Laptop for spel, 10.000 - 12.000:-

Permalänk
Medlem

Laptop for spel, 10.000 - 12.000:-

Hej!

Är intresserad av att införskaffa mig en ny laptop, det kommer mestadels att användas för spel(Wow m.m.) samt lite lättare program. SSD är något som är väldigt positivt, samt att den ser tilltalande ut, gärna inte någon tråkig plastigt laptop
Har varit lite nyfiken på denna:
http://www.inet.se/produkt/1972411/lenovo-y50-70-i7-16gb-256g...

Är inte så insatt i vad som är vettigt att köpa, så tänkte kolla om något här eventuellt har någon kommentar, alla råd och tips uppskattas!

Tusen tack:D

Permalänk

kolla tråden om Acer vn7 ovan, själv är jag mkt nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min y50! Har dock UHD-versionen. Flera i min klass har 1080p modellen och skärmen är under alla kritik! Men en IPS-panel går att beställa från ebay för typ 800kr och det är svinlätt att byta!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmy66:

Hej!

Är intresserad av att införskaffa mig en ny laptop, det kommer mestadels att användas för spel(Wow m.m.) samt lite lättare program. SSD är något som är väldigt positivt, samt att den ser tilltalande ut, gärna inte någon tråkig plastigt laptop
Har varit lite nyfiken på denna:
http://www.inet.se/produkt/1972411/lenovo-y50-70-i7-16gb-256g...

Är inte så insatt i vad som är vettigt att köpa, så tänkte kolla om något här eventuellt har någon kommentar, alla råd och tips uppskattas!

Tusen tack:D

Har själv den laptopen fast köpte varianten utan SSD och bytte ut hårddisken mot en Samsung 840 EVO 500GB. Jag tycker att datorn är väldigt bra men det finns flera småsaker som kan irritera en. Tex bytte jag ut skärmen mot en IPS-panel då originalet var rätt så dålig och gav mig huvudvärk. Jag ska även byta ut nätverkskortet men måste då flasha om BIOS. För en 15,6 tums gaminglaptop har den ändå en rimlig vikt och är rätt så slim.

Problemet med detta då blir att det finns endast 1 hårddiskplats och inga extraplatser för framtida expansioner. Batteritiden får även lida på cirka 4h under normal användning. Touchpaden kan också irritera då den inte alltid registrerar helt korrekt. Stora plus är dock gamingprestandan och högtalarna. Men jag köpte datorn för studier/spel och det känns ibland som att en macbook pro hade passat bättre :/

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

när 900m serien släpps (1-3 veckor) så kommer priset på den gamla serien droppa och du lär få en burk med 880m / 870m för runt 12 papp. om inte mindre

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U