Permalänk
Medlem

Logotyp för ungtföretag(UF)

Hej SweClockers!

Jag har precis påbörjat en kurs vid namn Entreprenör & Företagande - vilket betyder att vi ska starta, driva samt lägga ner egna företag (Ungtföretagande).
De som håller UF ( http://www.ungforetagsamhet.se ) har även tävlingar i olika områden etc. etc.. Och en som mitt företag har fastnat för, är just "logotyp" delen.

Vi ska alltså skapa en logotyp som framhäver vårat budskap, företag samt beskriva denna från grund och botten.

Jag har nu hållt på med adobe illustrator samt adobe photoshop och kommit fram till ett exempel.
Det jag vill är att ni ska slänga in allt ni tycker skulle kunna förbättras / ändras / tas bort från denna - Dvs all kritik ni kan komma på!
All kritik är bra kritik så att säga!

Exempel bilden kommer här:

Tack på förhand! // Butan-UF

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Hej! Ni planerar att sälja gas?

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Hej! Ni planerar att sälja gas?

Vi kommer sälja butantändare (Väldigt höga temperaturer uppnås med denna tändare - därmed en blå låga)!
Eventuellt butangas för just tändare också!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Precis som Johan säger, jag antar att det är gas ni tänker pyssla med?
I annat fall är det bara att börja om från början

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Precis som Johan säger, jag antar att det är gas ni tänker pyssla med?
I annat fall är det bara att börja om från början

Här är en bild på hur just lågan ser ut!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vi kommer sälja butantändare (Väldigt höga temperaturer uppnås med denna tändare - därmed en blå låga)!
Eventuellt butangas för just tändare också!

Om ni inte primärt tänkt sälja/hyra ut gasbehållare, så tror jag att ni tjänar på att ändra logotypen till något som solklart beskriver vad ni sysslar med.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk

Jävligt snyggt faktiskt, tycker dock att "UF" förstör lite, kanske kan ni ha den före Butan? Eller nåt.

Om ni ska sälja tändare så kanske det ska framgå mer, på något sätt.

Permalänk

Gör om delar av T'et till nått tändar-liknande?
Och byt plats på UF!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

http://puu.sh/bOFTU/61acddf6e2.jpg
Här är en bild på hur just lågan ser ut!

Den vill vi ha i hålet.:D

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Om ni inte primärt tänkt sälja/hyra ut gasbehållare, så tror jag att ni tjänar på att ändra logotypen till något som solklart beskriver vad ni sysslar med.

Skrivet av LinusNeuman:

Jävligt snyggt faktiskt, tycker dock att "UF" förstör lite, kanske kan ni ha den före Butan? Eller nåt.

Om ni ska sälja tändare så kanske det ska framgå mer, på något sätt.

Skrivet av sharkfinz:

Gör om delar av T'et till nått tändar-liknande?
Och byt plats på UF!

Skrivet av Lifooz:

Den vill vi ha i hålet.:D

Tack så mycket för att ni svarat och gett oss lite mer idéer på hur den ska se ut!
Vi kommer börja tänka ut hur det skulle kunna se ut med ett T som tändaren, flytta på "UF" m.m. Återkommer med fler bilder inom en snar framtid!
// Butan-UF!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Med hjälp av eran feed-back så har dessa 2 test bilder skapats.

Mindre Låga:

UF-Texten Flyttad:

Dold text
  • Vilken passar bäst med vårat företag?

  • Är det stilrent eller mer " kladdigt "?

  • Vad skulle kunna ändras?

Kom gärna med förslag och idéer samt diskutera kring dessa 3 frågor!

OBS! Bilderna blev väldigt stora - Har därmed laddat upp dessa 2 på www.imgur.com också!

// Butan-UF!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Måste UF stå med? Eller det är ett krav att bolaget heter något med UF kanske?
Om inte just UF-delen är så viktig för er hade jag nog valt att skriva in den i vitt i sista N:et. På så vis blir det inte så plottrigt.

Exempel:

Dold text

För övrigt gillar jag skarpt den blå lågan. Och det blå namnet ser betydligt bättre ut än den gröna ni hade tidigare

EDIT: Som en del redan sagt tycker jag också det borde framgå tydligare att det är just tändare ni ska syssla med.
En tändare i T:et hade varit coolt.

Exempel:

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Måste UF stå med? Eller det är ett krav att bolaget heter något med UF kanske?
Om inte just UF-delen är så viktig för er hade jag nog valt att skriva in den i vitt i sista N:et. På så vis blir det inte så plottrigt.

Exempel:

För övrigt gillar jag skarpt den blå lågan. Och det blå namnet ser betydligt bättre ut än den gröna ni hade tidigare

EDIT: Som en del redan sagt tycker jag också det borde framgå tydligare att det är just tändare ni ska syssla med.
En tändare i T:et hade varit coolt.

Exempel:

Hej och tack för ditt svar!
UF måste vara med, men om det är tydligt eller ej är inget som spelar ngn roll. Det där med att slänga in den som vitt i N-et är något som vi kan prova!

Annars med tändaren som ett T.. Problemet med detta är att tändarna vill säljer, ser mer eller mindre ut som små blåslampor!
Vi har försökt att slänga in denna i T-et men det blir alldeles för dåligt gjort för min del.
Ska kolla närmre på det, och se vad vi kommer fram till!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Hej och tack för ditt svar!
UF måste vara med, men om det är tydligt eller ej är inget som spelar ngn roll. Det där med att slänga in den som vitt i N-et är något som vi kan prova!

Annars med tändaren som ett T.. Problemet med detta är att tändarna vill säljer, ser mer eller mindre ut som små blåslampor!
Vi har försökt att slänga in denna i T-et men det blir alldeles för dåligt gjort för min del.
Ska kolla närmre på det, och se vad vi kommer fram till!

UF i n-et...istället för vitt, kör den ljusare blå kulören, blir mycket mer stilrent speciellt nu när ni ändrat till blå text istället för grön!
Angående tändare som T, är det inte tanken som räknas mer? Är ju trots allt samma funktion men olika utseende

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

UF i n-et...istället för vitt, kör den ljusare blå kulören, blir mycket mer stilrent speciellt nu när ni ändrat till blå text istället för grön!
Angående tändare som T, är det inte tanken som räknas mer? Är ju trots allt samma funktion men olika utseende

Dold text

Håller fortfarande på att designa tändaren som skall vara istället för T-et, funderar kring om det bör vara en Zippo-tändare eller en traditionell tändare?
Annars tycker jag och resten av företaget att UF i N-et passade otroligt bra! Tack för tipset!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Håller fortfarande på att designa tändaren som skall vara istället för T-et, funderar kring om det bör vara en Zippo-tändare eller en traditionell tändare?
Annars tycker jag och resten av företaget att UF i N-et passade otroligt bra! Tack för tipset!

Blev ju strålande!
Skulle nog satsa mer åt traditionella hållet än en zippo...lättare att få det att kännas som ett T tror jag!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk

Jag hade satt UF till höger om BUTAN, upptill, typ som när man sätter "TM" på vissa loggor. Typ såhär:

Får du inte till en schyst tändare så skit i den och skriv BUTAN rätt av bara.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S