Sälja begagnad Asus och köpa Surface Pro 3 [Tips och råd om Surface Pro i3 önskas /mod]

Permalänk

Sälja begagnad Asus och köpa Surface Pro 3 [Tips och råd om Surface Pro i3 önskas /mod]

Hejsan SweC!

Har en Asus UX31A (http://www.inet.se/produkt/1969544/asus-zenbook-ux31a) som jag inte längre använder och tänkte därför sälja den vidare till någon som använder den till något annat än en brevpress!
Frågan är dock hur mycket ni tror att man kan få för den? Köpte den för 9990kr när den var på kampanj (nedsatt från 11000kr) förra våren i April, vart lite småsegt efter att ha använt den till och från (har en stationär dator som används oftast) men har precis återställt den och nu fungerar den som ny igen.

Kollade runt lite på blocket och tänkte att jag kanske kunde få ut runt 6000kr, vad tror ni?

Sen undrar jag även om någon har testat Surface Pro 3 med den stylus som följer med och hur den är att anteckna med, har en iPad Air idag med Pencil by 53 men det fungerar endast för större anteckningar, när man ska anteckna föreläsningar etc. tenderar de att bli för suddigt.

Tack på förhand!

Förtydligad rubrik efter sammanfogning
Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Lewenhaupt:

Sen undrar jag även om någon har testat Surface Pro 3 med den stylus som följer med och hur den är att anteckna med, har en iPad Air idag med Pencil by 53 men det fungerar endast för större anteckningar, när man ska anteckna föreläsningar etc. tenderar de att bli för suddigt.

Tack på förhand!

Ingen aning om värdet på datorn, eller Surface 3. Däremot har jag en Note 10.1 (den gamla modellen) som har funkat utmärkt att anteckna med. Har använt den dagligen i två år och har inte haft några problem alls.

Permalänk
Medlem

Omkring 5-6000kr låter rimligt.

Har använt surface pro 3 en del för anteckningar och det är hur underbart som helst.
Litet som stort så är det inga problem alls.

Skulle rekommendera att gå förbi elgiganten/mediamarkt/siba och testa en.
Du kommer bli förälskad

Permalänk

Härligt! Då lägger jag nog upp datorn på blocket för 7 så har man lite prutmån!

Permalänk

Köpråd Surface Pro 3

Hejsan!

Ska snart köpa en Surface Pro 3 från men har lite funderingar.

Har en stationär dator som klarar allt jag behöver kunna göra i form av tyngre musikproduktion. SP3:an ska egentligen bara användas till skolarbete (lätt programmering, Excel, Word och OneNote för anteckningar i skolan) och webbsurfande samt videostreaming etc. så inget betyngande.
Står just nu mellan i5:an och i3:an (med ett extra MicroSD på 64GB). Tror ni i3:an räcker eller borde man ändå gå för i5:an?

Sen undrar jag om någon vet om det är 110V-240V på laddaren eller om jag kommer behöva köpa en svenska, alternativt en omvandlare?

Tack på förhand!

Permalänk

Till det du nämner ska det inte vara några problem med en i3. Det om laddaren kan jag inte svara på. i3an är dock en y variant medan så den har ingen "turbo" och är ganska lågt klockad även på gpu. i5an är en u. Men behöver du inte prestanda är i5an bara dyrare och har en högre TDP så fläkten går antagligen igång mer på den.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Jo det med fläkten har jag också läst. Så det talar ju för den när syftet är att sitta med den på lektioner och i föreläsningssalar, sen borde inte värmeutvecklingen vara lika illa med i3an heller.

Permalänk
Medlem

Enligt Amerikanska Chatten så ska det funka med samma laddare i Europa och USA så det tyder ju på 110-230V och 50-60HZ i alla fall.
Det har även varit så på de äldre modellerna

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Nice! Bara skaffa en adapter då!

Permalänk

Någon med en SP3 i3:a?

Någon som har Surface Pro 3 med en i3:a som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade, bump raderad*

Sammanfogat dina trådar då vi, av rättviseskäl, inte tillåter flera trådar om samma sak. Tog även bort ett bumpinlägg.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewenhaupt:

Någon som har Surface Pro 3 med en i3:a som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag har en surface pro 3 med i3. Jag använder den ungefär så som du tänkt, för studier och lite youtube på frukostbordet.

Jag tycker den fyller sitt syfte väldigt väl, den är väldigt lätt så det är inga problem att ta med den varje dag och batteriet är helt okej. Även laddaren väger väldigt lite om man behöver ta med den också.

Touchcover fungerar över förväntan och jag trivs bra med det. Ska man skriva flera sidor kanske man vill ha ett annat tangentbord dock.

Att ta anteckningar med pennan fungerar även det väldigt bra, jag gillar framförallt funktionen att markera och förminska text, då kan man skriva relativt stort på en bekväm del av skärmen och sedan förminska och förflytta det dit man vill ha det.