Securedrives gör SSD-enhet med kryptering och självförstörelsefunktion

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Snacka om att man kan ha skoj om man får reda på dessa SMS nummer dock... de oroar sig för att virus ska förstöra saker... vad lär ske när dessa diskar poppar som tusan för deras SMS nummer kom på vift?

Du tror väl inte att vem som helst kan skicka ett SMS och wipas datan?

Lär ju inte antagligen precis funka om du skickar ett tomt eller SMS eller ett SMS med "hej" i. Du måste väl antagligen ange något self-destruct lösenord eller nåt.

Permalänk

är de redan 1a april?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rajat:

Skäms man för sin porr så förtjänar man den inte, min sambo säger bara att det är helt naturligt att titta på, hon kan göra det själv med

De som känner ett behov av att förstöra sin porrlagring kollar nog inte på samma typ av porr som du och din sambo skulle jag tippa på.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke_BMRSweden:

12 000 kr ja de va ett saftigt pris för en liten SSD på sina 128 GB, de va faktiskt lovande pris till den fattiga. Eller nja (inget illa). 12 000 kr de kan ja köpa en rätt skaplig Saab 9-5 kombi med lite skavanker på.

Men kan du du SMS så den exploderar. Kankse inte behövs. Den har ju en förbränningsmotor.
Dagens sämsta.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Hehe kul med lite sån här läsning och pricken över i:et

"Bästa pris på James Bond 007 Deo Stick 75ml"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Det säger väl faktiskt mer om han uttryckte sig så än tvärt om
Vad han drar i snöret till kanske ÄR värre än själva akten!

Själv bryr jag mig mindre om om någon ser vad jag tittar på, iaf inte till en nivå där man måste förstöra disken det ligger på, men jag brukar reagera på om folk kommer in på en typ naken. Helt rätt.

Skrivet av rektor:

Du tror väl inte att vem som helst kan skicka ett SMS och wipas datan?

Lär ju inte antagligen precis funka om du skickar ett tomt eller SMS eller ett SMS med "hej" i. Du måste väl antagligen ange något self-destruct lösenord eller nåt.

Jo man kan hoppas det.
Men det är där jag syftar på att hackare kan ha en god dag... för hur ska du säkra dessa lösenord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Undrar hur många tior den kostar att tillverka. Förmodligen inte många fler än en "vanlig" SSD.

Sämsta poängen ever.

Det finns bra mycket större kostnader än den faktiska produktionskostnaden per enhet, den är i många fall försumbar.
När jag i egenskap av elektronikkonstruktör utvecklar något PCB på 3-4 veckor kostar det ibland upp mot miljonen att produktionssätta, då utöver allt ingående material och dessutom är det mesta INTE gjort i dyra Sverige.

Permalänk

Man lär ju ha lite panik då man får ett längre strömavbrott och har den inställd på att förgöra sig själv då batteriet tar slut.

Permalänk

att stänga ute GSM signaler funkar ju,
måste väl gå att stänga av datorn annars ses väl det som att man mixtrar med strömmen

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644