Permalänk
Medlem

Nytt arbetsrum, skrivbordsbygge mm.

Jag och min sambo flyttade till hus för ett par månader sedan och bland de första rummen som skulle göras i ordning ordentligt var arbetsrummet. Då jag driver eget vid sidan av samt arbetar mycket hemifrån i mitt andra arbete var det oerhört viktigt att få bra ordning på.

Tapeter och golv var nyligen omgjort av tidigare ägare så detta låter vi vara tills vidare.

Skivorna är i EK/ASK, betsade med mörk vattenbaserad bets och sedan lackade i tre lager.
Skåpet under skrivaren är ett köksskåp (vägg) från IKEA.

Hoppas mitt skrivbordsbygge inspirerar någon.
Bilderna är tagna med min Samsung S5 och håller inte superkvalité men hade ingen vettig kamera med mig under byggets gång, uppdaterar med bilder allt eftersom och utlovar bilder med riktig kamera när rummet är färdigt.

Nytt arbetsrum, skrivbordsbygge mm.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk

Riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Fondväggen var lite "njeeee". Skulle passa in lite bättre med lite brunare nyans utav fondvägg.

Annars snyggt jobb med tillverkningen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Fondväggen var lite "njeeee". Skulle passa in lite bättre med lite brunare nyans utav fondvägg.

Annars snyggt jobb med tillverkningen.

Står i texten att det är från tidigare ägaren och de ska ta tag i det senare.

ON TOPIC:
Blev riktigt snyggt skrivbord!

Permalänk
Medlem

Vilket trevligt skrivbord, ser snyggt ut!

Permalänk
Medlem

Bra jobbat.

Gillade kantfräsningen jättemycket!

Men gillade inte lackningen alls, då det blänker för mycket.

Har exakt samma träskivor själv och körde med kokt linnolja + terpentin x 2 och fick ett mycket vackert resultat.

Men det är ju en smaksak, man ska ha det så man trivs.

4/5

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tack, ja ytbehandlingen är ju en smaksak.

Är mycket nöjd själv och det är ju huvudsaken, återkommer med uppdatering när resten är klart. Tapeterna kommer täckas av en extra vägg mellan överhyllor och skrivbord där kablage till skärmar etc. ska ligga.

Skrivet av skog1s:

Bra jobbat.

Gillade kantfräsningen jättemycket!

Men gillade inte lackningen alls, då det blänker för mycket.

Har exakt samma träskivor själv och körde med kokt linnolja + terpentin x 2 och fick ett mycket vackert resultat.

Men det är ju en smaksak, man ska ha det så man trivs.

4/5

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt de blev, en helt klar 5 poäng få du. Bordskivan passade riktigt bra in till fondväggen. Tumme upp på ett snyggt jobb!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jävligt stiligt

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Precis som det ska vara, stilrent o prydligt!
Måste bara fråga vad du tycker om EliteBooken? Tänkte beställa hem en motsvarande fast ProBooken, och dom ser verkligen identiska ut. Är väl i stort sett bara hårdvaran som skiljer.

Permalänk
Medlem

Probook och Elitebook är två helt olika maskiner.
Tycker båda är helt OK dock.

Skiljer även mycket i form av grundgaranti från HP där en Probook bara har ett år tex. Så vill man ha 3 års tillverkargaranti kostar dom i princip lika mycket. Och då ger Elitebook mycket mer för pengarna. Nu är ju dock detta en gammal generation också, nya Elitebook 820 har ju funnits en tid och är riktigt trevlig. Där är nog skillnanden utseendemässigt mindre på Probook och elitebook också

//Mikael

Skrivet av wille61:

Precis som det ska vara, stilrent o prydligt!
Måste bara fråga vad du tycker om EliteBooken? Tänkte beställa hem en motsvarande fast ProBooken, och dom ser verkligen identiska ut. Är väl i stort sett bara hårdvaran som skiljer.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikaelb:

Probook och Elitebook är två helt olika maskiner.
Tycker båda är helt OK dock.

Skiljer även mycket i form av grundgaranti från HP där en Probook bara har ett år tex. Så vill man ha 3 års tillverkargaranti kostar dom i princip lika mycket. Och då ger Elitebook mycket mer för pengarna. Nu är ju dock detta en gammal generation också, nya Elitebook 820 har ju funnits en tid och är riktigt trevlig. Där är nog skillnanden utseendemässigt mindre på Probook och elitebook också

//Mikael

Fick hem min ProBook 5330m igår kväll, i med en 840 EVO och jävlar vad nöjd jag är Har svårt o tro att man får mer laptop för 3500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Fick hem min ProBook 5330m igår kväll, i med en 840 EVO och jävlar vad nöjd jag är Har svårt o tro att man får mer laptop för 3500:-

Sitter själv med en elitebook (8460p) och kan inte vara nöjdare. Treårsgarantin går ut i november och trots att denna dator har fått ta så mycket stryk; resor över flera kontinenter mycket tid i varmt dammigt klimat, fall från två meters höjd (loftsängar...) och så vidare, så tuffar den på som om inget har hänt.

<Edit: (inte en skråma utseendemässigt heller den är byggd som en tank!) Edit>

Jobblaptops kan de iaf hp

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide air 540 || i5 4670k @4.2 || Asus B-85 plus || Msi 970 4gb || 8 GB RAM 1600 MHz || Evga Supernova G2 750w ||
Tangentbord & Mus || Steelseries g6v2 || Razer Abyssus ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Precis som det ska vara, stilrent o prydligt!
Måste bara fråga vad du tycker om EliteBooken? Tänkte beställa hem en motsvarande fast ProBooken, och dom ser verkligen identiska ut. Är väl i stort sett bara hårdvaran som skiljer.

Lite sent svar kanske men jag har en Elitebook 840 genom jobbet och är väldigt nöjd med den.

Ont: Sjukt grymt, jag är sugen på att själv göra något liknande.

5/5

Permalänk
Medlem

Mycket imponerad över finishen på bordet, ser riktigt bra ut.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC