Handla från Amazon.co.uk, behöver hjälp :(

Permalänk
Medlem

Handla från Amazon.co.uk, behöver hjälp :(

Hejsan, jag vill köpa en mobiltelefon från Amazon.co.uk, men när jag väl har lagt produkten i kassan och vill köpa telefonen så får jag detta meddelandet:

"Sorry, this item can't be sent to your selected address. Learn more. You may either change the delivery address or delete the item from your order. You can also see if this item is available for delivery to your address from another seller."
Telefonen som jag vill köpa är denna:

http://www.amazon.co.uk/Moto-8GB-SIM-Free-Smartphone-Black/dp...

Så det jag gjorde istället var att jag tryckte på denna länken: 16 new from £112.50
Och hittade en annan person som sålde telefonen, och denna gick igenom utan att jag fick det där problemet ovanstående.
Här är länken:
http://www.amazon.co.uk/Moto-8GB-SIM-Free-Smartphone-Black/dp...

Min fråga är, kommer denna telefonen att funka i Sverige? Har läst mycket om att vissa telefoner inte fungerar då andra inte har samma GSM signal som vi har.
Och även hur är det med momsen? Kommer det slutliga priset bli £112 + frakten?

Ber om ursäkt om liknande tråd har uppkommit, men behöver verkligen hjälp med just denna telefonen

Permalänk
Avstängd

Väljer du någon annan säljare än amazon så är det upp till den var den vill skicka varan, den här vill inte skicka till sverige och du får du leva med det och köpa från någon annan.

Det tillkommer inga avgifter om du köper inom EU men amazon uk priset blir marginellt högre när du väll kommer till kassan och det är pga att sverige har högre moms än uk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Väljer du någon annan säljare än amazon så är det upp till den var den vill skicka varan, den här vill inte skicka till sverige och du får du leva med det och köpa från någon annan.

Det tillkommer inga avgifter om du köper inom EU men amazon uk priset blir marginellt högre när du väll kommer till kassan och det är pga att sverige har högre moms än uk.

En annan säljare? Men denna funkade utan att det stod "Sorry, this item can't be sent to your selected address, etc etc....."
http://www.amazon.co.uk/Moto-8GB-SIM-Free-Smartphone-Black/dp...

Menar du att han inte kommer att skicka den?
Förlåt för de dumma frågorna, brukar oftast handla på nätet utomlands men detta är första gången jag handlar från Amazon.

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa telefonen i Sverige? Du sparar ju knappt nåt på att köpa på Amazon

Kostar £130 med frakt och det blir ca 1520:-
Telefonen kostar 1590:- på Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av zippys:

En annan säljare? Men denna funkade utan att det stod "Sorry, this item can't be sent to your selected address, etc etc....."
http://www.amazon.co.uk/Moto-8GB-SIM-Free-Smartphone-Black/dp...

Menar du att han inte kommer att skicka den?
Förlåt för de dumma frågorna, brukar oftast handla på nätet utomlands men detta är första gången jag handlar från Amazon.

Det handlar om att "Go-Shop Limited" som säljer telefonen i din första länk inte skickar till Sverige. Uppenbarligen är däremot den andra säljaren, matzgom, villig att skicka till Sverige.

Sedan ser jag nog inte riktigt att du tjänar någon större summa på att importera i det här fallet. En hundring, typ, när man lägger på frakt och (eventuellt) momsskillnaden.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

hmmm nu när ni nämner det och efter en andra titt på skillnaden mellan slutpriserna, så antar jag att ni har rätt :/
Som niclasc nämnde lika bra att köpa den från webhallen om prisskillnaden ligger runt 100kr

Men om man nu väljer att köpa en telefon därifrån, kommer den att fungera i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zippys:

hmmm nu när ni nämner det och efter en andra titt på skillnaden mellan slutpriserna, så antar jag att ni har rätt :/
Som niclasc nämnde lika bra att köpa den från webhallen om prisskillnaden ligger runt 100kr

Men om man nu väljer att köpa en telefon därifrån, kommer den att fungera i Sverige?

Den fungerar i Sverige

Ett annat problem är garantier som måste du ta med säljaren. Så då måste du skicka till England om det blir problem

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zippys:

En annan säljare? Men denna funkade utan att det stod "Sorry, this item can't be sent to your selected address, etc etc....."
http://www.amazon.co.uk/Moto-8GB-SIM-Free-Smartphone-Black/dp...

Menar du att han inte kommer att skicka den?
Förlåt för de dumma frågorna, brukar oftast handla på nätet utomlands men detta är första gången jag handlar från Amazon.

Jag skrev ju att det är upp till varje säljare att bestämma var dom vill skicka.

Permalänk
Medlem

Man får se upp med frakten om man handlar från Amazon.. endel har billig frakt medans andra kan ha ganska dyr frakt.

Permalänk
Medlem

Hur ligger det till om man köper från USAs amazon?
Värre eller bättre?
Har hört att man får betala tull från de varor man handlar därifrån eftersom det är inte inom EU?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zippys:

Hur ligger det till om man köper från USAs amazon?
Värre eller bättre?
Har hört att man får betala tull från de varor man handlar därifrån eftersom det är inte inom EU?

Skickas det från USA drabbas du av både tull och moms.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Dessutom har Amerikanerna annat mobilnät så även om det förmodligen fungerar är det inte garanterat. Brittiska telefoner fungerar dock perfekt i Sverige och tvärt om

Visa signatur

Simlärare