Firmware uppdatering Samsun 840 SSD

Permalänk
Medlem

Firmware uppdatering Samsun 840 SSD

Hej

Fick upp en ruta via Samsung Magician att det fanns en firmware uppdatering till min 840 SSD. Måste man ta en backup på hela disken innan eller kommer informationen allt finnas kvar som innan? Den uppmanar till det!

Om man ska ta backup så hur går man tillväga? Måste jag installera ett program som gör det eller finns det inbyggt i Win 8.1?

Tack på förhand //

Visa signatur

i5 10400 | Asus GTX 770 | Asus ROG Strix Z490-G | Corsair VENGEANCE 32GB 3600mhz | 1TB WD SN750 NVMe | Corsair HX750W | X | BenQ 27" |

Permalänk

När jag har uppdaterat den har ja inte behövt ta nån backup.
Men ja antar att man ska anta att datan KAN gå förlorad. Men den ska inte göra det (va ja vet).

Permalänk

Har också en uppdatering. Jag har Windows på min disk vad gör jag då?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av wbugs:

Hej

Fick upp en ruta via Samsung Magician att det fanns en firmware uppdatering till min 840 SSD. Måste man ta en backup på hela disken innan eller kommer informationen allt finnas kvar som innan? Den uppmanar till det!

Om man ska ta backup så hur går man tillväga? Måste jag installera ett program som gör det eller finns det inbyggt i Win 8.1?

Tack på förhand //

Jag bara uppdaterade. Inget försvann för mig

Skrivet av apelipell:

Har också en uppdatering. Jag har Windows på min disk vad gör jag då?

Du bara uppdaterar i Magican och sedan startar du om dator, och sedan är firmwaren uppdaterad. Det var så jag gjorde och jag har Windows på min 840 SSD

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Intressant...
Tror vi att prestanda bekymmerna är lösta?

Vet att det kommer ta lite tid att testa, men det är ju mer intressant att få en enhet som har tydliga problem uppdaterad, utan att skriva över något. För att se om den "läker sig själv"