Paperwhite sponsorreklam - Webhallen?

Permalänk
Medlem

Paperwhite sponsorreklam - Webhallen?

Hej!

Har tänkt att jag ska inhandla mig en Kindle och i dagsläget verkar Paperwhite 2 vara den som passar mig. Den är lite dyrare, och jag är inte överförtjust i att handla sånt här på ebay eller utomlands, det får endast ske ifall priset är väldigt bra och sidan relativt säker :).

Webhallen har en PW2 för ett överkomligt pris, men det står att det finns sponsorreklam med i Kindlen. Kollade även på DustinHome och de hade samma, fast något dyrare, men också med reklam i "startskärm och skärmsläckare". Är det någon här som har köpt sig en sådan och kan ge mig en uppfattning om vad detta innebär egentligen, och hur irriterande det är med denna reklam?

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/182241-amazon_ki...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har en Amazon Kindle 6" (WiFi) (Kindle 5) köpt på Webhallen med sponsorreklam.
Vet tyvärr inte om det innebär exakt samma sak på Paperwhite 2 som det gör på Kindle 5.

Om det är samma så är det inte det minsta störande i min mening. När jag lägger ifrån mig plattan i 5-10 minuter så växlar skärmen över till att visa reklam för någon slumpvald bok och jag tror att reklamen byts ut då och då. När jag vill läsa igen trycker jag igång plattan och kommer direkt dit jag läste förut.

Så ingen tvekan om att det är värt för att spara lite i inköpskostnad.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Inaktiv

Eller så kopplar man aldrig upp Paperwhite via WIFI och kör kablat. Då kan den inte ladda ned reklamen och du får "standardskärmsläckaren".

Permalänk
Medlem

Har PW(1) med reklam, och som glemmy säger är det mer eller mindre bara en bild som visas när du inte använder den (och byts emellanåt). Belysningen är avstängt och jag tycker inte det är alls störande.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Verkar annars finnas en reklamfri variant också om man får tro Amazon.com där den kostar $20 mer. Verkar dock inte hitta den i Sverige annat än via Bazula:

Kindle Paperwhite 2 (All-new) Wi-Fi för 1289:-
Kindle Paperwhite 2 (All-new) Wi-Fi (Reklamfri) för 1549:-

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för info! Låter som om reklamen inte är så jobbig då. Och tack, pomelo, för hänvisning till en utan reklam på Bazula! Såvitt jag kan se så verkar Bazula vara ett pålitligt företag också :=)! Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Verkar som att man kan betala $20 i efterhand för att slippa reklamen:
http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=20...

Citat:

Unsubscribe from Special Offers
You can unsubscribe from Special Offers on your Kindle if you do not want to receive Sponsored Screensavers and Special Offers.

Amazon is able to offer Kindle models at a subsidized price by delivering Special Offers and Sponsored Screensavers. If you originally purchased a Kindle Special Offer Device you will be charged a one-time payment to unsubscribe from this service.

Visit Manage Your Content and Devices .
Select the Your Devices tab.
Click your device to display more information.
Next to Special Offers, click Edit, and then follow the instructions to unsubscribe from Special Offers. You'll see the amount of the one-time payment before you confirm.
Your 1-Click payment method will be charged when you unsubscribe from Special Offers. You'll receive an e-mail notification.

Annars som darkshippo skrev kan man ha den i flygplansläge så kan den inte ladda ner reklam.
Eller bara leva med det

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Ah, skönt! Jag beställde en Paperwhite från Bazula med reklam, får ta bort den om den är för jobbig. Tack för hjälpen allesammans :)!

Permalänk
Medlem

Hur är det kan man bara köpa eböcker via amazon med paper white. Och är böckerna då alltid på engelska? Läste att det inte stödjer andra format på applevis och inte heller ljudböcker? 1500 då är den ju inte direkt billig längre så känns onödigt med begränsningar

Jag är totalt okunnig inom området så ha tålamod

Finns det någon vettig öppen motsvarighet gärna lite billigare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Det går att formatera om alla typer av e-böcker till mobi som stöds av kindle med hjälp av programmet calibre. Fungerar utmärkt. Finns ingen anledning att köpa någon annan platta än kindle.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

Däremot fungerar inte ljudböcker, såvitt jag vet. Finns inga högtalare eller ljudingångar i den. I övrigt har jag fått min platta och den fungerar perfekt. Hade inte fattat att det var reklam ifall det inte hade stått på produkbeskrivningen så jag är helt klart nöjd. Har inte testat köpa någon bok på amazon, men jag mailade en pdf-bok till min kindle-adress och måste säga att jag är imponerad. Skriver man "convert" i ämnesfältet så konverterar den till rätt format automatiskt och sen hamnar den på ens cloud och dras sedan ner till device.

http://tech.graze.com/content/images/2014/Apr/mind-blown.gif

Är hittills supernöjd, endast använt ett par timmar hittills dock :)!

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte nyligen också en läsplatta, men slog till på en Kobo Aura HD mycket på grund av att Kindle låser in användarna till sitt eget format. Tex använder de Svenska biblioteken formatet ePub som inte hanteras av Kindle.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av giplet:

Köpte nyligen också en läsplatta, men slog till på en Kobo Aura HD mycket på grund av att Kindle låser in användarna till sitt eget format. Tex använder de Svenska biblioteken formatet ePub som inte hanteras av Kindle.

Det går dock att konvertera ePub från biblioteken så att de går att läsa på Kindle, men det kräver så klart lite mer handpåläggning än det gör för en platta som redan klarar ePub.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Cedrik:

Däremot fungerar inte ljudböcker, såvitt jag vet. Finns inga högtalare eller ljudingångar i den. I övrigt har jag fått min platta och den fungerar perfekt. Hade inte fattat att det var reklam ifall det inte hade stått på produkbeskrivningen så jag är helt klart nöjd. Har inte testat köpa någon bok på amazon, men jag mailade en pdf-bok till min kindle-adress och måste säga att jag är imponerad. Skriver man "convert" i ämnesfältet så konverterar den till rätt format automatiskt och sen hamnar den på ens cloud och dras sedan ner till device.

http://tech.graze.com/content/images/2014/Apr/mind-blown.gif

Är hittills supernöjd, endast använt ett par timmar hittills dock :)!

Kika lite på humble bundles book bundles med. När de säljer böcker så kan de maila böckerna direkt till din kindle med, det är smidigt. =D

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Det går dock att konvertera ePub från biblioteken så att de går att läsa på Kindle, men det kräver så klart lite mer handpåläggning än det gör för en platta som redan klarar ePub.

Handpåläggningen består i att starta Calibre, läs in boken, konvertera sen är det klart. Inte mycket jobb direkt.