa om eq-inställningar?Eller nån audiofil som vet det ungefärliga frekvensomfånget på just ak47:an i csgo?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, bumbar denna gamla tråd. Ja ak47 ljudet är väldigt jobbigt.. Har dessa lurar, eller hyper x cloud som är samma. Vad köpte du för headset?

Permalänk
Skrivet av hackeron:

Hej, bumbar denna gamla tråd. Ja ak47 ljudet är väldigt jobbigt.. Har dessa lurar, eller hyper x cloud som är samma. Vad köpte du för headset?

Sitter fortfarande på siberia v2 med usbljudkort... Ändrade även någon inställning i min autoexec så att jag slipper det mesta bakgrundsljud.

Vettesjutton vad man ska göra helt ärligt. Har nästan lagt av med cs, och spelar mest datan.

Skickades från m.sweclockers.com