Nu har vi äntligen en statsminister igen!

Permalänk
Avstängd

Nu har vi äntligen en statsminister igen!

Stefan Löfven blev statsminister idag.
Kommer han kunna få igenom några förändringar eller är han bara en ny Reinfeldt med hår på huvudet?
Tydligen vill man stänga av kärnkraften så kanske lobbas in lite mångkulturell el från Ryssland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Stefan Löfven blev statsminister idag.
Kommer han kunna få igenom några förändringar eller är han bara en ny Reinfeldt med hår på huvudet?
Tydligen vill man stänga av kärnkraften så kanske lobbas in lite mångkulturell el från Ryssland?

Du tycker inte Reinfeldt har fått igenom några förändringar?

MVH en extra månadslön om året.

Permalänk
Medlem

Kommer ju bli ordning på det här landet nu!
Lägre arbetslöshet, bättre resultat i skolan och ännu bättre sjukvård.......

Min största fruktan är att han stryker rot-avdraget, behöver verkligen göra om mina badrum här hemma (är väl inte tal om det dock vad jag vet?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Du tycker inte Reinfeldt har fått igenom några förändringar?

MVH en extra månadslön om året.

Ja, att sänka skatten var Alliansen riktigt duktiga på. Sämre var de när det kom till att få ner arbetslösheten, sänka statsskulden, inte försämra skolan, minska utanförskapet, inte sälja ut välfärden eller hålla budget. Men vad tjyven, du har ju en extra månadslön och det är ju det viktiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av badcash:

Ja, att sänka skatten var Alliansen riktigt duktiga på. Sämre var de när det kom till att få ner arbetslösheten, sänka statsskulden, inte försämra skolan, minska utanförskapet, inte sälja ut välfärden eller hålla budget. Men vad tjyven, du har ju en extra månadslön och det är ju det viktiga.

Skickades från m.sweclockers.com

http://politikfakta.se/2014/09/ (under uppdatering men samma finns här: http://barcelonaforum.se/det-har-valde-sverige-bort/). Inte många av dina punkter som är verklighetsförankrade precis, vissa har skygglapparna på:

Andel i vårdkö längre än 90 dagar
2006: 43 procent
2012: 10 procent

Disponibel inkomst
2005: 161 800 kr
2013: 195 800 kr

Sveriges utsläpp av koldioxid (CO2)
2005: 53 100 kiloton
2012: 45 608 kiloton

Svenska statens tillgångar
2005: 2 951 miljarder
2013: 3 902 miljarder

BNP
2005: 3 152,7 miljarder
2013: 3 604,0 miljarder

Skattetryck
2005: 48,9 procent
2013: 44,5 procent

Statsskulden
2005: 47 procent av BNP
2013: 36 procent av BNP

Sveriges placering i Välståndsligan
2005: 13
2013: 7

Andel av befolkning i materiell fattigdom
2005: 3,2 procent
2012: 1,3 procent

Genomsnittlig arbetslöshet
2005: 7,8 procent
2013: 8,0 procent

Och kanske mest av allt, detta:

Konjuktur
2005: Högkonjunktur
2013: Lågkonjunktur

Du missade all utländsk media efter valet?
Du har missat hur EU har lovordat vårt sätt att sköta ekonomin i krisen?
Du missade the economists artikel där man undrade hur i hela friden de inte kunde vinna valet igen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kakann:

Du tycker inte Reinfeldt har fått igenom några förändringar?

MVH en extra månadslön om året.

En bostad kan gå upp ett par hundratusen kr om året så även kostnader för folk har ökat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

En bostad kan gå upp ett par hundratusen kr om året så även kostnader för folk har ökat.

Absolut. Hyrorna har, i reala mått, ökat ca. 5% sedan 2005 att jämföra med den disponibla inkomsten som har ökat ca. 17%.

Källa hos SCB (inflationsjusterade själv då jag inte hittade någon sådan siffra): http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Bo...

Permalänk
Föredetting

Ska bli roligt med en återgång till en sossestatsminister som inte kan engelska så man kan skämmas när statsministern håller tal utomlands igen. Humorn är på samma höga nivå skatterna snart är tillbaka på. Det är stunder som den här man är riktigt stolt över att ha flyttat till andra sidan världen så man slipper bidra till det svenska samhället som bara är bra om man frågar svenskar själva eller folk som aldrig varit i Sverige en längre tid.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Sett till att han har en svag regering och ett ännu svagare stöd i Riksdagen så tvivlar jag på att Löfven blir någon frälsare för vänsterfolk. Jag tippar på att vi har det sämre om fyra år än vi har det nu.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

http://politikfakta.se/2014/09/ (under uppdatering men samma finns här: http://barcelonaforum.se/det-har-valde-sverige-bort/). Inte många av dina punkter som är verklighetsförankrade precis, vissa har skygglapparna på:

Andel i vårdkö längre än 90 dagar
2006: 43 procent
2012: 10 procent

Disponibel inkomst
2005: 161 800 kr
2013: 195 800 kr

Sveriges utsläpp av koldioxid (CO2)
2005: 53 100 kiloton
2012: 45 608 kiloton

Svenska statens tillgångar
2005: 2 951 miljarder
2013: 3 902 miljarder

BNP
2005: 3 152,7 miljarder
2013: 3 604,0 miljarder

Skattetryck
2005: 48,9 procent
2013: 44,5 procent

Statsskulden
2005: 47 procent av BNP
2013: 36 procent av BNP

Sveriges placering i Välståndsligan
2005: 13
2013: 7

Andel av befolkning i materiell fattigdom
2005: 3,2 procent
2012: 1,3 procent

Genomsnittlig arbetslöshet
2005: 7,8 procent
2013: 8,0 procent

Och kanske mest av allt, detta:

Konjuktur
2005: Högkonjunktur
2013: Lågkonjunktur

Du missade all utländsk media efter valet?
Du har missat hur EU har lovordat vårt sätt att sköta ekonomin i krisen?
Du missade the economists artikel där man undrade hur i hela friden de inte kunde vinna valet igen?

Det läggs ju inte med AG-avgifterna, vilket är en skatt.

Sen är det en hel del frågetecken kring även siffrorna som presenteras.

*Investering* i drift och underhåll. En investering alstrar ny anläggning, DoU vidmakthåller bef. anläggningar.

Antalet företag är på intet sätt en indikator på något alls. Många är ju enpersonsbolag utan aktiv verksamhet.

Skrivet av Kakann:

Absolut. Hyrorna har, i reala mått, ökat ca. 5% sedan 2005 att jämföra med den disponibla inkomsten som har ökat ca. 17%.

Källa hos SCB (inflationsjusterade själv då jag inte hittade någon sådan siffra): http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Bo...

Fast hyresökningen har ju skenat i förhållande till KPI. De flesta har ju haft hyresökningar på ~2-2,5% per år, ergo en del mer än 5% sedan 2005.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

För att inte tala om en nazist som andra vice talman! Yey!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Tror inte så mycket kommer hända, Socialdemokraterna har nog velat sänka skatterna i många år nu då effekterna är positiva av sådana tilltag. Dock går det ju inte som ett "vänsterparti" gå till val med skattesänkningar och sådant. Även om de nu skulle vilja höja skatterna så skulle det inte gå igenom riksdagen med så svag regering.

Med den svaga regeringen vi har just nu skulle jag vara förvånad om det blev speciellt mycket sämre om 4 år, däremot lär det blivit sämre än vi skulle haft det om alliansen fått sitta kvar.

Permalänk
Skrivet av badcash:

Ja, att sänka skatten var Alliansen riktigt duktiga på. Sämre var de när det kom till att få ner arbetslösheten, sänka statsskulden, inte försämra skolan, minska utanförskapet, inte sälja ut välfärden eller hålla budget. Men vad tjyven, du har ju en extra månadslön och det är ju det viktiga.

Håller med, mupparnas argument håller sämre än skit papper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Jag känner noll förtroende för Löfven. Han ger mest intryck av att vara mest lik en gläfsande liten pudel. Det lovas mycket men inget om hur det skall finansieras. Sverige kommer absolut inte blir starkare av ökade bidrag och ökade arbetsgivare avgifter med mera. Visst kommer bidrags människor får det bättre medan dom som jobbar och sliter får det sämre. Så det känns säkert lagom motiverat för det halv sjuka att jobba när dom får mer pengar för att dra hemma.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

http://politikfakta.se/2014/09/ (under uppdatering men samma finns här: http://barcelonaforum.se/det-har-valde-sverige-bort/). Inte många av dina punkter som är verklighetsförankrade precis, vissa har skygglapparna på:

Andel i vårdkö längre än 90 dagar
2006: 43 procent
2012: 10 procent

Disponibel inkomst
2005: 161 800 kr
2013: 195 800 kr

Sveriges utsläpp av koldioxid (CO2)
2005: 53 100 kiloton
2012: 45 608 kiloton

Svenska statens tillgångar
2005: 2 951 miljarder
2013: 3 902 miljarder

BNP
2005: 3 152,7 miljarder
2013: 3 604,0 miljarder

Skattetryck
2005: 48,9 procent
2013: 44,5 procent

Statsskulden
2005: 47 procent av BNP
2013: 36 procent av BNP

Sveriges placering i Välståndsligan
2005: 13
2013: 7

Andel av befolkning i materiell fattigdom
2005: 3,2 procent
2012: 1,3 procent

Genomsnittlig arbetslöshet
2005: 7,8 procent
2013: 8,0 procent

Och kanske mest av allt, detta:

Konjuktur
2005: Högkonjunktur
2013: Lågkonjunktur

Du missade all utländsk media efter valet?
Du har missat hur EU har lovordat vårt sätt att sköta ekonomin i krisen?
Du missade the economists artikel där man undrade hur i hela friden de inte kunde vinna valet igen?

Sån stor /facepalm på detta att jag inte vet var man skall börja. Och btw, 93% av all statistik är påhittad vad har du att säga om det?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Sån stor /facepalm på detta att jag inte vet var man skall börja. Och btw, 93% av all statistik är påhittad vad har du att säga om det?

Kom mer än gärna med någonting sakligt, inget vidare diskussionsunderlag i din kommentar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kakann:

Kom mer än gärna med någonting sakligt, inget vidare diskussionsunderlag i din kommentar.

Steg ett för att bedöma trovärdighet kan vara källkritik. Första Googleträffen: Moderat bloggare bakom hemliga Politikfakta [Dagens opinion]. Alternativt: Slentrianhögern: Bredsida i stället för satir [Ledare, DN] (DN i sig är för övrigt uttalat liberal, liksom skribenten, till den grad att hon fått utmärkelser för sitt liberala skrivande, ifall man lägger värdering det). Kommentar på innehållet från en person vars skrifter använts som källa på sidan: Felslut på Politikfakta [Niclas Sennerteg]. Sidan verkar generellt bara vara ett försök att rida på den amerikanska sidan PolitiFacts namn, trots att den inte verkar ha något gemensamt (speciellt inte organisatoriskt).

Ingen vinner på att svälja information utan källkritik, även om den råkar överensstämma med det man vill höra. Förväxla ej heller källkritik med politisk tillhörighet.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Politikfakta är inte direkt en trovärdig källa, skulle vara trevligt om de kunde hänvisa till en källa för varje jämförelse så man enkelt kan ta reda på vilka som är korrekta och vilka som inte är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Kom mer än gärna med någonting sakligt, inget vidare diskussionsunderlag i din kommentar.

Att du inte förstår diskussionsvärdet eller varför min kritik var högst saklig är föga förvånande. Att 10 personer till också saknar förståelse för varför källkritik är essentiellt och varför man inte bara kan hosta upp massa statistik utan någon beskrivning av mätmetod, vilka parametrar som mätts, definitioner av termerna eller för den del vilken poäng man vill underbygga med dessa siffror och samtidigt tro att man bidragit med något diskussionsinnehåll är tragiskt.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att det är ändå ska ses som tacksamt att vi har en synnerligen svag regeringsbildning. Troligtvis kommer regeringen inte att kunna - utöver sina ideologiskt betingade prioriteringar i budgeten - förändra samhället särdeles mycket. Således torde de inte kunna förstöra alltför mycket. Det hoppas i vart fall jag på. Sen kommer väl ens skatt att höjas... Ty Löfven (vars namn egentligen väl borde uttalas Löven och inte Lövén?) lär inte kunna hålla fingrarna borta från att dra in en symbolisk summa från oss "miljoninkomsttagare" i syfte att blidka den missunnsamma pöbel som trots allt till stor del är hans maktbas. Löjeväckande.

I övrigt känns regeringsbildningen som vanligt farsartad (och detta synes gälla oavsett block). Nollor staplas på varandra (en 27-åring som statsråd, reeeeeeeeaaaaaaaaaally?), och hela processen osar till stora delar nepotism. Vedervärdigt rent ut sagt.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oggan:

Ty Löfven (vars namn egentligen väl borde uttalas Löven och inte Lövén?)

Stavning "Löfvén" enligt folkbokföringen. Stavning "Löfven" i media och officiella sammanhang för att undvika att "krångla", antar jag (ett "ö" är på egen hand komplicerat nog för många internationella aktörer). Troligen ingen större risk för sammanblandning.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Stavning "Löfvén" enligt folkbokföringen. Stavning "Löfven" i media och officiella sammanhang för att undvika att "krångla", antar jag (ett "ö" är på egen hand komplicerat nog för många internationella aktörer). Troligen ingen större risk för sammanblandning.

Ah, då var det i sin ordning trots allt! För övrigt, vad tror vi om ministeravgångar innan året är slut? Att ha rökt lite gräs och anlitat svart arbetskraft för cirka 40 år sedan kan ju knappast vara allt som denna brokiga skara har åstadkommit under sina levnadsår...

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av badcash:

Ja, att sänka skatten var Alliansen riktigt duktiga på. Sämre var de när det kom till att få ner arbetslösheten, sänka statsskulden, inte försämra skolan, minska utanförskapet, inte sälja ut välfärden eller hålla budget. Men vad tjyven, du har ju en extra månadslön och det är ju det viktiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om du har märkt det men det har varit (och är väl fortfarande) en massiv lågkonjunktur. Det kan ju ha något med att göra att arbetslösheten är fortsatt hög (samt att vi tar in en del flyktingar).
Vi bor i ett av de länder som har klarat lågkonjunkturen bäst så det tyder ju på att våra politiker har gjort ett bra jobb. Jobbar man inte (som antagligen inte du gör, eftersom du är bitter över att de som jobbar har fått en månadslön till) så har man dock fått det lite tuffare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Vet inte om du har märkt det men det har varit (och är väl fortfarande) en massiv lågkonjunktur. Det kan ju ha något med att göra att arbetslösheten är fortsatt hög (samt att vi tar in en del flyktingar).
Vi bor i ett av de länder som har klarat lågkonjunkturen bäst så det tyder ju på att våra politiker har gjort ett bra jobb. Jobbar man inte (som antagligen inte du gör, eftersom du är bitter över att de som jobbar har fått en månadslön till) så har man dock fått det lite tuffare.

Fast stora delar av lågkonjunkturen häng(er/de) ju samman med subprimelån och att andra marknader än sverige föll samman. Ser vi till belåningen så ligger ju Sverige i riskzonen.

Ur ett privat hänseende så skulle en ränteökning till 5-7% inte vara helt felaktigt, men det är väl en annan sak om man är belånad till 20-40 årsinkomster?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Steg ett för att bedöma trovärdighet kan vara källkritik. Första Googleträffen: Moderat bloggare bakom hemliga Politikfakta [Dagens opinion]. Alternativt: Slentrianhögern: Bredsida i stället för satir [Ledare, DN] (DN i sig är för övrigt uttalat liberal, liksom skribenten, till den grad att hon fått utmärkelser för sitt liberala skrivande, ifall man lägger värdering det). Kommentar på innehållet från en person vars skrifter använts som källa på sidan: Felslut på Politikfakta [Niclas Sennerteg]. Sidan verkar generellt bara vara ett försök att rida på den amerikanska sidan PolitiFacts namn, trots att den inte verkar ha något gemensamt (speciellt inte organisatoriskt).

Ingen vinner på att svälja information utan källkritik, även om den råkar överensstämma med det man vill höra. Förväxla ej heller källkritik med politisk tillhörighet.

Självklart är det mesta vinklat åt något håll. Men vad jag har hittat när jag har kollat så är inte siffrorna felaktiga?

Skrivet av Triffid:

Att du inte förstår diskussionsvärdet eller varför min kritik var högst saklig är föga förvånande. Att 10 personer till också saknar förståelse för varför källkritik är essentiellt och varför man inte bara kan hosta upp massa statistik utan någon beskrivning av mätmetod, vilka parametrar som mätts, definitioner av termerna eller för den del vilken poäng man vill underbygga med dessa siffror och samtidigt tro att man bidragit med något diskussionsinnehåll är tragiskt.

Jag diskuterar mer än gärna saker som det här. Men tror du helt ärligt att ditt sätt att svara är vettigt? Tror du att någon kommer orka ge dina dryga/översittar-kommentarer någon tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Självklart är det mesta vinklat åt något håll. Men vad jag har hittat när jag har kollat så är inte siffrorna felaktiga?

Jag diskuterar mer än gärna saker som det här. Men tror du helt ärligt att ditt sätt att svara är vettigt? Tror du att någon kommer orka ge dina dryga/översittar-kommentarer någon tid?

"vad jag har hittat när jag har kollat så är inte siffrorna felaktiga?"

Kakann pls. Vad skall detta betyda?

"är mitt sätt att svara vettigt?" - beror på vad jag vill få ut av det eller hur?

Jag vidhåller dock med att jag bidragit till mer saklig och konstruktiv kritik än vad du gjort, om än på ett något otrevligt sätt. Om du känner dig förolämpad och inte vill ta till dig av detta så för all del. För att hålla viss nivå på vad som sprids här inne var dock någon tvungen att påpeka bristerna i vad du postade, annars tar det inte lång tid innan någon tagit det som fakta och gjort en fin infograph baserat på det som kort därefter dyker upp på facebook och får 50k likes från andra icke-kritiska läsare och samhället blir än mer fyllt av disinformation och misinformation.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

"vad jag har hittat när jag har kollat så är inte siffrorna felaktiga?"

Kakann pls. Vad skall detta betyda?

"är mitt sätt att svara vettigt?" - beror på vad jag vill få ut av det eller hur?

Jag vidhåller dock med att jag bidragit till mer saklig och konstruktiv kritik än vad du gjort, om än på ett något otrevligt sätt. Om du känner dig förolämpad och inte vill ta till dig av detta så för all del. För att hålla viss nivå på vad som sprids här inne var dock någon tvungen att påpeka bristerna i vad du postade, annars tar det inte lång tid innan någon tagit det som fakta och gjort en fin infograph baserat på det som kort därefter dyker upp på facebook och får 50k likes från andra icke-kritiska läsare och samhället blir än mer fyllt av disinformation och misinformation.

Kul för dig, orkar inte lägga någon energi på dig iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kakann:

Självklart är det mesta vinklat åt något håll. Men vad jag har hittat när jag har kollat så är inte siffrorna felaktiga?

Har du undersökt källorna (står det ens vilka de är?)? Är du insatt i exakt vad alla poster menar? Förstår du att de är inkompletta och enbart väljer de siffror som ser gynnsamma ut för sitt ändamål och vrakar alla andra? Det du läser är politisk propaganda. Det hade gått precis lika enkelt att skapa en sida som blandade och gav siffror för att påvisa att den sittande regeringen gjort ett dåligt jobb, och sådana sidor existerar säkerligen redan, men jag bedömer (utifrån knapp information, ska medges) att du väljer att inte läsa dem, då de inte stämmer med vad du vill se. Notera att det inte betyder att andra sidans siffror måste vara "sanningen" (om du tror att det är kärnan med kritiken så missas poängen) — ett problem är att förhållanden mer eller mindre aldrig är så enkla att anledningar och konsekvenser får plats i ett Twittermeddelande.

Det räcker att titta på valfri politisk debatt: ena sidan kan stå och säga att ungdomsarbetslösheten ökat si och så, att jobben och sysselsättningsgraden minskat si och så, att skolan försämrats si och så, samtidigt som den andra kan säga att utanförskapet minskat si och så, och att jobben och sysselsättningsgraden ökat si och så, att skolan förbättrats si och så, där skillnader ofta bara beror på från vilken vinkel man väljer att titta på saker, och ibland lekar med definitioner.

Att okritiskt svälja och copy+paste:a vidare "ena sidans" oemotsagda version är utan värde, för under sådana premisser går det att hitta argument för närpå vad som helst. Vad man i stället behöver göra är att sila bland retoriken och knepen för att försöka nå en kärna av information som betyder något för en själv, ens egen situation, ens egna värderingar. Görs inte detta så har man exempelvis en gynnsam grogrund för extremism i olika former, då man bidrar till att skapa ekokammare med ensidig information. Detta är en av anledningarna till att samhällskunskapen i skolan är tänkt att lära ut kritiska synsätt gentemot politik och ideologi.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Han har ju valt in en islamist som bostads- och stadsutvecklingsminister så det börjar ju bra.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Kul för dig, orkar inte lägga någon energi på dig iaf.

Uppenbarligen tillräckligt för att svara iaf. Du bör ta till dig kritiken, för din egen skull; det är extremt viktigt att veta hur man identifierar propaganda och statistikvridande om man vill ha en så korrekt uppfattning om omvärlden och samhället som möjligt. Vilket man vill, eftersom det är grunden för att kunna ta bra beslut och bygga vettiga åsikter.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss