Permalänk
Medlem

ANSI-tangentbord med svensk input?

Hejhopp.

Är intresserad av nytt tangentbord och det jag kikat på är tyvärr endast ANSI-layout. Så nu kommer en fråga:
Ni som kör ANSI-layout med svensk input, hur gör ni för att få tecknena "<" och ">" eftersom att dessa saknas då ANSI's vänstra skift tar upp den platsen.

Jag håller på en del med webbdesign måste ha åtkomst åt detta tecken, och det på ett smidigt sätt.

Tack,
nikkop

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör altgr + z,x,c för <, >, |

Med egenmoddad layout i Windows såklart..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Man kan som sagt göra egna kommandon för detta! Antingen via windows eller ett tredjepartsprogram såsom autohotkeyscript!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

< och > hamnar på tilde-knappen (den under escape).
Men går som sagt att mappa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jag kör altgr + z,x,c för <, >, |

Med egenmoddad layout i Windows såklart..

Skrivet av Leedogustav:

Man kan som sagt göra egna kommandon för detta! Antingen via windows eller ett tredjepartsprogram såsom autohotkeyscript!

Tack för svar. Jag letar primärt efter ett sätt att göra det utan hjälp av mjukvara, så att jag kan ta tangentbordet med mig var som helst och ha åtkomst till knappen, oavsett operativsystem eller miljö.

Skrivet av satoshi:

< och > hamnar på tilde-knappen (den under escape).
Men går som sagt att mappa.

Jasså, den gör det native? Det borde jag testa. Antar det är tilde-knappen för ena tecknet och shift+tilde-knappet för andra tecknet?

Tack, ska provas!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nikkop:

Tack för svar. Jag letar primärt efter ett sätt att göra det utan hjälp av mjukvara, så att jag kan ta tangentbordet med mig var som helst och ha åtkomst till knappen, oavsett operativsystem eller miljö.

Ett alternativ är då att installera en ny, programmerbar, tangentbordskontroller. Så kan du ha det sparat i hårdvaran.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av satoshi:

< och > hamnar på tilde-knappen (den under escape).
Men går som sagt att mappa.

Stämmer tyvärr inte på mitt ansi-tangentbord

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Ett alternativ är då att installera en ny, programmerbar, tangentbordskontroller. Så kan du ha det sparat i hårdvaran.

Låter för avancerat, även om det låter bra

Skrivet av Leedogustav:

Stämmer tyvärr inte på mitt ansi-tangentbord

Så du har inget sätt att få till "<" och ">" utan att använda dig av extra mjukvara?

Permalänk
Medlem

Vilket tangentbord är det du tittat på?