Permalänk

Hjälp med luftflöde

jag har ett nzxt h440 chassi med en h110i rad i toppen, en fläkt bak, 3 därframme. hur ska jag få bästa möjliga luftflöde? Ska jag köra push eller pull på radiatorn?

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ianmoon123:

jag har ett nzxt h440 chassi med en h110i rad i toppen, en fläkt bak, 3 därframme. hur ska jag få bästa möjliga luftflöde? Ska jag köra push eller pull på radiatorn?

Jag skulle kört pull och sugit in luft genom radiatorn, om det finns dammfilter i taket. Annars pull och ut istället.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Jag skulle kört pull och sugit in luft genom radiatorn, om det finns dammfilter i taket. Annars pull och ut istället.

Damfilter kan jag fixa, hur skulle du kört med övriga fläktar i chassit?

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ianmoon123:

Damfilter kan jag fixa, hur skulle du kört med övriga fläktar i chassit?

in i fronten, ut i bak.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog rekommendera att de i fronten suger in, och resten blåser ut. Med tanke på att du har ett 290X-grafikkort, som jag av egna erfarenheter vet alstrar en hel del värme, vill du nog tillföra så lite värme som möjligt i chassit.

Så som du kör nu, när du skrev inlägget, vad får du för temperaturer i spel? Berätta gärna samtliga temperaturer!

Permalänk

Vill också veta, har ett H100i i toppen och enligt Inet så skulle jag suga in luft från alla fläktar så allt går upp till radiatorn, hittills har det ju funkar men kan man fixa det ännu bättre tro?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk

Detta är Idle temps, återkommer med load temps.

Detta är med insug därbak, utsug från fronten, och pull på rad

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk

Här är full load, med furmark + prime 95 igång samma setup.

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Medlem

Okej, både GPU och CPU ligger ungefär lika högt, procentmässigt mot vad man brukar vilja ha med din CPU och GPU. Föreslår fortfarande fronten som insug och radiator + bak som utblås. Du får bästa cirkulation på det viset, eftersom varm luft stiger.

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Okej, både GPU och CPU ligger ungefär lika högt, procentmässigt mot vad man brukar vilja ha med din CPU och GPU. Föreslår fortfarande fronten som insug och radiator + bak som utblås. Du får bästa cirkulation på det viset, eftersom varm luft stiger.

Ja, men problemet med mit chassi (nzxt h440) är att frontfläktarna nästan är helt strypta förutom små hål på sidorna medans bakfläkten är helt "öppen"

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)