Rykte: Google Nexus 9 och ny telefon avtäcks i mitten av oktober

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Google Nexus 9 och ny telefon avtäcks i mitten av oktober

Nästa version av Android är på ingång och med det väntas ny hårdvara under Googles varumärke Nexus. Nu sägs både en surfplatta och telefon vara redo för ett evenemang i oktober.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur Android L kommer att bli, verkar som att de verkligen har slipat denna version av det jag sett.

Roligt att se om den nya Nexus-telefonen blir något också förstås, då det knappt läckt något alls om den.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Avstängd

Väntar förväntansfullt på nya Nexustelen med Android L. Om den av någon anledning skulle bli en total besvikelse så får det nog bli en OnePlus One

Permalänk
Skrivet av Ostbiten:

Ska bli intressant att se hur Android L kommer att bli, verkar som att de verkligen har slipat denna version av det jag sett.

Roligt att se om den nya Nexus-telefonen blir något också förstås, då det knappt läckt något alls om den.

Tja, alla "specs" är ju släppta för 6:an. Ser själv fram emot den, men med tanke på skärm och processor så verkar det som att den kanske blir lite dyrare än sina föregångare.. :/

edit: glömde länken http://www.gsmarena.com/motorola_nexus_6-6604.php

Skrivet av djdanell:

Väntar förväntansfullt på nya Nexustelen med Android L. Om den av någon anledning skulle bli en total besvikelse så får det nog bli en OnePlus One

Precis så känner jag med

Permalänk
Medlem

Nexus 6! woho!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Fan så långt kvar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Omgomgomg

Hoppas nexus 6 kommer snabbt till butikerna sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladio:

Tja, alla "specs" är ju släppta för 6:an. Ser själv fram emot den, men med tanke på skärm och processor så verkar det som att den kanske blir lite dyrare än sina föregångare.. :/

edit: glömde länken http://www.gsmarena.com/motorola_nexus_6-6604.php

Jasså, det har jag missat.

Dessa läckor kanske inte stämmer, men hade faktiskt hoppats på en 64-bit processor, då Android L faktiskt utvecklats för att stödja det, så kändes faktiskt som att det skulle bli en Nexus-lur med detta.

Sedan hoppas jag nästan att den inte kommer med 1440p, verkar bara haft negativa följder på batteritid bland annat. Men Android L skulle ju även komma med något nytt för att förbättra batteritiden, så vi får väl se. Jag tar då iallafall 1080p och bättre batteritid alla dagar i veckan.

Jag hoppas även att yttermåtten blir slimmade, så att vi inte får se så mycket döyta. Då den ändå verkar bli 5,2-tum, så är den redan väldigt stor enligt mig. Storleken på min Nexus 4 är alldeles lagom.

Vilket som, så blir det förmodligen denna Nexus 6, eller Z3 Compact som det ser ut i nuläget.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Är rätt sugen på Nexus 9 som min första platta.

Permalänk
Skrivet av Ostbiten:

Sedan hoppas jag nästan att den inte kommer med 1440p, verkar bara haft negativa följder på batteritid bland annat. Men Android L skulle ju även komma med något nytt för att förbättra batteritiden, så vi får väl se. Jag tar då iallafall 1080p och bättre batteritid alla dagar i veckan.

Jag hoppas även att yttermåtten blir slimmade, så att vi inte får se så mycket döyta. Då den ändå verkar bli 5,2-tum, så är den redan väldigt stor enligt mig. Storleken på min Nexus 4 är alldeles lagom.

Exakt, var också lite besviken över upplösningen, finns ingen anledning till att trycka in så många pixlar. Att de ville nå 1080 kan jag väl förstå men de behöver inte fortsätta nu.. Jag vill ändå tro att människor inte är så dumma att de väljer mobil efter vilken som har "störst siffror".

Permalänk
Medlem

Hoppas Nexus 9 kan bli en värdig ersättare till min Nexus 7.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Måste fråga, precis beställt en sony z3 compact främst p.g.a den är vattentålig men tror ni att googles nästa flaggskepp Nexus 6 blir vattentålig? Eller är jag ute och cyklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrberg:

Måste fråga, precis beställt en sony z3 compact främst p.g.a den är vattentålig men tror ni att googles nästa flaggskepp N9 blir vattentålig? Eller är jag ute och cyklar?

Stora skillnaden är väl att Z3 är en mobil och N9 är en surfplatta?

EDIT: Vi får se om framtida enheter är IP67-certade, inget man kan veta i förväg direkt.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Låter trevligt men jag väntar fortfarande på Motorola Moto G V2 men den har inte kommit än.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv

Har Nexus 6 en skärmstorlek på <-- 4,7tum så blir jag glad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Har Nexus 6 en skärmstorlek på <-- 4,7tum så blir jag glad.

Nej, troligen mellan 5 och 6", dessutom heter den väl Nexus X och INTE Nexus 6 eftersom det fick dom inte använda p.g.a PKD's DADOES (bok och sedan filmen Blade runner). Iaf vad jag har läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Låter trevligt men jag väntar fortfarande på Motorola Moto G V2 men den har inte kommit än.

Finns redan att köpa i Sverige.

http://www.swedroid.se/arets-motorola-moto-g-redan-sverige-ko...

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Vill inte köpa därifrån men annars tack!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vill inte köpa därifrån men annars tack!

Finns på fler ställen nu bara söka på prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Jasså, det har jag missat.

Dessa läckor kanske inte stämmer, men hade faktiskt hoppats på en 64-bit processor, då Android L faktiskt utvecklats för att stödja det, så kändes faktiskt som att det skulle bli en Nexus-lur med detta.

Sedan hoppas jag nästan att den inte kommer med 1440p, verkar bara haft negativa följder på batteritid bland annat. Men Android L skulle ju även komma med något nytt för att förbättra batteritiden, så vi får väl se. Jag tar då iallafall 1080p och bättre batteritid alla dagar i veckan.

Jag hoppas även att yttermåtten blir slimmade, så att vi inte får se så mycket döyta. Då den ändå verkar bli 5,2-tum, så är den redan väldigt stor enligt mig. Storleken på min Nexus 4 är alldeles lagom.

Vilket som, så blir det förmodligen denna Nexus 6, eller Z3 Compact som det ser ut i nuläget.

This!
Kör oxå med N4, skulle gärna ha den lite mindre dvs mindre kanter, runt 4,7'' känns lagom på skärmen. Jag skulle även vara nöjd med 720p, skärmen blir så dyr annars.. Och batteritörstig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Finns på fler ställen nu bara söka på prisjakt

Den jag hittar finns på två ställen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

WTF hände med Nexus 8? För oss som gillar att mumsa i oss teknikens framsteg lite i taget.
Jag har en Nexus 7 och 1920x1200 är ju fint, men skulle gärna prova en större skärm till det. Nu kommer ju 9-tummaren med 2048x 1440 och då är man tillbaka i träsket. Zoom zoom zoom.