Swefilmer funkar inte på superrepo pixbmc?

Permalänk

Swefilmer funkar inte på superrepo pixbmc?

Hejsan!
Jag installerade idag Swefilmer add-onet från Superrepo men när jag öppnar det och antingen söker eller trycker på "toplista" så finns där inga filmer? Någon annan som upplever samma och som vet hur man löser det? Andra video-program fungerar som t.e.x Svt-play så tvekar på att det är Superrepo som har installerats inkorrekt? Annars kan ni rekommendera några andra gratis film-sajter som funkar på raspberry pixbmc som har svensk text?

Tack på förhand!
Mattias Pettersson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krossaren96:

Hejsan!
Jag installerade idag Swefilmer add-onet från Superrepo men när jag öppnar det och antingen söker eller trycker på "toplista" så finns där inga filmer? Någon annan som upplever samma och som vet hur man löser det? Andra video-program fungerar som t.e.x Svt-play så tvekar på att det är Superrepo som har installerats inkorrekt? Annars kan ni rekommendera några andra gratis film-sajter som funkar på raspberry pixbmc som har svensk text?

Tack på förhand!
Mattias Pettersson

Tror inte den här typen av frågor är OK på Sweclockers, anses ligga i gråzonen av piratkopiering.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Henrik-W:

Tror inte den här typen av frågor är OK på Sweclockers, anses ligga i gråzonen av piratkopiering.

Som jag förstår det är det lagligt för oss som tittar på det men inte för dem som laddar upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krossaren96:

Som jag förstår det är det lagligt för oss som tittar på det men inte för dem som laddar upp?

Det har jag ingen riktig koll på men jag såg att tidigare trådar i ämnet har blivit låsta av moderatorerna med hänvisning till § 7 i Forum-reglerna. Fast det kanske var en gammal tråd. Kanske är lugnt nu.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Henrik-W:

Det har jag ingen riktig koll på men jag såg att tidigare trådar i ämnet har blivit låsta av moderatorerna med hänvisning till § 7 i Forum-reglerna. Fast det kanske var en gammal tråd. Kanske är lugnt nu.

Okej, tack för svaret!
Om någon moderator kommenterar och hänvisar till något liknande tar jag givetvis bort inlägget!

Mattias

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.
All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.
Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Video som strömmas utan tillåtelse är en gråzon, men skulle mycket väl kunna klassas som upphovsrättsbrott (vilket Sweclockers.com inte vill bli involverad i).
Moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...