Bredband 2 utnyttjar min tystnad...
Hejsan..
Sedan min ort fick fiber beställde jag Bredband2 och de har idag gått flera år..
Under dessa år, har de vart ett flertal driftstörningar.. och ibland har de vart nere i flera dagar..
För något år sen, eller 2, ringde de mig och snackade om ett paket, då de precis började med IP-telefoni.. Och allt telefonin kostade var 60kr i månaden plus samtals avgifter.. De jag hade innan var Telia, ifrån telefonjacket och de kostade upp till 6-700 var 3e månad.. och jag använder ju inte hemtelefonen så ofta, då jag har mobil.. så jag gick med på de, tänkte att man kunde spara ett par hundra lappar i månaden..
Får hem en dosa, som var ett helvete och få igång.. olika anslutningar blablabla, till slut fick man igång den själv.. deras tekniska kundsupport var ju en huvudlösa höns..
Funkade perfekt, när de då funkade.. när de inte var driftstörningar så att säga.. fram tills i somras i år.. Den slutade fungera, och jag ringer dem, de går genom alla punkter och så, och fortfarande helt jävla lost... tills jag skapa en tråd här där jag fick svaret direkt att de måste va telefoni dosan..
Jag ringer dem igen och berättar att de måste va dosan.. ok säger en tjej i telefonen och säger att hon omedelbart ska lägga till en beställning för en ny dosa.. med fler anslutnings möjligheter.. Då sa jag, att jag vill ha samma gamla, jag orkar inte testa på något nytt.. bekväm med denna.. och får svaret att den inte finns längre..
Fine, de skickar de nya, och jag frågar då exakt detta...
"Vad ska jag göra med den gamla dosan, ska ni ha tillbaka den?"
Då säger hon, "Nej, du kan slänga den i återvinnings containern ifall ni har ett sånt i området.., huvudsaken är att vi inte vill ha den.."
Okej, säger jag.. får hem den nya dosan, och ett helvetes helvete... funkar inte ens fram till idag.. testat ALLT.. inget funkar.. ringde deras support flera gånger.. allt man fick är detta... "Vi meddelar våra tekniker och sedan ringer vi tillbaka.."
De ringde ALDRIG tillbaka.. och idag, 3-4 månader efter den nya dosan, fortfarande ingen telefoni..
Och igår får man hem ett brev där detta står..
"Ni fick för en tid sedan en utbytesdosa som ersatte den telefonidosa ni tidigare mottagit. I samband med detta skickades också en retursedel för returnering av en första dosan. Detta har enligt oss inte returnerats. Vi sänder ännu en retursedel som en påminnelse om att telefonidosan måste skickas tillbaka inom 30 dagar. Annars kommer ni debiteras 695,00 kr och behöver då inte återsända utrustningen."
För de första, fick jag aldrig en Retursedel, allt jag fick är ett AVI som sa att jag hade paket o hämta.. i paketet låg en grå kartong med en dosa i.. ingen jävla retursedel..
Jag har sen start haft Bredband 2..
Aldrig bett om rabatter eller något annat när de vart driftstörningar.. Betalat min telefoni abonnemang trots att jag inte ens har en telefon..
Och sen gör de detta med mig..
Skriver ett brev till dem, och berättar hur dåligt behandlad jag blivit.. och att jag är trött på deras ursäkter, och sa då även att deras support inte vet någonting om jobbet de fått.. Säger även att jag vill skriva av mig all sorts abonnemang jag har hos dem, internet och telefoni..
Svaret jag får tillbaka är då.." Vi gillar inte din ton, och allt detta står därför kvar.."..
Snacka om att inte tåla kritik, men ifall man bara håller käft o betalar, då nöjer dem säg...
Saken är nu att jag vill anmäla detta.. Har jag rätt till det?