Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Glöm det. Zisekos fick till det bättre.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Nope...så här är mina kopplingar:

Xbox one via hdmi in i tv
boxxe box via hdmi in i tv
digital tv låda från Telia in i tv via hdmi

Tv till Sonos playbar via optisk kabel....

Går det inte att få pass-through från hdmi > tv > optisk > Sonos? Kolla inställningarna i tv'n.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Nope...så här är mina kopplingar:

Xbox one via hdmi in i tv
boxxe box via hdmi in i tv
digital tv låda från Telia in i tv via hdmi

Tv till Sonos playbar via optisk kabel....

Inte ute efter att döma eller bråka utan är bara nyfiken.

Varför kör du boxee när du har ett Xbox?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Inte ute efter att döma eller bråka utan är bara nyfiken.

Varför kör du boxee när du har ett Xbox?

För att det fortfarande funkar kasst med mkv osv med xboxen.

Sen är ju det superkass mappstruktur mm i xboxen.

Boxxen lägger alla serier i rätt mapp o i ordning, går att ladda ner text osv till serier. Bra o enkelt gränssnitt.
Istället för att leta igenom 17 mappar för att hitta rätt film.

På sikt kanske mediaspelaren i xboxen kan ersätta renodlade.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Går det inte att få pass-through från hdmi > tv > optisk > Sonos? Kolla inställningarna i tv'n.

Skickades från m.sweclockers.com

Får kolla iställningarna ikväll igen....
Men många Samsung verkar ej klara pass-through.
Dock klarade min gamla Samsung plasma från 2010 detta.

Fan att de ska sluta tillverka plasmor...mkt bättre bild än led.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Får kolla iställningarna ikväll igen....
Men många Samsung verkar ej klara pass-through.
Dock klarade min gamla Samsung plasma från 2010 detta.

Fan att de ska sluta tillverka plasmor...mkt bättre bild än led.

Jag har inte problemet då jag kör allt via receivern. Men kolla Settings, alternativt googla din tvmodell och pass-through.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Jag har inte problemet då jag kör allt via receivern. Men kolla Settings, alternativt googla din tvmodell och pass-through.

Skickades från m.sweclockers.com

Gjort det men hittar inget osm säger det ena eller andra. Men ska försöka ikväll igen.
Receiver löser problemet men en burk till är inteaccepterat hemma...därav lösning med Sonos...

Tack för hjälpen!

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett Xbox One begagnat men är lite skeptisk. Hur fungerar det med garanti ifall det skulle bli något knas med den i framtiden? Antar att garantin bara gäller på den ursprunglige ägaren?

Jag kommer spara max 700-800 kr på att köpa det begagnat med allt inräknat. Är det värt det eller är det bättre att bara knalla ned till Mediamarkt och köpa ett nytt? Det är versionen med kinect inkluderat jag funderar på att köpa.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddee.:

Funderar på att köpa ett Xbox One begagnat men är lite skeptisk. Hur fungerar det med garanti ifall det skulle bli något knas med den i framtiden? Antar att garantin bara gäller på den ursprunglige ägaren?

Jag kommer spara max 700-800 kr på att köpa det begagnat med allt inräknat. Är det värt det eller är det bättre att bara knalla ned till Mediamarkt och köpa ett nytt? Det är versionen med kinect inkluderat jag funderar på att köpa.

Tack på förhand.

Garanti gäller för enheten bara du kan visa upp inköpskvitto. Spelar absolut ingen roll vem det är som lämnar in den för reparation.

Om den begagnade är nyköpt och i nyskick så är det värt det att köpa den tycker jag, jag köpte mitt X1 begagnat för då kunde jag vara säker på att få ett som inte hade några problem med oväsen vilket kändes tryggt, är ju lite gambling att köpa nytt Om det skulle vara flera månader gammalt kanske det är bättre med ett helt nytt så du får så mycket garanti som möjligt.

Permalänk
Medlem

Svarar så snabbt som jag bara kan nu för jag måste åka iväg snart!

Det sägs vara i "kanonskick" men det är köpt i Juni. Visserligen betyder det några månader färre garanti men det ska väl inte innebära att konsolen i säg är av sämre kvalité eller har några problem som de senare versionerna inte har?

Permalänk
Medlem

Tänk med på vi alla anser kanonskick på olika sätt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

varför inte släppa båda färgerna samtidigt..bah.

http://cdon.se/spel/xbox_one_white_limited_edition_%2b_sunset...

Tycker personligen att den svarta är "snyggare" men visst smaken är som baken.....delad å jävligt hårig på en del.....

Tycker dock att den vita Ps4'an ser snyggare ut än den svarta, det passade bara inte på Xbone enligt mitt tycke

Skrivet av Toivo83:

Tänk med på vi alla anser kanonskick på olika sätt

Precis man ska alltid ta "kanonskick" med en nypa salt, speciellt om man handlar på nätet då man kanske inte kan åka å kolla på grejerna.

Visa signatur
Permalänk

Vet någon om man köper Destiny digitalt på xbox one om man får det också digitalt till 360?
För att om man köper på 360 så får man det på one också.

Permalänk
Medlem

Vad kör folk med för headset till era Xbox?

Går i tankarna på nytt headset till Pc'n men som även skall funka till Xbox One. Har kikat på Asus Vulcan Pro och Qpad QH-90 men har en fråga kring om dessa funkar med Xboxet? Jag har i dagsläget "chat-adaptern" så att jag fysiskt kommer kunna koppla in lurarna till Xboxkontrollen mha. en Y-kabel, men frågan är om ljud + mic att fungera korrekt? Vet att t.ex. Razer Kraken Pro inte funkar trotts att det är inkopplat korrekt pga. två resistorer i headsetet vilket leder till att "signalen" från micken blir allt för låg för att Xboxet skall kunna uppfatta den (dvs. endast ljudet fungerar, ej micken).

Enligt Asus har Vulcan inte officiellt stöd för Xbox men funkar till PS4 så misstänker att det kan gå. Inväntar svar får QPad.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Skrivet av Sjodden:

Vad kör folk med för headset till era Xbox?

Går i tankarna på nytt headset till Pc'n men som även skall funka till Xbox One. Har kikat på Asus Vulcan Pro och Qpad QH-90 men har en fråga kring om dessa funkar med Xboxet? Jag har i dagsläget "chat-adaptern" så att jag fysiskt kommer kunna koppla in lurarna till Xboxkontrollen mha. en Y-kabel, men frågan är om ljud + mic att fungera korrekt? Vet att t.ex. Razer Kraken Pro inte funkar trotts att det är inkopplat korrekt pga. två resistorer i headsetet vilket leder till att "signalen" från micken blir allt för låg för att Xboxet skall kunna uppfatta den (dvs. endast ljudet fungerar, ej micken).

Enligt Asus har Vulcan inte officiellt stöd för Xbox men funkar till PS4 så misstänker att det kan gå. Inväntar svar får QPad.

Har kört med qpad lurarna funkade utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Har kört med qpad lurarna funkade utmärkt.

Ahh nice! Får se om jag kan få det bekräftat från fler håll

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Testa att dra ur alla sladdar till den och försök igen.

Det gjorde susen, nu funkar den igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZereCool:

Det gjorde susen, nu funkar den igen

Att dra ut sladdarna är lösningen 9 av 10 gånger haha

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Tänk med på vi alla anser kanonskick på olika sätt

Jo, man vet aldrig vad folk tycker "kanonskick" är.. Det blir i alla fall att köpa nytt. Tycker inte det är värt 2 timmars bilresa för att sedan upptäcka att det är ren skit. Samt att slippa strul med garanti ifall något skulle hända.

Men jag står fortfarande och velar mellan att köpa en konsol med eller utan kinect. Jag vet inte om jag kommer använda kinect till mycket mer grejer än röststyrningen, skype och de spel som använder sig utav den... Vad anser folket? Är kinect värt det eller är det lika bra att strunta i det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddee.:

Jo, man vet aldrig vad folk tycker "kanonskick" är.. Det blir i alla fall att köpa nytt. Tycker inte det är värt 2 timmars bilresa för att sedan upptäcka att det är ren skit. Samt att slippa strul med garanti ifall något skulle hända.

Men jag står fortfarande och velar mellan att köpa en konsol med eller utan kinect. Jag vet inte om jag kommer använda kinect till mycket mer grejer än röststyrningen, skype och de spel som använder sig utav den... Vad anser folket? Är kinect värt det eller är det lika bra att strunta i det?

Personligen skulle jag inte ens kunna tänka mig mitt xbox utan Kinect. Just pga röststyrningen. Sen att den funkar otroligt bra ihop med tex xbox fitness gör den ännu bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Personligen skulle jag inte ens kunna tänka mig mitt xbox utan Kinect. Just pga röststyrningen. Sen att den funkar otroligt bra ihop med tex xbox fitness gör den ännu bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte först sälja kinectet jag fick med men efter bara några minuters användande så ville jag inte skiljas ifrån det. Det hjälper till med "next gen-känslan" och inloggningen är ju otroligt smidig då både jag och tjejen använder oss av Xboxet. Det skulle bara kännas stelt utan det.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Att dra ut sladdarna är lösningen 9 av 10 gånger haha

Ni vet att ni inte behöver dra ut sladdarna? Ni kan bara hålla på "på" knappen på xboxet i 5 sek så resettar ni konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Vet någon om man köper Destiny digitalt på xbox one om man får det också digitalt till 360?
För att om man köper på 360 så får man det på one också.

Jag gick just in på marketplace på min 360 och Destiny är inte gratis för mig, om det beror på att jag köpte nån guardian "grunkamoj"-version på Xbone eller inte det har jag dock ingen aning om. Kanske dags att skicka en förfrågan till MS?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av sudjuk004:

Vet någon om man köper Destiny digitalt på xbox one om man får det också digitalt till 360?
För att om man köper på 360 så får man det på one också.

Skrivet av krrjon:

Jag gick just in på marketplace på min 360 och Destiny är inte gratis för mig, om det beror på att jag köpte nån guardian "grunkamoj"-version på Xbone eller inte det har jag dock ingen aning om. Kanske dags att skicka en förfrågan till MS?

Ingen ide att skicka förfrågan.

Då erbjudandet endast gäller uppgradering från Xbox 360 - Xbox One (eller Playstation 3 till Playstation 4) om man köpt digital version på den äldre konsol generationen.

http://www.destinythegame.com/digital-upgrade

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Ingen ide att skicka förfrågan.

Då erbjudandet endast gäller uppgradering från Xbox 360 - Xbox One (eller Playstation 3 till Playstation 4) om man köpt digital version på den äldre konsol generationen.

http://www.destinythegame.com/digital-upgrade

ok tack då vet man

Permalänk
Medlem

Pga något typ av missförstånd så har jag tappar bort kvittot på mitt Xbox One som jag köpte på Elgiganten. Någon som vet om jag behöver kvittot för att skicka in min defekta konsol till Microsoft eller räcker det att dom får mitt serienummer?
Jag är en av dom som fick ett Xbox som låter rätt mycket.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Pga något typ av missförstånd så har jag tappar bort kvittot på mitt Xbox One som jag köpte på Elgiganten. Någon som vet om jag behöver kvittot för att skicka in min defekta konsol till Microsoft eller räcker det att dom får mitt serienummer?
Jag är en av dom som fick ett Xbox som låter rätt mycket.

Borde räcka att du registrerar din konsol på myservice.xbox.com (tror adressen är den rätta)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Big Lars:

Pga något typ av missförstånd så har jag tappar bort kvittot på mitt Xbox One som jag köpte på Elgiganten. Någon som vet om jag behöver kvittot för att skicka in min defekta konsol till Microsoft eller räcker det att dom får mitt serienummer?
Jag är en av dom som fick ett Xbox som låter rätt mycket.

Det kan nog bara Microsoft svara på om de vill se kvitto eller inte, men nog svårt att se att de skulle behöva det.
Men om du vill ha ut ett kvitto från Elgiganten, så är det bara att maila deras support och ange datum, ungefärlig tid, vad du köpte, ditt namn/nummer, adress osv (om du angav det vid köpet) så ska de nog kunna ta fram en kopia av ditt köp och maila dig.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Adda mig på Xbox one så addar jag tillbax GT: SlavenBOSS

Fifa14, Fifa15, Forza5, Diablo3, NFS Rivals och snart Destiny och Forza Horizon 2