Permalänk
Medlem

Life is Feudal!

Tjenare! Tänkte bara kolla om vi har fler spelare i spelet Life is Feudal, eller om vi har folk som är intresserade av att börja spela?
Vi är ett gäng på ungefär 15 personer som ligger i krig med england just nu och behöver allt folk vi kan få tag på! ^^

Superkul spel, Är du intresserad av att gå med oss kan du ju alltid lämna en friend request på min skype!
Frexima

Eller om folk bara allmänt vill diskutera spelet, jag tycker att det är helt underbart. Äntligen ett spel där man faktiskt får kämpa lite för att få någonting! det tar inte 2 minuter att bygga sig ett hus, *host**host* minecraft! Vi är 15 personer som just nu håller på att bygga upp en by och vi behöver all manpower vi kan få tag på för att utöka våran vikingamakt!

http://lifeisfeudal.com/

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk

Jag är riktigt sugen, men läser lite överallt att det är "lite tidigt att köpa det ännu". Har inget egentligen emot early access egentligen, men är spelet spelbart redan?

Permalänk
Medlem

Spelet är absolut spelbart. Allt finns ju inte i spelet ännu, men det som finns fungerar som det ska, uppdateringar verkar komma ganska ofta faktiskt, Men det är helt klart spelbart, Har själv lagt ner 20h ungefär de senaste tre dagarna på spelet ^^

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk

Jag ær riktigt sugen, inførskaffar de ikvæll, lægger till dig på skype nær jag kommit hem frå jobbet Ursäkta norskt tangenbord, orkar inte skriva om de

Permalänk
Medlem

Är det nåt man måste ladda ner och installera eller kan man spela det i webläsaren?

Permalänk
Medlem

Är det värt att spela om man inte har möjlighet att sitta i timtal åt gången?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

okej.
Smiley - Låter superbra! ^^
Fanten - Det är någonting du måste ladda ner. Finns att köpa på steam.
Aniron - Spelet är absolut värt att spela. Det beror ju helt på hur mycket tid du har att lägga, med att inte sitta timtal, snackar vi om 1-2 timmar åt gången eller hur mycket tid är det du har? ^^ Spelet är ju väldigt tidskrävande.

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Skrivet av Frexima:

okej.
Smiley - Låter superbra! ^^
Fanten - Det är någonting du måste ladda ner. Finns att köpa på steam.
Aniron - Spelet är absolut värt att spela. Det beror ju helt på hur mycket tid du har att lägga, med att inte sitta timtal, snackar vi om 1-2 timmar åt gången eller hur mycket tid är det du har? ^^ Spelet är ju väldigt tidskrävande.

Har nu köpt spelet! Har ett jäkla tufft schema nu ett par dagar, men är spelredo till helgen! Addar dig på skype så länge så kanske jag kan hänga på och testa lite med er till helgen?

Permalänk
Medlem

Absolut! ^^ somsagt jag är inte hemma i helgen, men du har ju Teamspeak ip'n och lösenordet där! hälsa från idarian bara så blir du välkommnad med öppna armar! ^^

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Medlem

Kan bli så att jag hänger på er när jag får min nya burk, spelet såg väldigt intressant ut!

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt roligt när man har folk att spela med, spelar man själv blir det väldigt drygt, vi har dock folk online 24/7 brukar logga in vid 3-4 på morgonnen har då brukar det vara 2-3 personer online och under dagen är det 10-15 ungefär. Så allt flyter på fint och man har sin roll i communityn, just nu sitter jag som blacksmith och gör armor, vapen och verktyg. Ju fler desto bättre! ^^

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Skrivet av Frexima:

Tjenare! Tänkte bara kolla om vi har fler spelare i spelet Life is Feudal, eller om vi har folk som är intresserade av att börja spela?
Vi är ett gäng på ungefär 15 personer som ligger i krig med england just nu och behöver allt folk vi kan få tag på! ^^

Superkul spel, Är du intresserad av att gå med oss kan du ju alltid lämna en friend request på min skype!
Frexima

Eller om folk bara allmänt vill diskutera spelet, jag tycker att det är helt underbart. Äntligen ett spel där man faktiskt får kämpa lite för att få någonting! det tar inte 2 minuter att bygga sig ett hus, *host**host* minecraft! Vi är 15 personer som just nu håller på att bygga upp en by och vi behöver all manpower vi kan få tag på för att utöka våran vikingamakt!

http://lifeisfeudal.com/

Vilken server spelar ni på?

hittade spelet billigt här, 26 Euro bara: http://www.kinguin.net/category/9948/life-is-feudal/

Permalänk
Medlem

Där har du hemsidan till servern vi spelar på! ^^ hoppa gärna in på teamspeak och snacka lite med folket där, Som sagt tidigare hälsa från Idarian bara så blir ni välkomnade!
http://wookierun.se/

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Medlem

Jag kanske är intresserad av att joina, har kollat på spelet några dagar nu och det ser intressant ut.

Men jag undrar, vad är det för ålder på de som lirar?

Permalänk
Medlem

jag är gärna på o lirar!

Permalänk

Köpte spelet igår, Tyvärr gick det inte alls att köra på min Laptop (i7 3630QM, GTX 670MX), Får nog skaffa mig en stationär igen

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut Tyvärr inte något för mig, spelade Mortal online i ett halvår. Blir liksom inget kul utan quests. Har man jobbat en hel dag så vill man inte gå ut i en låtsasvärd där man måste hitta på allt själv Men det ser onekligen ganska bra ut, ser faktiskt ut att vara mycket roligare än Mortal. Hoppade nyligen in i Guild Wars för jag var sugen på att spela lite. Men det här såg riktigt kul ut, faaan

Permalänk
Medlem

är gärna med och lirar Undrar dock om teamspeak skulle gå att använda, har egen server som vi/ni gärna kan få använda när ni vill spela?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Många svar under helgen, har inte varit hemma så har inte kollat forumet! ^^ MEN vi är i princip 20-25+ som lirar.
Teamspeak är ett måste (sorry, men där är bra anledningar)

Skype: Frexima

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk
Medlem

Är det ni som har byggt upp allt vid sjön? Såg att där låg några städer.

Visa signatur

-:- Processor: AMD FX-9590 -:- Grafikkort: MSI Radeon R9 380 Gaming 4GB Crossfire -:- Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+ -:- Internminne: HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB -:- Nätagg: Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär -:- Chassi: NZXT H440 Vit -:-

Tillbehör: Corsair Gaming M65 RGB FPS, Logitech Illuminated Keyboard K740, Noctua NH-D15 CPU Kylare, 2*BenQ 24" LED GL2450E, WD MY CLOUD EX2 4TB.

Permalänk
Medlem

Vi bygger mot sjön ja ^^

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance

Permalänk

Vad går de ut på?? Bygga och försvara? När spelet nu bara är i alpha, kommer allt man gör återställas sen när de släpps??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Ja, i princip det som det går ut på. Mycket RP också, Spelet kommer som planerat inte resettas eftersom att allt finns redan i spelet. Det är bara inte "aktiverat" ännu eller hur man ska säga, så det ska inte behövas resettas. Detta spelet är ju egentligen bara ett pre spel till Mmo't dom håller på att göra som kommer bli mycket mycket större i skala

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance