Google Nexus 6 med 5,92-tumsskärm i bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Förstår inte hur Nexus inte är mer populärt bland teknikintresserade / ungdomar med lite mindre pengar att spendera. Om inte min Nexus 5 av någon mystisk anledning slutar fungera (som min S2:a gjorde) så kommer jag aldrig byta telefon.

Klart att den är intressant.
Jag valde dock en G2 pga att den har större batteri samt större skärm. Kör alltid AOSP så mjukvaran spelar inte in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Vill ha en premium telefon men när de inte får plats i mina fickor får det lova att vara. Kan de inte hålla skärmarna under 5"

iPhone 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dando:

Är dock väldigt stor för sin skärmstorlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Om priset blir rätt blir det nog att pensionera S3:an...
Trevligt att de lyckats klämma in en 6" skärm utan telefonen blev anmärkningsvärt större än konkurrenterna med mindre skärmar!

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, var väldigt nära på att köpa G3 men den hade en del "barndomsproblem" så blir nog en Nexus 6 ist

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört med en Note 2 (5,5") så tycker jag storleksjakten gått överstyr. Det finns ingenting som jag kan göra på min mobil som jag inte hade kunnat gjort på en 5-tumsskärm. Och att gå upp ytterligare 0,5 tum hade inte förändrat någonting. Och samtidigt är den för liten för att kunna konkurrera med en surfplatta på ~8-9 tum.

Permalänk
Avstängd

När kommer anti-glare skärmar till mobiler?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Är dock väldigt stor för sin skärmstorlek.

Funderade på en plus men valde vanliga, är glad att jag tog den vanliga. Det går att köra med en hand, men det är precis på gränsen. Det spelar väl dock stor roll antar jag hur stora händer man har. Har man väldigt stora labbar så fungerar säkert större format med en hand men när man måste använda telefonen med en tvåhandsfattning så tappar det en hel del för mig iaf.

Måste dock hålla med om att jag inte tycker den var vidare snygg. Samsung-luren är ju grymt mycket snyggare.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Kaleid:

När kommer anti-glare skärmar till mobiler?

När man slutar med touch-screen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

"När kommer anti-glare skärmar till mobiler?"

Skrivet av DavidtheDoom:

När man slutar med touch-screen.

Rent tekniskt så går det faktiskt utmärkt att göra matta skärmar med touch. Dock så blir de ju "stävare" att använda och inte lika fin glidande touchkänsla som en slät/blank skärm. Så oavsett så blir det ju alltid en kompromiss åt något håll.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av martinot:

"När kommer anti-glare skärmar till mobiler?"

Rent tekniskt så går det faktiskt utmärkt att göra matta skärmar med touch. Dock så blir de ju "stävare" att använda och inte lika fin glidande touchkänsla som en slät/blank skärm. Så oavsett så blir det ju alltid en kompromiss åt något håll.

Absolut, rent teoretiskt.

Praktiskt sett vill inget företag ha med skiten att göra då det kommer ge en dålig upplevelse och således skada deras kundrelation när folk säger att deras touchscreen trackar dåligt och företagsrepresentanterna gång på gång kommer vara tvungna att säga: "Det ska vara så".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Vill ha en premium telefon men när de inte får plats i mina fickor får det lova att vara. Kan de inte hålla skärmarna under 5"

Kolla på Sony Xperia Z3 compact. Bytte själv till den från en galaxy s4. Mycket skönare form på Z3 compact som är på 4,6".

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det börjar verkligen spåra ur.... 2560x1440 på en telefon? Känns som man anstränger sig för att göra skiten så seg som möjligt...
13 Megapixel på en superliten sensor, och ett pytteobjektiv? Tjena!

TA MINA PENGAR!!!! not

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk

Jag har kört med Nexus sedan Nexus S, men nu är jag faktiskt lite tveksam. Min 4a fyller snart 2 år och jag är som många andra, lite osäker på storleken på Nexus 6. Hoppas någon butik har den framme vid release, så att man kan klämma lite på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winterfell:

Jag har kört med Nexus sedan Nexus S, men nu är jag faktiskt lite tveksam. Min 4a fyller snart 2 år och jag är som många andra, lite osäker på storleken på Nexus 6. Hoppas någon butik har den framme vid release, så att man kan klämma lite på den.

Den beräknas ju bli lite mindre än iPhone 6 plus, så du kan gå och känna på den så bildar du en uppfattning redan nu

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Har ryktena om 2 mobiler dött ut helt? Själv har jag fortfarande förhoppningar om att dem ska släppa en 5"... Annars vetejag fan vad jag ska göra... Funderade på z3 ett tag men spricker skärmen blir den oanvändbar, så tycker inte det var värt pengarna. Det ryktades om 2 mobiler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Absolut, rent teoretiskt.

Praktiskt sett vill inget företag ha med skiten att göra då det kommer ge en dålig upplevelse och således skada deras kundrelation när folk säger att deras touchscreen trackar dåligt och företagsrepresentanterna gång på gång kommer vara tvungna att säga: "Det ska vara så".

Är inte säker på att det ens skulle "tracka" speicellt dåligt. Har touch på min TP X1, och även om jag inte använder det enormt mycket, så fungerar den bra trots att skärmen är av matt typ. Vet inte hur Lenovos tekniker löst det, men de har iaf fått till det.

Däremot så är den lite strävare känslan som en matt skärm ger emot fingret kanske inte något som alla användare hade upplevt som helt optimalt på en telefon eller renodlad platta.

Men gillar tanken på mobiler som fungerar bättre i solljus och vid svåra förhållanden med starka ljusreflexer. Så inte så dum idé som någon annan postare i tråden kom upp med tycker jag.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/