Google Nexus 6 med 5,92-tumsskärm i bilder

Permalänk
Melding Plague

Google Nexus 6 med 5,92-tumsskärm i bilder

Inför den annalkande lanseringen läckor bilder ut på vad som uppges vara jättetelefonen Nexus 6, som tack vare tunna skärmramar kan bli mindre än väntat.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sweet! Grymt sexigt!! Så stor skärm fast telefonen inte verkar speciellt större än marknadens befintliga 5,5"! Dessutom mindre än iphån 6 plus

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Entusiast

Komiskt att han försöker använda en 6" telefon med en hand.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Sweet! Grymt sexigt!! Så stor skärm fast telefonen inte verkar speciellt större än marknadens befintliga 5,5"! Dessutom mindre än iphån 6 plus
http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2014/10/motorola-ne...

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2014/10/storleksjam...

Så stora att det går att hänga upp på väggen och använda som TV.

Får hoppas Moto X kommer till sverige annars blir det väl att importera.

Permalänk
Medlem

6" är det nya 5".

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

tycker min nexus 5 är för stor.. näää blir nog ingen ny nexus lur om de fortsätter att växa :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Är det en telefon man kan surfa med eller en surfplatta man kan ringa med.... snart är telefonerna så stora att man inte vet...

Blir spännande att se hur stor den är och hur stor den känns, 6" låter absurt stort för en telefon men får se.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Att telefonerna växer förvånar knappast. För hur mycket samtal kontra annan användning gör genomsnittspersonen på telefonerna idag 2014? Klart de växer för att underlätta annat sen vart gränsen går för "för stor" varierar från person till person.

Jag tycker den ser OK ut som Note-användare. Men jag är allra mest nyfiken på hur länge färdiga Android L med sina batterifunktioner + batteriet på en sån bjässe kan räcka? Många minns vi väl hur det var före smartphone eran då man kunde ladda en Nokia en gång i veckan och jag har då inget emot om denna punkt kan ta ett jättekliv snart

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

6" är det nya 5".

Sorgligt nog.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det lösa ryktet om att det kommer en mindre version med 64-bitprocessor under 2015.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut :).

Dock väljer jag nog hellre Note 4 med 5.7" skärm och fysisk hemknapp.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

6" är det nya 5".

Skrivet av LeVvE:

Sorgligt nog.

Förstår inte varför alla gråter över skärmstorleken. Den är redan minimalt större än 5,5" samt mindre än iphone 6 plus. Dessutom... det finns flera alternativ på marknaden för de som vill ha mindre än 5,5"... det ryktas även om en 5,3"-variant av Nexus 6.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Måste vara den fulaste nexus eneheten hittils, google vad håller ni på med?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Förstår inte varför alla gråter över skärmstorleken. Den är redan minimalt större än 5,5" samt mindre än iphone 6 plus. Dessutom... det finns flera alternativ på marknaden för de som vill ha mindre än 5,5"... det ryktas även om en 5,3"-variant av Nexus 6.

Om du kollar bilden mellan nya Nexus 6 + LG G3 så är det redan där stor skillnad. Finns inte rykte vad jag vet öht om en mindre version, det är även vad AP säger.

Moto X är ett alternativ men finns inte i sverige, Nexus 5 är gammal, One M8 är för stor för sin lilla skärm och Sony Z3C har fortfarande de där förbannade luckorna och lågupplöst skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Måste vara den fulaste nexus eneheten hittils, google vad håller ni på med?

Håller med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Very sexy. Synd bara att min N5:a är så bra, behovet av uppgradering är ju obefintligt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Måste vara den fulaste nexus eneheten hittils, google vad håller ni på med?

Håller med. Dessutom på tok för stor för att vara det förnuftiga telefonvalet som Nexus tidigare varit. Vill inte vara gnällig men 6" är för stort för att vara praktiskt.

Permalänk
Medlem

Google please, mina fickor kan bara bli så stora

Det var bättre förr när 4.7 var stort :/

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Måste vara den fulaste nexus eneheten hittils, google vad håller ni på med?

Det enda man ser är ju en skärm och ett skydd runt mobilen. Omöjligt att se hur den verkligen kommer att se ut från dessa bilder. Så lite väl tidigt att bedöma

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Avstängd

Förstår inte hur Nexus inte är mer populärt bland teknikintresserade / ungdomar med lite mindre pengar att spendera. Om inte min Nexus 5 av någon mystisk anledning slutar fungera (som min S2:a gjorde) så kommer jag aldrig byta telefon.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Denna enhet är jag nyfiken på ska erkännas bra skärm, bra batteri, designen oviss till man sett den. Nexus 5 är clean och snygg iallafall.

Undrar bara hur priset blir

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Allt det här tjafset om för stora mobiler. Köp inte dem? Tydligen så är det fler som köper dem än dem som inte köper dem. Annars hade väl inte tillverkarna inte tillverkat dem. Inget mer med det.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Förstår inte hur Nexus inte är mer populärt bland teknikintresserade / ungdomar med lite mindre pengar att spendera. Om inte min Nexus 5 av någon mystisk anledning slutar fungera (som min S2:a gjorde) så kommer jag aldrig byta telefon.

Avsaknaden av SD-kortplats är en showstopper för mig personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nexus 5 är gammal

Vad gör det om telefonen inte är helt ny när hårdvaran inte är speciellt mkt långsammare ? Känns som folk dissar modeller lätt på grund av att de funnits ute länge och tror att de är "föråldrade".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Visst men framsidan är inte snygg tyvärr, det är ju motorolas lösning med fronthögtalare ala HTC M7/M8 men ingen snygg lösning. Sen är storleken ett frågetecken, 5,92 är stort :/

Skrivet av JAZIP:

Det enda man ser är ju en skärm och ett skydd runt mobilen. Omöjligt att se hur den verkligen kommer att se ut från dessa bilder. Så lite väl tidigt att bedöma

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Sweet! Grymt sexigt!! Så stor skärm fast telefonen inte verkar speciellt större än marknadens befintliga 5,5"! Dessutom mindre än iphån 6 plus
http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2014/10/motorola-ne...

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2014/10/storleksjam...

Allt är mindre än 6+. Det är den största telefon som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Allt det här tjafset om för stora mobiler. Köp inte dem? Tydligen så är det fler som köper dem än dem som inte köper dem. Annars hade väl inte tillverkarna inte tillverkat dem. Inget mer med det.

Jo, håller helt med om det. Som andra var inne på här så beror nog denna förändring av krav ifrån användarna på att allt fler använder den till att surfa på än att prata i. I det perspektivet så är denna trenden helt logisk.

Är själv lite tveksam till att just enkelt kunna få plats med en så stor telefon i fickan (speciellt då jag ofta har två stycken), men funderar på att skaffa en "phablet" bara för att testa konceptet och se om det är något för mig.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vill ha en premium telefon men när de inte får plats i mina fickor får det lova att vara. Kan de inte hålla skärmarna under 5"

Permalänk
Medlem

Om priset blir rätt blir det nog att pensionera S3:an...
Trevligt att de lyckats klämma in en 6" skärm utan telefonen blev anmärkningsvärt större än konkurrenterna med mindre skärmar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Allt det här tjafset om för stora mobiler. Köp inte dem? Tydligen så är det fler som köper dem än dem som inte köper dem. Annars hade väl inte tillverkarna inte tillverkat dem. Inget mer med det.

Korrekt.