Iphone 5 dör hela tiden efter ios8.. Samt kan inte säkerhetskopiera..

Permalänk
Medlem

Iphone 5 dör hela tiden efter ios8.. Samt kan inte säkerhetskopiera..

Jag har försökt byta vart jag ska lägga min säkerhetskopia av telefon just nu är mobilen rätt full och runt 52gb som jag vill spara alla bilder och dylikt men har en 128gb SSD disk som typ är smock full redan... Hur i hela världen byter jag så att den inte sparar säkerhetskopian på boot disken C:? vill ha den på en annan partion där jag har 250gb++ ledigt. Värkar nästan vara omöjligt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ranken83:

Jag har försökt byta vart jag ska lägga min säkerhetskopia av telefon just nu är mobilen rätt full och runt 52gb som jag vill spara alla bilder och dylikt men har en 128gb SSD disk som typ är smock full redan... Hur i hela världen byter jag så att den inte sparar säkerhetskopian på boot disken C:? vill ha den på en annan partion där jag har 250gb++ ledigt. Värkar nästan vara omöjligt..

http://support.apple.com/kb/HT1391?viewlocale=sv_SE

Men vad menar du med att den dör (som rubriken antyder, men du skriver inget om det)

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Om jag inte har helt fel kan du lägga säkerhetskopian var du vill i iTunes: Redigera/Inställningar/Avancerat
Välj sedan var du vill spara mappen "iTunes Media" där säkerhetskopian ligger.

Edit:

Radera också gamla säkerhetskopior för att frigöra utrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

http://support.apple.com/kb/HT1391?viewlocale=sv_SE

Men vad menar du med att den dör (som rubriken antyder, men du skriver inget om det)

Vad jag menar med att den där hela tiden är att jag typ använder telefon i 5-10 min släcker ner den stoppar den i fickan nästa gång jag tar upp den är den död. Får starta den igen försöker använda den funkar en stund sen dör den igen när det var som värst kunde jag endast slå in min pinkod så tvärdog den direkt om och om igen. Detta inträffade efter ios 8 uppdateringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Om jag inte har helt fel kan du lägga säkerhetskopian var du vill i iTunes: Redigera/Inställningar/Avancerat
Välj sedan var du vill spara mappen "iTunes Media" där säkerhetskopian ligger.

Edit:

Radera också gamla säkerhetskopior för att frigöra utrymme

Raderade dom gamla säkerhetskopierna men gav mig ingen mer utrymme samt om jag säkerhetskopierar min telefon som funkade ny så var säkerhets kopian ca 15gb men alla min bilder och allt är över 54gb på telefon hur säkerhetskopierar alla min bilder ifrån telefon för att senare föra över dom till Tex min nya iphone 6?

Permalänk
Medlem

En annan sak är också väldigt skumt den visar olika batteri % när jag startar om den också..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ranken83:

Vad jag menar med att den där hela tiden är att jag typ använder telefon i 5-10 min släcker ner den stoppar den i fickan nästa gång jag tar upp den är den död. Får starta den igen försöker använda den funkar en stund sen dör den igen när det var som värst kunde jag endast slå in min pinkod så tvärdog den direkt om och om igen. Detta inträffade efter ios 8 uppdateringen.

har du kört in 8.0.2?

Skrivet av Ranken83:

En annan sak är också väldigt skumt den visar olika batteri % när jag startar om den också..

Det är inget ovanligt, så är det på i stort sett alla mobiler, även på de gamla innan smartphones, en bagatell.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Apple drog väl tillbaka den senaste uppdateringen..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

har du kört in 8.0.2?

Japp gjorde ingen skillnad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Apple drog väl tillbaka den senaste uppdateringen..?

Apple drog tillbaka 8.0.1 och har släppt 8.0.2 som rättar till de problem som 8.0.1 ställde till

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)