KVM eller liknande lösning för 1 dator --> 2 skärmar.

Permalänk
Medlem

KVM eller liknande lösning för 1 dator --> 2 skärmar.

Har en person som vill ha en lösning på en dator till 2 skärmar.
Det svåra är att han vill att bara en skärm ska vara igång åt gången, så att när han sitter på plats A så ska den skärmen vara aktiv, medan skärmen på plats B ska vara "död". Och när han sätter sig på plats B så ska den skärmen gå igång och skärm A dö.
Han kommer ha 2 uppsättningar tangentbord och möss. Och han vill inte att det ska kosta en förmögenhet, samt att det ska bara vara att sätta sig vid A eller B och börja arbeta, inga jobbiga kopplingar eller avancerade tangentkombi eller liknande.

Jag och personal på Webhallen hade svårt att hitta en bra lösning för honom. Det närmaste jag kommit är en
https://www.dustinhome.se/product/50...d=1&ssel=false

finns det någon annan bra lösning. Snubben är mycket lat när det kommer till detta nämligen.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att koppla in dubbelt av allt och köra speglade skärmar, eller missar jag något?

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Din Dustin länk fungerar inte. Men det du söker är en "KVM Splitter" vet inte vad man skall söka på svenska, men det finns ju både USB och Video delare att köpa, dock verkar det svårare att hitta en enhet som göre både och.

Men det du söker finns dock, hittade en del på Ebay till exempel. Dock så verkar det vara svårt att hitta just en som passar då det ofta är blandat vad de kallas. Man får verkligen läsa i specifikationerna vad själva switchen/splittern gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Det är väl bara att koppla in dubbelt av allt och köra speglade skärmar, eller missar jag något?

Problemet är att bara en skärm får vara aktiv under användandet. Och detta ska skötas helt automatiskt. Han är nämligen vääääääldigt lat.
Annars hade det bara varit att dra ut kablar eller likanande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Din Dustin länk fungerar inte. Men det du söker är en "KVM Splitter" vet inte vad man skall söka på svenska, men det finns ju både USB och Video delare att köpa, dock verkar det svårare att hitta en enhet som göre både och.

Men det du söker finns dock, hittade en del på Ebay till exempel. Dock så verkar det vara svårt att hitta just en som passar då det ofta är blandat vad de kallas. Man får verkligen läsa i specifikationerna vad själva switchen/splittern gör.

https://www.dustinhome.se/product/5010146156/automatic-splitt...
Undrar om den fungerar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemonish:

Problemet är att bara en skärm får vara aktiv under användandet. Och detta ska skötas helt automatiskt. Han är nämligen vääääääldigt lat.
Annars hade det bara varit att dra ut kablar eller likanande.

Ja då är det lite knepigare Tänkte mest att han bara kunde sätta den han inte använder i standby..

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Det är en sån du behöver, dock är det riktigt illa att den bara har VGA

Permalänk
Medlem

Jo, kommer säga att jag inte kan hitta något bra åt honom. Orkar inte lägga mer arbete på det.
Han säger att han har personer han kan fråga på ett annat ställe, som vet vad han behöver...
-_-