Shadow of Mordor - SweClockers samlingstråd

Permalänk
Medlem

Shadow of Mordor - SweClockers samlingstråd

Välkommen

Om tre dagar släpps det ett nytt middle-earth spel där finner sig i rollen som Talion och Celebrimbor och kämpar för att få sen revansch efter ett flertal händelser.

Jag har lagt märke till att detta spel kommer vara via steam (förmodligen utan steam också) men ni som skaffar det på steam får gärna skriva erat Steamnamn i den här tråden alternativt länka er community-länk så att man kan lägga till er och kanske tävla mot er i det sk. Challenge Mode eller bara chatta..

Jag kommer börja med att länka till min användare. Skulle vara roligt om man tävlade mot andra SweC's.

Steamsnubbar:
?#SELFIE (TS)

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

För er som funderat på att skaffa det så har http://www.greenmangaming.com/ spelet för 29.99£, och det finns en 25% rabattkod tillgänglig att lägga till med.

Permalänk

Funderade på det tills jag insåg att jag redan fått nog av Assassins creed sen länge ^^

Trist att det huvudsakliga gameplayet är så himla gjort, kändes repetitivt innan jag ens provat det. Kändes som en kul ide som faller på kasst utförande.

Okej, nu har jag gnällt färdigt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

En editor på IGN uttalade sig nyss negativt om PC-versionen (prestandaproblem, krasher).
Får hoppas det är enskilda problem.
https://twitter.com/MitchyD/status/516132122470260736

Permalänk
Medlem

möjliga saker som kan komma att fixas med patch och drivrutinsuppdatering

Permalänk
Medlem

Väldigt lite om detta spel på Swec.
Själv ser jag enormt mycket fram emot morgondagen!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Det är intressant att de fått göra ett så brutalt och gory LOTR-spel. Ser också fram emot det. Det är Monolith som ligger bakom, och de har gjort några riktigt bra spel tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

En editor på IGN uttalade sig nyss negativt om PC-versionen (prestandaproblem, krasher).
Får hoppas det är enskilda problem.
https://twitter.com/MitchyD/status/516132122470260736

DET är därför jag aldrig förhandsbokar spel längre. Får väll vänta på Rea samt patchar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Som sagt Monolith har gjort spelet och de har erfarenhet av PC spel. Började ladda spelet och fick sedan åka till jobbet. Ska testa ikväll och se om det är bra

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Någon som vet om ens save är sparad online?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Fått min kod - men inte börjat ladda ännu. Har inte så bråttom - det brukar ju alltid dyka upp en snabb patch nu för tiden. Köpte först efter att folk blivit helt i brllan av konsol-versionerna, såg att det var Monolith och att GMG hade sjukt bra prsier med bonusar och rabatt på rabatten - köpte flera spel för ungefärliga STEAM rea pris. (För nyligen släppta titlar)

Permalänk

FPS flickering

är väl ganska tidigt men tänkte bara höra med er andra som också har SoM nu. Har ni screen tearing också om man väljer att köra över 30fps cap ? Spelet är väldigt nytt så förstår om det förekommer strul, men är intresserad av att höra om andra har det också.

Cheers

Visa signatur

Den som talar väl kan ljuga väl.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Som sagt Monolith har gjort spelet och de har erfarenhet av PC spel.

Vilket inte betyder nånting överhuvudtaget nuförtiden.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeremyNot:

är väl ganska tidigt men tänkte bara höra med er andra som också har SoM nu. Har ni screen tearing också om man väljer att köra över 30fps cap ? Spelet är väldigt nytt så förstår om det förekommer strul, men är intresserad av att höra om andra har det också.

Cheers

Har inte hunnit testa mitt ännu, men har du aktiverat V-Sync?

Jag kan inte spela något spel utan att ha V-Sync igång, screentearing är sjukt jobbigt, men det har alltid funkat bra med V-Sync igång, tar alltid bort tearing när jag testar i alla fall.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

För er som funderat på att skaffa det så har http://www.greenmangaming.com/ spelet för 29.99£, och det finns en 25% rabattkod tillgänglig att lägga till med.

hur hittar man rabattkoden?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hur hittar man rabattkoden?

Står på första sidan.

Permalänk
Medlem

tackar, hinner dock inte hem innan 16

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har precis laddat ner det på Steam nu, verkar vara ett väldigt stort spel. Ska bli intressant att se hur det kommer flyta på med min FX-8350 och 280X. Ultra är väl bara att glömma då det visst krävde 6GB VRAM. Herregud alltså...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Har precis laddat ner det på Steam nu, verkar vara ett väldigt stort spel. Ska bli intressant att se hur det kommer flyta på med min FX-8350 och 280X. Ultra är väl bara att glömma då det visst krävde 6GB VRAM. Herregud alltså...

Det kräver inte så mycket enligt tester. Har man ett kort med 4GB är det helt klart värt att ladda ner och testa i benchmark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tackar, hinner dock inte hem innan 16

Funkar fortfarande, köpte det precis för 150kr på greenmangaming (hade en gammal rabattkod sen tidigare också)

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Funkar fortfarande, köpte det precis för 150kr på greenmangaming (hade en gammal rabattkod sen tidigare också)

Tack för den, köpte precis för £22,50.

Permalänk
Medlem

Helt seriöst. Det är ju bara combat HELA TIDEN? Vad går spelet ut på egentligen? Det finns ju ingen story?...

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Helt seriöst. Det är ju bara combat HELA TIDEN? Vad går spelet ut på egentligen? Det finns ju ingen story?...

Tror du har missat kolla video/previews innan du köpte spelet, det är ett combatspel helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det kräver inte så mycket enligt tester. Har man ett kort med 4GB är det helt klart värt att ladda ner och testa i benchmark.

Men mitt 280X har ju bara 3GB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Men mitt 280X har ju bara 3GB...

Spelat en timma nu och har 55-65 fps på ultra med ett 280x + 4670k, på high hade jag runt 70-80 i fps så det flyter på bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Men mitt 280X har ju bara 3GB...

Mina tester med ett 3GB GTX 780 Ti. Inte så dåligt för ett kort med 3GB, även om det är en sänkning.

HD DLC nerladdad och installerad.

Max settings - High textures - http://abload.de/img/mordor_01_settingswel5v.jpg
Resultat

---

Max settings - Ultra textures - http://abload.de/img/mordor_02_settings6da52.jpg
Resultat

Permalänk
Medlem

Presterar det verkligen bättre på ett säg R9-280X med 6GB eller ett 780 med 6GB mot ett med 3GB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

DET är därför jag aldrig förhandsbokar spel längre. Får väll vänta på Rea samt patchar.

Spelet saknar optimerade drivrutiner men att det skulle krascha är inget jag sett från folk och streams.
Att ta något IGN säger om PC är bara att be om att få lögner slängda i ansiktet så mycket pengar dom tar från olika håll och deras bias mot konsoler är löjligt.

En senare tweet hade mycket riktigt en annan ton: https://twitter.com/MitchyD/status/516785415597346816

Citat:

Clarification: I had some one-night issues with Shadow of Mordor on PC but that is a god damn fine, gorgeous video game. No regrets.

Permalänk
Medlem

Har inte haft några som helst tekniska problem efter drygt tio spelade timmar. Spelet flyter på som en dröm i 60 fps i 1080p på High.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

varför finns det inte Anti-Aliasing alternativ i spelet?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH