Permalänk

Bästa luftkylare med 120mm-fläktar?

De flesta kylare med riktigt bra prestanda har 140mm-fläktar och är på grund av detta även minst 140mm breda. Jag har lite trångt vid sockeln och kan inte ha så breda kylare utan att den är ivägen för grafikkortet.

Därför undrar jag vilka luftkylare med 120mm-fläktar som presterar bäst. Efter lite efterforskningar verkar det vara Prolimatecs Megahalems som har 120mm-tronen. Vilka finns det mer? Scythe Mugen 4? Be-Quiet Shadow Rock 2?

Undrar lite eftersom jag ska till Hong Kong i november (förutsatt att demonstrationerna inte urartar) och kanske hittar elektronik billigt.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

De flesta kylare med riktigt bra prestanda har 140mm-fläktar och är på grund av detta även minst 140mm breda. Jag har lite trångt vid sockeln och kan inte ha så breda kylare utan att den är ivägen för grafikkortet.

Därför undrar jag vilka luftkylare med 120mm-fläktar som presterar bäst. Efter lite efterforskningar verkar det vara Prolimatecs Megahalems som har 120mm-tronen. Vilka finns det mer? Scythe Mugen 4? Be-Quiet Shadow Rock 2?

Undrar lite eftersom jag ska till Hong Kong i november (förutsatt att demonstrationerna inte urartar) och kanske hittar elektronik billigt.

Som "^" skrev där uppe, så är http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=63... den uppdaterade modellen, och tveklöst #1 inom sin genre av Luftkylare 120mm.

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem

Du behöver heller inte byta fläktar på den för att Noctua har bland de bästa fläktarna på marknaden. Fula, men bra.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk

Noctuafläktar har jag redan. Det är bästa fläns jag är ute efter.

Läst lite tester på SPCR och nya Noctuan får inte särskilt höga betyg. Några grader sämre än konkurrenterna. Den gamla fick bättre recensioner.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Noctuafläktar har jag redan. Det är bästa fläns jag är ute efter.

Läst lite tester på SPCR och nya Noctuan får inte särskilt höga betyg. Några grader sämre än konkurrenterna. Den gamla fick bättre recensioner.

Du kan få köpa min gamla NH-U12P från 2008 om den nu är bättre

Permalänk
Medlem

Spelar "bästa" så stor roll? Någon grad hit eller dig skiljer sig säkert från de olika testerna.
Välj en snygg. =P

Permalänk

Läste precis en pressrelease av Noctua att dom jobbar på nya versioner av D15 och U14S som inte täcker för PCI-porten.

"Noctua displayed two prototypes of asymmetrical 150mm coolers. Thanks to their asymmetrical design, these modified versions of NH-U14S and NH-D15 clear the top PCIe slot even on mATX mainboards and should be ready for release in Q2 2015."

Tack för att ni tänker på just mig, Noctua! Nu behöver jag bara vänta ett halvår...*suck*

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S