Fraps ljudproblem: Hör min kompis, men inte mig själv

Permalänk
Medlem

Fraps ljudproblem: Hör min kompis, men inte mig själv

Tjena, nyligen så köpte jag Fraps. Allting fungerar jätte bra förutom ljudet när jag har gjort färdigt min video. När jag skypade med min vän och spelade in när jag körde Minecraft så kunde man höra hans ljud men inte mitt. Jag testade att sätta på mig mitt headset men det fungerar inte heller, sen testade jag att spela in utan att skypa med han med det kom inte heller något ljud då.
Ifall ni vet vad det är snälla säg det till mig.
Tack zaxter99

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Du måste kolla inställningar på FRAPS. Jag kan nästan garantera att problemet ligger där. Lyssna inte på Mordrana, hans kommentar var oseriös, barnslig och både det ena och det andra.

Permalänk
Medlem

Tack

Tack, jag har försökt det men jag är inte bäst i världen på sånt. Tack ändå

Permalänk
Medlem

För det första, Ange korrekt högtalare i Windows, Se bild, Tryck sedan på "Set default" knappen.

Efter det välj bör det se ut som nedan om du vill spela in mikrofon, annars så skippar du inställning "record external input"

Visa signatur

Mobo Asus X99-Deluxe CPU Xeon E5-2670 v3 Kylning Corsair H80i
RAM Crucial 48GB GPU MSI GTX 1080 ARMOR 8G
Lagring LSI 9361 RAID 0 med 4x Sandisk Ultra II 480Gb
Skärmar Dell U3415W + LG 34UM65 & Level1Techs KVM.
Övrigt IBM Model M 1989, Logitech MX Master 2S, Modmic Wireless, HD800

Permalänk
Medlem

Inne i inställningarna i FRAPS måste du säga åt det att spela in ljud från din mick. Det står något i stil med "external audio..." om jag inte missminner mig.

EDIT: Precis som Thestar19 skrev. Klicka i "Record External Input".

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Tack

Tack