Permalänk
Medlem

ny telefon köpråd..

Tänkte beställa en ny telefon. Priset spwlar ingen roll. Har en note 2 nu o funderar på note 4 men vet inte om ja pallar vänta till 7e november för o få den.. så då flyger tankarna till lg g3.. jävla jobbigt val.. vilken telefon är bäst idag?
Vill inte ha wp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker Sony Z3 verkar väldigt schysst, kan man ju ha i badet också! Annars om du gillar android mycket kan du ju köpa Nexus 5/6.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Iphone 6, eller 6 plus beroende på vilket skärmstorlek du föredrar. Inget fel att den är bäst i speed test och top 3 spec test av dagens high end mobiler.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe134:

Jag rekommenderar Iphone 6, eller 6 plus beroende på vilket skärmstorlek du föredrar.

Ja fast jag tror inte han vill ha en mobil som blir böjd i fickan utan vi på sweclockers rekommenderar LG G3.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ja fast jag tror inte han vill ha en mobil som blir böjd i fickan utan vi på sweclockers rekommenderar LG G3.

Vi på Sweclockers är lika trångsynta och letar faktiskt upp fakta. Iphone 6 har inte problem med hållbarheten utan det gäller Iphone 6 plus. Sedan förmodar jag att han kommer bära skydd till mobilen vilket löser det så kallade problemet. Kan inte säga något om hur illa det är men enligt många webbtidningar är problemet inte lika farligt som befarat. Många har inte haft några problem och därför bör det ses med översyn.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

HTC M8?

Jag har precis köpt en HTC M8.
Det skrivs inte så mycket om den, men det kan i dessa tider vara ett bra tecken.
Jag har inget att klaga på den, allt är bara bra och kvalitetskänslan är nog de bästa du kan hitta.
Rekommenderar att du kikar på den iaf.
BTW så kan de ju vara intressant att du kan konvertera den till GPE utan större problem.

Permalänk
Inaktiv

Ifall du får tag på en Invite så tycker jag du ska köra på Oneplus One!
http://oneplus.net/se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ja fast jag tror inte han vill ha en mobil som blir böjd i fickan utan vi på sweclockers rekommenderar LG G3.

Men snälla påminn mig inte vilket skitforum detta har blivit med massa barn som alla tycker de är coolt att hata apple och som sväljer allt!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kollat länge nu och ja, Nexus 5 skall jag själv köpa. Mest prisvärd och är lika bra som dom andra flaggskeppen. Har en S3 just nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk

Bästa telefonen just nu är nog Z3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av brag93:

Tänkte beställa en ny telefon. Priset spwlar ingen roll. Har en note 2 nu o funderar på note 4 men vet inte om ja pallar vänta till 7e november för o få den.. så då flyger tankarna till lg g3.. jävla jobbigt val.. vilken telefon är bäst idag?
Vill inte ha wp

Skickades från m.sweclockers.com

Är du sugen på LG G3 har jag skrivit en recension om den här: http://lgambassadoren.wordpress.com/2014/09/03/g3-summering/

Det som de flesta brukar vilja veta mer om är batteriet, kameran och prestandan, här kommer ett par bilder som beskriver de tre lite ytligt.

Dold text
Dold text
Dold text
Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe134:

Vi på Sweclockers är lika trångsynta och letar faktiskt upp fakta. Iphone 6 har inte problem med hållbarheten utan det gäller Iphone 6 plus. Sedan förmodar jag att han kommer bära skydd till mobilen vilket löser det så kallade problemet. Kan inte säga något om hur illa det är men enligt många webbtidningar är problemet inte lika farligt som befarat. Många har inte haft några problem och därför bör det ses med översyn.

"Sedan förmodar jag att han kommer bära skydd till mobilen."

Vad får dig att tro detta? Att resonera på så sätt att "Det gör inget att min 7000-kronors telefons design suger. Jag skall ändå köpa extra skydd." är en extremt dum trend. Tycker att rimligen så skall design/hållbarhet ingå i priset för telefonen.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av brag93:

Tänkte beställa en ny telefon. Priset spwlar ingen roll. Har en note 2 nu o funderar på note 4 men vet inte om ja pallar vänta till 7e november för o få den.. så då flyger tankarna till lg g3.. jävla jobbigt val.. vilken telefon är bäst idag?
Vill inte ha wp

Skickades från m.sweclockers.com

Om du gillar Note 2an borde du invänta Note 4. Den skall väl släppas inom en månad eller nåt sånt.

2560*1440 5,7" AMOLED.

Det börjar nästan rycka lite i pjäsen när man ser den skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

Kollat länge nu och ja, Nexus 5 skall jag själv köpa. Mest prisvärd och är lika bra som dom andra flaggskeppen. Har en S3 just nu.

Vänta tills nexus 6 kommer ut. Det är inget bestämt datum än men alla rykten säger att den bör komma inom närmsta månad.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Lg g3 verkar ju rå! Min tjej beställde en o ja brställde en note 4 är inte helt nöjd m3d valet.. men vi får se den 7e november om den håller måttet för de priset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nexus sex är ju väldigt ful bara.. haha =/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Om du gillar Note 2an borde du invänta Note 4. Den skall väl släppas inom en månad eller nåt sånt.

2560*1440 5,7" AMOLED.

Det börjar nästan rycka lite i pjäsen när man ser den skärmen.

Ja en månad är ingenting att vänta, det går fort.

Tycker med du ska ta Note 4. Verkar ju komma många roliga "leksaker" och tillbehör till den.

Sitter själv på note 2 och gillar allt med den.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av brag93:

Nexus sex är ju väldigt ful bara.. haha =/

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta tills den verkligen har släppts... Du kan ju inte bedöma en mobil innan den släppts

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av brag93:

Nexus sex är ju väldigt ful bara.. haha =/

Den enda bilden i resonligt ljus som finns ännu är en bild där den sitter i ett skal. Du ser inte mycket av telefonen. Så än är det inte en bra ide att klaga. När den släppts och det finns officiella bilder på designen så kan du klaga hur mycket du vill