Till er som undrar är det värt och lägga pengar på Samsung 850 Pro

Permalänk
Avstängd

Till er som undrar är det värt och lägga pengar på Samsung 850 Pro

Svar,Ja jag är väldigt nöjd med min,så har du pengarna så.....
Får vi se om typ 6 månader om detta är en Flipp eller total flopp

Bild inredigerad i inlägget.
Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

öh funkar inte

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

öh funkar inte

jag vet håller på o mixtra hehe

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DST:

öh funkar inte

nu så

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

typ som min 830 när den va ny jue

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

typ som min 830 när den va ny jue

Inte gentemot mina siffror hörredu!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

haha, märker man nån skillan med den funktionen på? typ när man laddar in ett spel?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

haha, märker man nån skillan med den funktionen på? typ när man laddar in ett spel?

Du får hemskt gärna specificera dig en aning

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Inte gjort det testet själv så vet inte vad jag ska förvänta mig men är det normalt? Har exakt samma SSD som dig.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Inte gjort det testet själv så vet inte vad jag ska förvänta mig men är det normalt? Har exakt samma SSD som dig.

Med RAPID och "Performance Profile" aktiverat leker den här disken kickass med alla världens SATA-Diskar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Med RAPID och "Performance Profile" aktiverat lekar den här disken kickass med alla världens SATA-Diskar

I benchmarks, ja. Blir det någon skillnad i verkliga scenarier?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

I benchmarks, ja. Blir det någon skillnad i verkliga scenarier?

Då det redan är känt sedan tidigare att man i verkligheten knappt kan känna skillnad på en långsam och en snabb SSD så bör väl inte heller dessa skyhöga siffror bidra till att känna någon som helst skillnad? Men det tar ju inte ifrån att det är grymma siffror

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Rapid ser bra ut i tester, frågan är hur mycket skillnad man märker i verkligheten?

Jag har 2 st EVO diskar och vid kopiering av filer mellan dem märker jag ingen skillnad alls om Rapid är på eller av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi• Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av Mange43:

http://imgur.com/fL58NLV
Svar,Ja jag är väldigt nöjd med min,så har du pengarna så.....
Får vi se om typ 6 månader om detta är en Flipp eller total flopp

Kan ju bidra med den äldre 840 pro som jämförelse (rullat i över ett år).

Dold text
Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Med RAPID och "Performance Profile" aktiverat leker den här disken kickass med alla världens SATA-Diskar

Skall testa och återkomma...

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Så 850 är precis som föregångarna de snabbaste diskarna på marknaden?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Vad har jag nu missat tro?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

rapidmode använder sig la utav ramminnet väl, då borde eg spel å dylikt laddas in myyyyyyycket snabbare... så märks det?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

hm... Du har aktiverat RAPID? Har du låtit Samsung Magician göra en optimering av disken? Har Du valt en profil åt disken. Jag kör min i "Performance Mode" Allt detta finns i Samsung Magician.

Finns mycket smått & gott att prova

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

rapidmode använder sig la utav ramminnet väl, då borde eg spel å dylikt laddas in myyyyyyycket snabbare... så märks det?

nja jag vet inte. Jag lägger aldrig spel på SSD efter jag (tyvärr ska jag säga) inte märker tillräckligt stor skillnad för att det ska vara motiverat att "slösa" SSD-utrymme till spel. Nu var det ett tag sedan jag testade. Men då provade jag med relativt tungladdade spel som Battlefield 3 och The Sims 3.

Tyckte som sagt inte att det laddade så mycket snabbare...

Men någon här kanske har den ultimata titeln som jag bara MÅSTE jämföra mellan HDD och SSD?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Men någon här kanske har den ultimata titeln som jag bara MÅSTE jämföra mellan HDD och SSD?

BF4 kändes rätt tungladdat på min mekaniska iaf och jag märkte stor skillnad när jag la BF4 på SSDn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Så 850 är precis som föregångarna de snabbaste diskarna på marknaden?

Är väl snabb men är väl mest att det är bra och hållbara minnesceller.
Annars kan du garanterat hitta snabbare SSD om du söker på PCI-Express varianterna.
SATA III är en flaskhals för SSD prestanda annars hade det garanterat funnits snabbare SATA SSD'er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

nja jag vet inte. Jag lägger aldrig spel på SSD efter jag (tyvärr ska jag säga) inte märker tillräckligt stor skillnad för att det ska vara motiverat att "slösa" SSD-utrymme till spel. Nu var det ett tag sedan jag testade. Men då provade jag med relativt tungladdade spel som Battlefield 3 och The Sims 3.

Tyckte som sagt inte att det laddade så mycket snabbare...

Men någon här kanske har den ultimata titeln som jag bara MÅSTE jämföra mellan HDD och SSD?

Den enda anledningen till att jag skaffade min första SSD en gång i tiden var World of Warcraft. Gick ner från ca 60s total laddtid när man loggade in till kanske 10s. Så många småfiler som ska läsas in även när man loggar ut en karaktär och in en annan.

Sen ligger ju spelet och läser texturer m.m. från disk medan man spelar, så en SSD hjälper även till att slippa FPS-drops p.g.a. diskaccess då och då

Gäller väl flera andra MMOs också, det är de enda spelen jag offrar SSD-plats åt hemma.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

nja jag vet inte. Jag lägger aldrig spel på SSD efter jag (tyvärr ska jag säga) inte märker tillräckligt stor skillnad för att det ska vara motiverat att "slösa" SSD-utrymme till spel. Nu var det ett tag sedan jag testade. Men då provade jag med relativt tungladdade spel som Battlefield 3 och The Sims 3.

Tyckte som sagt inte att det laddade så mycket snabbare...

Men någon här kanske har den ultimata titeln som jag bara MÅSTE jämföra mellan HDD och SSD?

men vad har man ssdn till då?

spel å program ska la in på ssdn, att bara ha os på den känns ju lite som att slänga pengarna i sjön

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

BF4 och SSD gör sjuk skillnad. Iaf när jag bytte från mekanisk till SSD. Att windows laddar snabbar osv. har jag inget nytta av men i trögladdade spel är det guld. Speciellt när man kommer in före dom flesta andra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DST:

men vad har man ssdn till då?

spel å program ska la in på ssdn, att bara ha os på den känns ju lite som att slänga pengarna i sjön

Absolut inte, det är OS:et SSD:n är till för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

men vad har man ssdn till då?

spel å program ska la in på ssdn, att bara ha os på den känns ju lite som att slänga pengarna i sjön

Skrivet av Loxus:

Absolut inte, det är OS:et SSD:n är till för.

Haha, ja xD Snacka om att slänga pengarna i sjön om man inte har OS:et på SSD'n! Tror du är rätt ensam på SweC om att inte ha SSD som primär disk

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Haha, ja xD Snacka om att slänga pengarna i sjön om man inte har OS:et på SSD'n! Tror du är rätt ensam på SweC om att inte ha SSD som primär disk

Fast nu läste du konstigt. Han skrev "bara os" vilket jag tolkar som att han har OS:et på också

Jag har Skyrim på SSD:n, annars kör jag alla spel på mekanisk disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Fast nu läste du konstigt. Han skrev "bara os" vilket jag tolkar som att han har OS:et på också

Jag har Skyrim på SSD:n, annars kör jag alla spel på mekanisk disk.

NU hänger jag med, efter att ha läst några gånger... Redigerade mitt inlägg därefter Kommer snart med ett svar på frågan

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Märker att vi börjar skifta diskussion från SSD hastigheter till vad vi egentligen lagrar på våra diskar. Tycker synd om TS som kanske ville ha en annan slags diskussion Ber om ursäkt för det

Kan börja med min lagring: klicka på bilden!

C: = Endast Operativsystem och drivrutiner
D: = Steam spel, Origin spel, andra standalone spel och nedladdningar från BitTorrent.
E: = ALLA program dvs. allt ifrån MSI Kombustor till Photoshop till Steam och Origin-programmen
T: = En partition avsedd ENDAST för nedladdning i BitTorrent. När nedladdningarna är slutförda i bitTorrent flyttas filerna från partition T: till mappen "Downloads" i partitionen D:

Såhär har jag strukturerat mina partitioner ända sedan Windows 7, tycker det har fungerat riktigt bra gällande storlek på varje partition

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless