Permalänk
Medlem

Billig Manuell Kamera.

Hej alla kära sweclockers!
Jag söker efter en billig manuell digitalkamera där man kan justera ISO, bländare, slutartid m.m. och undrar om ni har några förslag?

Permalänk
Medlem

Vad menas med billig?

Olympus XZ-10 är riktigt fin för pengarna. För några hundralappar till får man den något bättre XZ-2 istället.

Permalänk
Medlem

XZ-2 alternativt XZ-10 som är ett lite billigare alternativt.

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Manuell?

Det går väll att ändra det du listade på vilken digitalkamera som helst?

Permalänk
Medlem

Billig så menar jag en kamera som ligger under ca 2000kr

Eller helst runt 1000kr

Jag såg att vissa kameror kan inte göra de ena och de andra, exempelvis hittade jag en billig kamera för 800kr som INTE kan ändra bländare.

Skrivet av dati2000:

Hej alla kära sweclockers!
Jag söker efter en billig manuell digitalkamera där man kan justera ISO, bländare, slutartid m.m. och undrar om ni har några förslag?

Det är så att jag går i gymnasiet där jag har Digitalt Skapande som individuella val och läraren sa att det var ett måste att ha en digitalkamera hemma, vilket jag inte har. Jag har ingen jag känner som jag kan få låna, så det ända jag kan göra är att köpa en kamera.

Inlägg sammanfogade, det går bra lägga till information i äldre inlägg
Permalänk
Medlem

Eh läraren får inte kräva att du har en kamera till arbetet... Skolan är skyldig att låna ut en till dig om du inte vill köpa en. (Jobbar inom skola)

Permalänk

http://www.skolinspektionen.se/Documents/vagledning/infoblad-... <- med hjälp av den lånar skolan ut kamera till dig.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Manuell?

Det går väll att ändra det du listade på vilken digitalkamera som helst?

Det gör det verkligen inte. Många har inte alls möjlighet att själv ändra slutartid och bländare. ISO-talet brukar dock, för det mesta, gå att ändra manuellt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg sammanfogade*

Det går bra att lägga till ny information i ett befintligt inlägg, bara klicka på "Redigera", lägg till infon och spara.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...