Permalänk
Medlem

Vad för komponent i denna slot?

Permalänk
Medlem

brukar vara bluetooth eller wifi kort som sitter i dom kontakterna, men på nya moderkort så kan man ha m2 ssd i har jag för mig

Permalänk
Medlem

mSata disk?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

m-sata ssd?

Permalänk
Medlem

Mini pci-e slot för fullhöjd, kan stödja msata. Det är enklare om du namnger laptopmodellen.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

Pci-e, funkar till wifi kort, 3g kort , ssd för laptops..

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Mini pci-e slot för fullhöjd, kan stödja msata. Det är enklare om du namnger laptopmodellen.

Hp Envy
http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=J1Y22EA...

Så ni menar att jag kan sätta in en SSD?
typ en sådan? http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/harddisk/ssd-msa...

Permalänk
Medlem

Ser det inte ut som att kontakten är vänd åt "fel" håll? Alltså typ mot Wifi-kortet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Tror inte det kommer fungera i ditt fall då man inte kan välja att boota på msata-enheten;

http://h30434.www3.hp.com/t5/Hardware-Upgrades-Replacements/s...

Vissa laptops är menade att använda msata-platsen för diskcache, antingen genom Intel RST eller annan mjukvara. Man sätter en liten cache på ssd framför hdd, dvs man installerar Windows till hdd och sedan sätter man upp cache inifrån Windows.

Om någon annan har annan erfarenhet där det funkar för denna modell så säger inte jag emot.

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Tror inte det kommer fungera i ditt fall då man inte kan välja att boota på msata-enheten;

http://h30434.www3.hp.com/t5/Hardware-Upgrades-Replacements/s...

Vissa laptops är menade att använda msata-platsen för diskcache, antingen genom Intel RST eller annan mjukvara. Man sätter en liten cache på ssd framför hdd, dvs man installerar Windows till hdd och sedan sätter man upp cache inifrån Windows.

Om någon annan har annan erfarenhet där det funkar för denna modell så säger inte jag emot.

han på sista sidan verkade få det att fungera. men jag är inte sådär insatt så vågar nog inte testa om ingen kan vägleda mig
Så synd :/

Permalänk
Avstängd

Ja den passar. Se dock till att ändra bios från UEFI till Legacy om du ska installera om windows på SSD.

Problemet folk har på laptops där dom inte kan välja boot media är att dom inte har legacy bios påsatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladoo:

Ja den passar. Se dock till att ändra bios från UEFI till Legacy om du ska installera om windows på SSD.

Problemet folk har på laptops där dom inte kan välja boot media är att dom inte har legacy bios påsatt.

Är du helt 100% på att det är ¨felet' ?

Så det enda jag skulle behöva göra är att koppla in ssdn, installera win på den, ta bort win från hdd, ändra i bios och sedan är det klart?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaffets:

Är du helt 100% på att det är ¨felet' ?

Så det enda jag skulle behöva göra är att koppla in ssdn, installera win på den, ta bort win från hdd, ändra i bios och sedan är det klart?

Det är standard bland tillverkarna att låsa sina UEFI bios till endast boot genom HDD.

Du ändrar till legacy, endast om du inte redan kan boota från usb/cd för att påbörja windows installationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladoo:

Det är standard bland tillverkarna att låsa sina UEFI bios till endast boot genom HDD.

Du ändrar till legacy, endast om du inte redan kan boota från usb/cd för att påbörja windows installationen.

Hmmm, låter rätt logiskt faktiskt.

Visa signatur