Hårddisk borta efter nytt nätagg

Permalänk

Hårddisk borta efter nytt nätagg

Hittar inte den i BIOS ens :/

Har testat olika strömkablar osv, någon som har tips? Eller vet något företag som kan rädda hårddiskar?

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk

Min SSD som satt på samma SATA fungerar :/

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem

Lever disken när du känner på den?
Ta loss den innan du startar datorn om du inte kommer åt att kontrollera det.

Har du kollat andra änden av SATA och strömkablarna som sitter i moderkortet och nätagget om den nu är modulär?

Permalänk

HDD försvann när jag installerade nytt nätagg

Inte ens ett år gammal, Toshiba 1tb HDD.

efter att jag kopplat in mitt nya nätagg Supernova G2 850W så kom inte HDDn upp i varken Windows eller BIOS. min SSD som sitter på samma SATA hittar datorn utan problem.

Har testa olika uttag på nätagget, ny SATA, nya uttag på moderkortet, utan lycka. HDDn spinner inte ens upp...

Kan HDDn ha dött av mitt nya nätagg som ska vara så himla bra enligt många?

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma sak (s.k. korspostning). Ifall man vill flytta tråden, är det bara att anmäla tråden eller kontakta en moderator.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Rekordmedlem

Du kopplade väl inte bort kablarna i nätdelsänden (om det var modulärt) och använde kablarna till den tidigare nätdelen ? I så fall är det stor riska att du bränt upp nått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du kopplade väl inte bort kablarna i nätdelsänden (om det var modulärt) och använde kablarna till den tidigare nätdelen ? I så fall är det stor riska att du bränt upp nått.

Nu när du säger det så kopplade jag samma SATA-kablar från det halvmodulära CX750M till mitt G2, kan det ha förstört disken? Alla andra kablar till övriga delar av datorn var de som kom med G2an så de verkar vara OK.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av tequila_mejor:

Nu när du säger det så kopplade jag samma SATA-kablar från det halvmodulära CX750M till mitt G2, kan det ha förstört disken? Alla andra kablar till övriga delar av datorn var de som kom med G2an så de verkar vara OK.

Man ska aldrig någonsin skifta kablar mellan modulära nätdelar eftersom det inte finns nån standard för nätdelsänden, chansen är stor att du förstört hddn men har du tur kan den kanske fungera om du provar den med "rätt kabel"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Man ska aldrig någonsin skifta kablar mellan modulära nätdelar eftersom det inte finns nån standard för nätdelsänden, chansen är stor att du förstört hddn men har du tur kan den kanske fungera om du provar den med "rätt kabel"

Tack för tipset, tyckte det knast till, så då var det nog HDDn som small.

Finns det risk att de felaktiga sladdarna till SATA uttaget även har påverkat andra delar så som moderkortet, eller stannade det i HDDn? Ich hur kommer det sig att SSDn klarade sig? Hade jag en jäkla tur i oturen?

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem

Anslutningarna på G2an skiljer sig troligen åt från CX, kanske genom att det är svart och 12V som bytt plats och jag misstänker stort att det är det som gjorde att agget poffade, din HDD dog men din SSD fortsatte fungera. Att de modulära kontakterna var så lika att de passade i varandras pluggar är beklagligt och visar återigen på att det behövs en standard där det inte går att stoppa in fel i fel.

Har du tur fungerar fortfarande hårddisken så när du byter sladd till den som är rätt så var varsam med disken.

Vad sade Inet om agget?

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Anslutningarna på G2an skiljer sig troligen åt från CX, kanske genom att det är svart och 12V som bytt plats och jag misstänker stort att det är det som gjorde att agget poffade, din HDD dog men din SSD fortsatte fungera. Att de modulära kontakterna var så lika att de passade i varandras pluggar är beklagligt och visar återigen på att det behövs en standard där det inte går att stoppa in fel i fel.

Har du tur fungerar fortfarande hårddisken så när du byter sladd till den som är rätt så var varsam med disken.

Vad sade Inet om agget?

Tjena Erwya, kul du hittade hit och kunde hela historien sedan tidigare

Inet testade agget i 24h med diverse tester och kunde inte hitta något fel och godkände inte reklamationen.

Men tror du jag kan förutsätta att det bara är HDDn som är sönder om det bara var den som var kopplad med fel kabel? Visst fasen sitter det spärrar i nätagget så att inte felet letar sig 'bakåt' på något sätt, och inte skulle väl den felaktiga kabeln kunna skada moderkortet via SATA-kabeln från HDD till moderkort?

Den rätta kabeln återupplivade inte disken, så det blir att kasta den om det inte finns någon annan utväg? Synd med alla bilder osv...

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av tequila_mejor:

Tjena Erwya, kul du hittade hit och kunde hela historien sedan tidigare

Inet testade agget i 24h med diverse tester och kunde inte hitta något fel och godkände inte reklamationen.

Men tror du jag kan förutsätta att det bara är HDDn som är sönder om det bara var den som var kopplad med fel kabel? Visst fasen sitter det spärrar i nätagget så att inte felet letar sig 'bakåt' på något sätt, och inte skulle väl den felaktiga kabeln kunna skada moderkortet via SATA-kabeln från HDD till moderkort?

Den rätta kabeln återupplivade inte disken, så det blir att kasta den om det inte finns någon annan utväg? Synd med alla bilder osv...

Det är svårt att veta vad som går sönder eftersom strömen kan ta konstiga vägar när nån del går sönder, nätdelen klarar sig nog, det är kraftiga saker i den men det kan ju bli överslag tex så att det matas spänning bakvägen in i en satadatakabel eller liknade om man hat otur.
Om du har en likadan disk så skulle du kunna prova att skifta kontrollerkortet mellan diskarna utifall det bara är det som gick sönder, men det är finns ingen garanti att det fungerar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det är svårt att veta vad som går sönder eftersom strömen kan ta konstiga vägar när nån del går sönder, nätdelen klarar sig nog, det är kraftiga saker i den men det kan ju bli överslag tex så att det matas spänning bakvägen in i en satadatakabel eller liknade om man hat otur.
Om du har en likadan disk så skulle du kunna prova att skifta kontrollerkortet mellan diskarna utifall det bara är det som gick sönder, men det är finns ingen garanti att det fungerar.

Usch det där med SATA -> moderkort var det som jag var rädd för.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Skrivet av tequila_mejor:

Tjena Erwya, kul du hittade hit och kunde hela historien sedan tidigare

Inet testade agget i 24h med diverse tester och kunde inte hitta något fel och godkände inte reklamationen.

Men tror du jag kan förutsätta att det bara är HDDn som är sönder om det bara var den som var kopplad med fel kabel? Visst fasen sitter det spärrar i nätagget så att inte felet letar sig 'bakåt' på något sätt, och inte skulle väl den felaktiga kabeln kunna skada moderkortet via SATA-kabeln från HDD till moderkort?

Den rätta kabeln återupplivade inte disken, så det blir att kasta den om det inte finns någon annan utväg? Synd med alla bilder osv...

Jodå, tack. Tar det som en komplimang.

Jag skulle inte helt hundra säga att HDDn gått sönder. Dessutom är det antagligen som mest bara kretskortet som fått fel spänning någonstans om disken strukit med. Om HDDn pajat går det troligen att fixa genom att byta kretskortet på HDDn mot kretskortet på en fungerande HDDs kretskort (inköpt begangad förslagsvis). Det sparar mycket pengar jämfört med att skicka in den till IBAS.

Jag skulle prova HDDn i en helt annan dator med ett helt annat agg för att vara på säkra sidan. Jag är fortfarande inne på att agget är skadat så det kan påverka.

Det kan vara så att 12V PERIF inte fungerar i agget. (Lukten kommer från nätagget, inte HDD) Om 12V och svart varit omvända på de båda aggen så har strömmen antagligen rusat från den ena svarta sladden till den andra svarta i kabeln, eller från nätagget sett, 12V till GND. Svarta kablar är ibland korskopplade för att avlasta varandra. Att SSDn klarade sig har dels med tur att göra - 5V låg på det ställe det skulle i båda aggen - samt att en SSD normalt bara använder sig av 5V-GND. 3,3V PERIF skulle också kunna vara körd men eftersom den inte egentligen används till någon normal enhet så är detta svårt att kolla.

Att datorn startar kan tyda på att nätaggets kärna klarat sig. Det kan vara just PERIF som är drabbat. Därav att Inet inte hittade något fel.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk

Okej då får man ut och leta hårddisk. Är det bara PERIF som gått sönder så kan jag leva med det!

Ingen som har en:

Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0
SATA 6Gb/s, 32MB Cache, S.M.A.R.T., 7200RPM, 3.5"

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Skrivet av tequila_mejor:

Okej då får man ut och leta hårddisk. Är det bara PERIF som gått sönder så kan jag leva med det!

Ingen som har en:

Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0
SATA 6Gb/s, 32MB Cache, S.M.A.R.T., 7200RPM, 3.5"

Det är troligen bara en av de här sakerna:

* Jag skulle inte dra slutsatsen att HDDn är körd innan jag provat den i en annan dator.
* Jag skulle inte dra slutsatsen att PERIF 12V är trasig innan jag mätt upp det på lämpligt sätt.

Nätagget är dock skadat någonstans (inte nödvändigtvis något synbart) eftersom det luktade så kraftigt bränt så skulle vara försiktig med det om jag vore du.

OBS: Skriv med modellnumret på HDDn om du letar efter en specifik modell så du får rätt.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Det är troligen bara en av de här sakerna:

* Jag skulle inte dra slutsatsen att HDDn är körd innan jag provat den i en annan dator.
* Jag skulle inte dra slutsatsen att PERIF 12V är trasig innan jag mätt upp det på lämpligt sätt.

Nätagget är dock skadat någonstans (inte nödvändigtvis något synbart) eftersom det luktade så kraftigt bränt så skulle vara försiktig med det om jag vore du.

OBS: Skriv med modellnumret på HDDn om du letar efter en specifik modell så du får rätt.

Vafasen, nu hittar datorn inte cd-läsaren när jag kopplar in den.. :/

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Skrivet av tequila_mejor:

Vafasen, nu hittar datorn inte cd-läsaren när jag kopplar in den.. :/

+1 till att PERIF 12V är trasig.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Erwya:

+1 till att PERIF 12V är trasig.

Men den ska väl inte kopplas till PERIF? Den hade vanlig SATA kontakt, kunde inte få till molex där inte.

EDIT: Nä, optical drive är vanlig SATA.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Skrivet av tequila_mejor:

Men den ska väl inte kopplas till PERIF? Den hade vanlig SATA kontakt, kunde inte få till molex där inte.

SATA = Molex + en 3,3V. De brukar kunna dela pluggar på agget också (PERIFera enheter). Kan vara aggets 12V som är körd, alternativt att både HDD och CD är trasiga.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Erwya:

SATA = Molex + en 3,3V. De brukar kunna dela pluggar på agget också (PERIFera enheter). Kan vara aggets 12V som är körd, alternativt att både HDD och CD är trasiga.

CDn satt på samma SATA som HDDn så den är nog körd den med... suck.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem

Har du ingen enhet som inte satt i SATA/molex när du hade fel sladdar? Om du har en du inte är rädd om kan du testa och se om den fungerar.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Har du ingen enhet som inte satt i SATA/molex när du hade fel sladdar? Om du har en du inte är rädd om kan du testa och se om den fungerar.

Hade ju varit bra om jag hade det, men icke. Kanske skulle köpa något billigt och testa... :/ man kunde ju hoppas att allt sånt här testades när jag lämnade in agget...

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk

Är sådär sugen på att koppla in mitt GTX 970 som jag köpte för någon dag sedan. Det kanske går sönder direkt om jag gör det...

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Skrivet av tequila_mejor:

Är sådär sugen på att koppla in mitt GTX 970 som jag köpte för någon dag sedan. Det kanske går sönder direkt om jag gör det...

Kanske tur i oturen att du fick hem nätagget först.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Kanske tur i oturen att du fick hem nätagget först.

Jag kanske borde be Inet att kolla samtliga uttag på nätagget..

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem

Man skall som sagts aldrig ta något för givet när det gäller felsökning.

Kvalitetsagg som supernova G2 torde ha mycket bra inbyggda skydd mot felkopplingar.
Men för säkerhets skull. mät upp perif-spänningarna med rätt sladd inkopplad.
(tex med multimeter)

Och som sagts, testa disken i annan dator.
(Även om mycket tyder på att den är grillad)
(Diskar är mycket känsliga för felaktiga spänningar)

Erwya verkar ha mycket extra information som inte framkommit i tråden,
Något emot TS, att dela den med oss alla?

Fo3

EDIT: Om Inet testat nätagget, borde de testat alla uttag.
Någon särskild anledning att misstänka att de slarvat?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Skrivet av tequila_mejor:

Nu när du säger det så kopplade jag samma SATA-kablar från det halvmodulära CX750M till mitt G2, kan det ha förstört disken? Alla andra kablar till övriga delar av datorn var de som kom med G2an så de verkar vara OK.

Ja inte var det aggets fel denna gången

Hoppas du lärt dig något till nästa gång

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av FatherOfThree:

Man skall som sagts aldrig ta något för givet när det gäller felsökning.

Kvalitetsagg som supernova G2 torde ha mycket bra inbyggda skydd mot felkopplingar.
Men för säkerhets skull. mät upp perif-spänningarna med rätt sladd inkopplad.
(tex med multimeter)

Och som sagts, testa disken i annan dator.
(Även om mycket tyder på att den är grillad)
(Diskar är mycket känsliga för felaktiga spänningar)

Erwya verkar ha mycket extra information som inte framkommit i tråden,
Något emot TS, att dela den med oss alla?

Fo3

EDIT: Om Inet testat nätagget, borde de testat alla uttag.
Någon särskild anledning att misstänka att de slarvat?

Tjena! Nä ingen anledning, jag har ingen aning om hur det går till. Det lät på killen bakom kassan som att teknikern testat massa olika typer av belStningar, men han svarade aldrig på min fråga om de testat alla uttag... Av någon anledning så glömde jag bort att ställa frågan igen innan jag gick.

Hur använder man en multimeter på ett nätagg? Är helt lost där...

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Ja inte var det aggets fel denna gången

Hoppas du lärt dig något till nästa gång

Haha, you live and you learn! Nu är jag bara nojig om jag ska koppla in mitt nya grafikkort eller ej :/

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl