Permalänk
Medlem

Letar DSA PBT keycaps

Hej!

Är det någon som vet var man kan köpa DSA PBT keycaps till ett sådant här tangentbord (Cherry MX):
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/mechanical-ke...

Har hittat dessa men oklart vilken profli de har:
http://www.inet.se/produkt/6606530/ducky-full-105-pbt-iso-key...

Har kollat group buys på t.ex. geekhack men inte hittat något som går just nu. Jag har fått för mig att det är skönare med lågprofil-knappar men det verkar lurigt att hitta i kombination med PBT och ISO-layout. Kanske jag måste kompromissa någonstans...

Tack på förhand!

Permalänk

http://keyshop.pimpmykeyboard.com/products/full-keysets/dsa-blank-sets-1
Finns tyvärr bara blanka keys men det kanske funkar!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Blanka keys skulle absolut funka! Bra pris också. Men tyvärr hittar jag ingen ISO-enter-knapp där.

Permalänk

Maila de! Tror inte det är några problem för de. Annars om det funkar bra med en ABS Enter kan du beställa den från wasd

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Maila de! Tror inte det är några problem för de. Annars om det funkar bra med en ABS Enter kan du beställa den från wasd

Aha, du tror att de kan plocka fram en sån ändå? Jag testar det. Vore toppen om de kan fixa det!
Jag vet inte om man ser någon skillnad, men skulle kännas bättre att ha ABS rakt igenom, speciellt om man ändå ska lägga så mycket pengar

Permalänk
Medlem

I t.ex. Granite R2 gruppköpet (är ett DSA-kitt) så kör de en DCS-enter, då Signature Plastics inte har någon DSA ISO-enter. Ska enligt vad de säger i gruppköpet på massdrop inte vara så stor skillnad. Har aldrig haft DSA tidigare, så har själv ingen uppfattning om skillnaden. (väntar otåligt på mitt Granite-set )

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_echo:

De är standard (OEM) profil. Jag har såna fast vita på mitt QuickFire Rapid som jag använder på jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_echo:

Blanka keys skulle absolut funka! Bra pris också. Men tyvärr hittar jag ingen ISO-enter-knapp där.

Jag ville ha detta keycaps set i ISO (109 keycaps) med svenska bokstäver på, till mitt Ducky Shine 3: http://keyshop.pimpmykeyboard.com/products/translucent-keys/f...

Skickade ett mail till dom, fick svar från en Melissa Petersen:

Inga problem, hon frågade om det var ett set jag ville ha.

Som då enligt henne skulle kosta runt $800 (vet inte om hon har skrivet en nolla för mycket, kan ju hoppas att hon gjorde det).

Beställde ovan länkande ANSI set för $40 istället + några andra keycaps.

Blev i alla fall inte $800 totalt.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applet:

I t.ex. Granite R2 gruppköpet (är ett DSA-kitt) så kör de en DCS-enter, då Signature Plastics inte har någon DSA ISO-enter. Ska enligt vad de säger i gruppköpet på massdrop inte vara så stor skillnad. Har aldrig haft DSA tidigare, så har själv ingen uppfattning om skillnaden. (väntar otåligt på mitt Granite-set )

Ok! Granite ser ju sjukt snygga ut på bild så jag hoppas det blir en tredje group buy.

Skrivet av perost:

De är standard (OEM) profil. Jag har såna fast vita på mitt QuickFire Rapid som jag använder på jobbet.

Ok, då vet jag. Tackar!

Skrivet av seville57:

Jag ville ha detta keycaps set i ISO (109 keycaps) med svenska bokstäver på, till mitt Ducky Shine 3: http://keyshop.pimpmykeyboard.com/products/translucent-keys/f...

Skickade ett mail till dom, fick svar från en Melissa Petersen:

Inga problem, hon frågade om det var ett set jag ville ha.

Som då enligt henne skulle kosta runt $800 (vet inte om hon har skrivet en nolla för mycket, kan ju hoppas att hon gjorde det).

Beställde ovan länkande ANSI set för $40 istället + några andra keycaps.

Blev i alla fall inte $800 totalt.

Det låter ju jättebra. La du beställningen som vanligt då och sen kompletterade dom med de extra ISO-keycapsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_echo:

Ok! Granite ser ju sjukt snygga ut på bild så jag hoppas det blir en tredje group buy.

Ok, då vet jag. Tackar!

Det låter ju jättebra. La du beställningen som vanligt då och sen kompletterade dom med de extra ISO-keycapsen?

Nä, blev ingen order på ISO keycaps setet. Sist jag kollade skulle det bli cirka 5000 svenska kr eller mer, om nu Melissas prissättning på runt $800 stämmer.

Blev dessa (ANSI) keycaps set:http://keyshop.pimpmykeyboard.com/products/translucent-keys/f... + ett blått set med 13 st keycaps.

+ dessa: http://keyshop.pimpmykeyboard.com/products/novelty-keys/beer-... + några andra som jag beställde 1 eller 2st av.

Blev drygt $124,30.

Ordern gjord den 17/9, paket fanns i L.A den 22/9.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_echo:

Blanka keys skulle absolut funka! Bra pris också. Men tyvärr hittar jag ingen ISO-enter-knapp där.

Signature Plastics tillverkar tyvärr inte ISO Enter-tangenter i DSA-profil.

De grupporders som har stött ISO har haft Enter-tangenten i DCS-profil istället, som inte riktigt stämmer överrens i stil men som i alla fall har kunnat tillverkats i exakt samma färg och plast.
WASD's Enter-tangent är något högre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Signature Plastics tillverkar tyvärr inte ISO Enter-tangenter i DSA-profil.

De grupporders som har stött ISO har haft Enter-tangenten i DCS-profil istället, som inte riktigt stämmer överrens i stil men som i alla fall har kunnat tillverkats i exakt samma färg och plast.
WASD's Enter-tangent är något högre.

Fasiken, alltid måste man kompromissa nånstans

Just nu lutar det mot ett barebone WASD-keyboard + Ducky OEM-keycaps från Inet. Nackdel: Inte DSA och rätt dyrt.

I andra hand ett Filco Majestouch TKL från keyboardco.com och köra med deras ninja-default-keycaps tills vidare. Nackdel: Inte DSA och inte PBT.

Som bubblare ett ANSI-keyboard från någon bra tillverkare + PBT-keycaps från Signature Plastics (pimpmykeyboard.com). Då skulle det bli lite enklare att köpa nya keycaps samt programmera också. Nackdelen är väl att det blir krångligare om jag någon gång skulle vilja ha labels på knapparna. Är det någon som har erfarenhet av att köra ANSI med svensk layout och labels på knapparna? Är det bara att sätta <>|-knappen till ovanför tabb, mappa om knappen i OS:et och se glad ut?