Oneplus Two släpps i mitten av 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Samma grundidé och lägg till SD-kort samt utbytbart batteri så köper jag på en gång. Fattar inte att det inte är standard i OPO när batteriet ändå är åtkommligt från baksidan...

Då vore det ju en oppo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Då vore det ju en oppo

Ursäkta?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ursäkta?

En opo med utbytbart batteri o sdkort blir ju en oppo find 7a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Samma grundidé och lägg till SD-kort samt utbytbart batteri så köper jag på en gång. Fattar inte att det inte är standard i OPO när batteriet ändå är åtkommligt från baksidan...

Håller med att utbytbart batteri vore bra. SD skulle inte skada, men är inte lika viktigt när prisskillnaden upp till 64GB-modellen är så liten. 16GB behöver SD trots googles dåliga SD-stöd, 64GB klarar sig bra utan.

Skrivet av Boss302:

Då vore det ju en oppo

Skrivet av Atlas Tasume:

Ursäkta?

OPPO är ingen skum internetförkortning bland kidsen utan ett seriöst företag som gör teknikprodukter i den övre klassen (deras bluray-spelare t.ex. räknas som marknadens bästa och används även som stomme i de dyraste HiFi-märkenas toppmodeller).
Googla "Oppo Find 7a". Uppfyller dina önskemål men till en högre prislapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Håller med att utbytbart batteri vore bra. SD skulle inte skada, men är inte lika viktigt när prisskillnaden upp till 64GB-modellen är så liten. 16GB behöver SD trots googles dåliga SD-stöd, 64GB klarar sig bra utan.

OPPO är ingen skum internetförkortning bland kidsen utan ett seriöst företag som gör teknikprodukter i den övre klassen (deras bluray-spelare t.ex. räknas som marknadens bästa och används även som stomme i de dyraste HiFi-märkenas toppmodeller).
Googla "Oppo Find 7a". Uppfyller dina önskemål men till en högre prislapp.

Batteriet vill jag gärna kunna byta på grund av att sådana tenderar att ge upp efter ett tag. SD kort känns säkrare än internt minne utifall telefonen går sönder, så slipper man förlora en hel bunt med bilder på köpet. Går dock att lösa med BitTorrent Sync eller liknande lösningar...

Men, ja, för det priset kan man ju lika gärna köpa en Galaxy Note 3 känns det som. Känns bara dumt med OPO att det inte går att byta batteriet när det ändå sitter fullt synligt under bak-skalet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Batteriet vill jag gärna kunna byta på grund av att sådana tenderar att ge upp efter ett tag. SD kort känns säkrare än internt minne utifall telefonen går sönder, så slipper man förlora en hel bunt med bilder på köpet. Går dock att lösa med BitTorrent Sync eller liknande lösningar...

Men, ja, för det priset kan man ju lika gärna köpa en Galaxy Note 3 känns det som. Känns bara dumt med OPO att det inte går att byta batteriet när det ändå sitter fullt synligt under bak-skalet.

~3600:- (€399) med extra batteri, 32gb minneskort samt "flipcase" är väl inte så blodigt?
När jag kolla på oneplus så blev det över 3000:- inkl frakt.

Permalänk
Medlem

Hur lat är ni?

Beslutade mig själv för att fixa mig en nyckel. Jag menar, hur svårt ska det va? Häng på sociala medier och kolla alla inlägg med "oneplus one invite". Själv använde jag twitter och sökte på oneplusone > senaste tweets. Efter en dag av att ha refreshat twitter varje kvart så fixade jag mig en invite via att ha kommenterat först och så var det gjort. Beställde hem den och har haft den nu i snart en vecka, är helnöjd.

Klaga inte på invites lol.

Permalänk
Medlem

Jag har tre invites att dela ut.
Kravet är att man köper telefonen direkt då inviten bara är giltig i 24H efter man tagit den.
De första som PMar mig och säger att ni köper telefonen direkt får invite.

Alla invites borta .. Grattis till er som va vakna och claimade era

Permalänk
Medlem
Skrivet av profbergvall:

One + Two = Half Life 3 Comfirmed

Skickades från m.sweclockers.com

Vad skönt det är när användare gör det lätt för en att visa vilka man ska sätta på ignore. Något mer tröttsamt och irriterande "skämt" får man ju leta efter. Circlejerk deluxe.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Är ettan en bra tele fortfarande eller ska jag vänta på tvåan?